Hallo VW-rijders, forumleden en ander gespuis!
Ook ik zal mij even voorstellen. Ik ben Johannes, 28 jaar, kom uit de regio Friesland en heb vorig jaar mijn Golf v5 verkocht en ben overgestapt naar een Polo 6R 1.6 TDI uit 2010. Diesel rijden werd voor mij verstandiger dan rijden in een behzineslurper. Ik heb me aangemeld op dit forum omdat ik hier vaak op terecht kom als ik informatie zoek voor mijn Polo.
Vorig jaar de auto zo gekocht:
Direct na de aankoop de auto bij een maatje in de garage gezet want rijden zonder subwoofer is geen optie. Subwoofer dus geplaatst zodat ik in ieder geval met wat fijn geluid (en met nog minder ruimte in de kofferbak) rond kon rijden.
Ik werd van een 1.6 TDI niet bijzonder vrolijk en had voor de aankoop van de auto al wat speurwerk gedaan en was er achter gekomen dat het chippen van een 1.6 TDI redelijk wat PK winst oplevert (van 90pk naar 140Pk).
De auto dus gekocht en een week later een afspraak gemaakt bij JD Engineering. Daar is de auto gechipt en daar werd ik zeer vrolijk van! Natuurlijk kan het altijd sneller maar met 140PK kan ik redelijk uit de voeten.
Omdat de banden bij aankoop van de auto nog net door de APK kwamen ben ik ook op zoek gegaan naar nieuwe banden (en velgen). Heel internet uitgezocht en uitgekomen bij 17” Audi Rotor velgen..
Met dit als resultaat:
Met nieuwe velgen vond ik de aanpassingen aan de auto wel voldoende. De auto dus niet meer verlagen zoals mijn voorgaande auto’s maar het hier bij laten was mijn plan. Dit plan is nog steeds gelukt. Wel de dagrijverlichting vervangen voor witte pitjes (volgens mij Philips) en doordat mijn dimlicht aan 1 kant stuk is ben ik nu op zoek naar fel wit dimlicht. Dus ik ben nu in het stadium van kleine (noodzakelijke) aanpassingen van mijn polo! Ik ben er inmiddels achter dat ik H7 dimlicht moet hebben maar zoek nu nog uit welke pitjes betaalbaar, legaal en fel wit zijn.
Ook ik zal mij even voorstellen. Ik ben Johannes, 28 jaar, kom uit de regio Friesland en heb vorig jaar mijn Golf v5 verkocht en ben overgestapt naar een Polo 6R 1.6 TDI uit 2010. Diesel rijden werd voor mij verstandiger dan rijden in een behzineslurper. Ik heb me aangemeld op dit forum omdat ik hier vaak op terecht kom als ik informatie zoek voor mijn Polo.
Vorig jaar de auto zo gekocht:
Direct na de aankoop de auto bij een maatje in de garage gezet want rijden zonder subwoofer is geen optie. Subwoofer dus geplaatst zodat ik in ieder geval met wat fijn geluid (en met nog minder ruimte in de kofferbak) rond kon rijden.
Ik werd van een 1.6 TDI niet bijzonder vrolijk en had voor de aankoop van de auto al wat speurwerk gedaan en was er achter gekomen dat het chippen van een 1.6 TDI redelijk wat PK winst oplevert (van 90pk naar 140Pk).
De auto dus gekocht en een week later een afspraak gemaakt bij JD Engineering. Daar is de auto gechipt en daar werd ik zeer vrolijk van! Natuurlijk kan het altijd sneller maar met 140PK kan ik redelijk uit de voeten.
Omdat de banden bij aankoop van de auto nog net door de APK kwamen ben ik ook op zoek gegaan naar nieuwe banden (en velgen). Heel internet uitgezocht en uitgekomen bij 17” Audi Rotor velgen..
Met dit als resultaat:
Met nieuwe velgen vond ik de aanpassingen aan de auto wel voldoende. De auto dus niet meer verlagen zoals mijn voorgaande auto’s maar het hier bij laten was mijn plan. Dit plan is nog steeds gelukt. Wel de dagrijverlichting vervangen voor witte pitjes (volgens mij Philips) en doordat mijn dimlicht aan 1 kant stuk is ben ik nu op zoek naar fel wit dimlicht. Dus ik ben nu in het stadium van kleine (noodzakelijke) aanpassingen van mijn polo! Ik ben er inmiddels achter dat ik H7 dimlicht moet hebben maar zoek nu nog uit welke pitjes betaalbaar, legaal en fel wit zijn.
Bijlagen
VW
Polo 6r
1.6 TDI 140PK