Stoelverwarming inbouwen

Vanmiddag ga ik nieuwe stoelen met stoelverwarming inbouwen (tenminste dat is de bedoeling)
Nu heb ik nog een paar vragen, ik zoek nog een goede how-to met, of omschrijving en lokaties van de onderdelen waar je moet zijn en wat er daarvoor losgehaald moet worden aan dashboard
De routing van de kabels, ik heb een kufatec/vagshop kabelboompje.
Alvast bedankt en wish me luck
 
Volkswagen  Polo 6r comfortline  1.6tdi bmt VVT 140pk 
Ik heb het hele topic niet doorgelezen maar als je een kort stappenplan maakt van hoe je het aan wil sluiten en inbouwen, dan wil ik wel daarna kijken.
6C knopjes passen fysiek niet in de 6R omlijsting boven de radio.
Dat meen je, hmm verassing, volgens mij wel hetzelfde typenummer 6c0963564a en 6c0963563a lijkt wel hetzelfde?

Wilde eerst de stoelen eruit halen en de gordels vervangen voor nieuwe exemplaren

Dan de bekabeling voor de stoelverwarming "ergens" langsleggen naar het dashoard leiden
de boel onder het dashboard aansluiten (werkt makkelijker zonder stoelen denk ik)
dan de nieuwe stoelen plaatsen
 
Volkswagen  Polo 6r comfortline  1.6tdi bmt VVT 140pk 
6R

0.jpg


6C

s-l640.jpg
 
waar is de niet leuk knop? Duidelijk maandag weer langs het demontagebedrijf en ruilen voor 6r en dan maar hopen dat dit niet valt onder elektronika
 
Volkswagen  Polo 6r comfortline  1.6tdi bmt VVT 140pk 
Dashboard, radio eruit. Module zit ongeveer boven je gaspedaal.

Kabels van je stoelen gaan onder je vloerbedekking, dus stoel eruit, kan je mooi de al liggende kabels terug volgen naar je dashboard.

Zekeringskast losmaken voor plus en min en eventueel de bcm voor de pin op je kufatec kabelboom, grijze draad als ik het goed heb.

Voordat je begint, contact aan, pluspool los, contact aan aten, na afloop pool weer vastzetten en klaar.

Dit voorkomt je airbag storingslampje.

Ook zal je je ramen even moeten inleren dmv raam dicht, knopje even vasthouden, raam open knop vasthouden.

Succes
 
  • Leuk
Waarderingen: Gerwin
Nou het schiet op wat een gepruts achter dat dashbord, heb een paar foto's gemaakt maar door het gepruts niet verder gekomen dan de stoelen eruit.

Nu ik heb de stoelen er eerst uitgehaald, dan kon ik wat beter manoeuvreren in de auto met mijn "goddelijke" lichaam.

De radio eruit, de omlijsting kun je zo los trekken. onderin zitten twee sleufjes, daar past je sleutel zo in en daarna de clima eruit, die omlijsting trek je ook zo los.

De kufatec/vagshop kabelboom vanaf de radio naar de stuurkolom geleid, dan achter de zekeringkast langs door naar de zijkant en dan door de deurdorpel naar de stoel.

Andere zijde dashbord kastje eruit en de kabel er boven langs naar de zijkant en ook door de deurdorpel naar de stoel.

Naar de stuurkolom gaan de losse draadjes te weten massa (met oog)
De draad met de kleine connector gaat naar de bcm stekker (zwarte) in poortje 36
De draad zonder connector is voor het licht deze kan op een grijs/blauwe draad, deze heb ik gevonden bij de lichtschakelaar, hier moet ik een nieuwe connector voor hebben, dan pers ik er 2 in 1.
De draad met grote connector gaat in de zekeringkast, het is makkelijker om die los te schroeven in het hele verhaal en gaat op nr 37, deze zal in de meeste gevallen leeg zijn en moet nog bedraad worden in mijn geval.

De module heb ik achter de climatcontrol gelegd.

Het viel niet mee om met de handen overal tussen te komen, maar op zich wijst het zichzelf.


Kan ik de verlichting van de grijze draad met blauwe streep halen die op de lichtschakelaar zit?
Wat voor oplossingenn zijn er om op poort 37 spanning te krijgen, welke draad moet ik aftakken (kleur) of zijn er speciale koppel dingetjes voor te krijgen?
 
Volkswagen  Polo 6r comfortline  1.6tdi bmt VVT 140pk 
Kan ik de verlichting van de grijze draad met blauwe streep halen die op de lichtschakelaar zit?
ja hoor.
Wat voor oplossingenn zijn er om op poort 37 spanning te krijgen, welke draad moet ik aftakken (kleur) of zijn er speciale koppel dingetjes voor te krijgen?
aftakken van bv 40 41 of 42 (terminal 75, dikke zwart/rode kabel)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!