Stuntpiloot112's Polo 6R (2010)

Hallo VW-rijders, forumleden en ander gespuis!

Ook ik zal mij even voorstellen. Ik ben Johannes, 28 jaar, kom uit de regio Friesland en heb vorig jaar mijn Golf v5 verkocht en ben overgestapt naar een Polo 6R 1.6 TDI uit 2010. Diesel rijden werd voor mij verstandiger dan rijden in een behzineslurper. Ik heb me aangemeld op dit forum omdat ik hier vaak op terecht kom als ik informatie zoek voor mijn Polo.

Vorig jaar de auto zo gekocht:

Direct na de aankoop de auto bij een maatje in de garage gezet want rijden zonder subwoofer is geen optie. Subwoofer dus geplaatst zodat ik in ieder geval met wat fijn geluid (en met nog minder ruimte in de kofferbak) rond kon rijden.

Ik werd van een 1.6 TDI niet bijzonder vrolijk en had voor de aankoop van de auto al wat speurwerk gedaan en was er achter gekomen dat het chippen van een 1.6 TDI redelijk wat PK winst oplevert (van 90pk naar 140Pk).

De auto dus gekocht en een week later een afspraak gemaakt bij JD Engineering. Daar is de auto gechipt en daar werd ik zeer vrolijk van! Natuurlijk kan het altijd sneller maar met 140PK kan ik redelijk uit de voeten.

Omdat de banden bij aankoop van de auto nog net door de APK kwamen ben ik ook op zoek gegaan naar nieuwe banden (en velgen). Heel internet uitgezocht en uitgekomen bij 17” Audi Rotor velgen..

Met dit als resultaat:


Met nieuwe velgen vond ik de aanpassingen aan de auto wel voldoende. De auto dus niet meer verlagen zoals mijn voorgaande auto’s maar het hier bij laten was mijn plan. Dit plan is nog steeds gelukt. Wel de dagrijverlichting vervangen voor witte pitjes (volgens mij Philips) en doordat mijn dimlicht aan 1 kant stuk is ben ik nu op zoek naar fel wit dimlicht. Dus ik ben nu in het stadium van kleine (noodzakelijke) aanpassingen van mijn polo! Ik ben er inmiddels achter dat ik H7 dimlicht moet hebben maar zoek nu nog uit welke pitjes betaalbaar, legaal en fel wit zijn.
 

Bijlagen

  • 1BD4E01A-B08D-424E-B1FC-B857F4665C88.jpeg
    1BD4E01A-B08D-424E-B1FC-B857F4665C88.jpeg
    66.8 KB · Weergaven: 105
  • 7EB5CB5C-37E9-439F-97B5-5BC5CA8B1582.jpeg
    7EB5CB5C-37E9-439F-97B5-5BC5CA8B1582.jpeg
    563.8 KB · Weergaven: 136
  • A5773CEE-954E-4809-AAF7-F3D6CDBD461A.jpeg
    A5773CEE-954E-4809-AAF7-F3D6CDBD461A.jpeg
    577.6 KB · Weergaven: 105
VW  Polo 6r  1.6 TDI 140PK 
Welkom Stuntpiloot,

Dat zal een wereld van verschil zijn geweest van een V5 naar een 1.6 TDi.
Veel veilige km's toegewenst. De upgrade vergeleken met aanschaf ziet er goed uit.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 Blue to the Motion 
Mooie auto! Veel plezier ervan


Ik denk zelf dat het wel mee zou vallen, weet niet wat voor een V5 het natuurlijk was, maar na de chiptuning zal het vergelijkbaar zijn, wellicht wel met wat minder koppel.

Het was een golf 4 V5 (170pk uitvoering). De polo met chip nu heeft net wat meer koppel (is ook veel lichter) maar in de hogere versnellingen (4/5) heeft de golf meer kracht. Maar het is inderdaad wel redelijk vergelijkbaar.
 
VW  Polo 6r  1.6 TDI 140PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!