Toyota aygo (2011) start niet :(

Goedenavond!

Ik weet dat het officieel een polo platform is, maar ik ben hier zo vaak zo goed geholpen met mijn polo dat ik de liefde van dit platform ook aan mijn aygo gun. Hopelijk jullie ook :)

Het probleem: afgelopen weekend was de accu van mijn aygo volledig dood. De auto was niet meer op afstand te vergrendelen en bij het contact aan ging er geen enkel lampje branden. Leek mij dus duidelijk een nieuwe accu. Deze heb ik vandaag binnen gekregen en zojuist geplaatst, maar helaas wil de auto nog steeds niet starten…

De auto gaat wel weer oo afstand open en dicht, ook de lampjes in het dashboard lichten weer netjes op bij contact aan. Alleen bij een poging tot starten hoor je wel het een en ander ‘draaien’, maar het is alsof hij niet genoeg ‘power’ krijgt om daadwerkelijk te starten. Ik kan hier helaas geen filmpje toevoegen.

Zou de oorzaak bij de startmotor kunnen liggen?
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: Jiskefet1984
Goedenavond!

Ik weet dat het officieel een polo platform is, maar ik ben hier zo vaak zo goed geholpen met mijn polo dat ik de liefde van dit platform ook aan mijn aygo gun. Hopelijk jullie ook :)

Het probleem: afgelopen weekend was de accu van mijn aygo volledig dood. De auto was niet meer op afstand te vergrendelen en bij het contact aan ging er geen enkel lampje branden. Leek mij dus duidelijk een nieuwe accu. Deze heb ik vandaag binnen gekregen en zojuist geplaatst, maar helaas wil de auto nog steeds niet starten…

De auto gaat wel weer oo afstand open en dicht, ook de lampjes in het dashboard lichten weer netjes op bij contact aan. Alleen bij een poging tot starten hoor je wel het een en ander ‘draaien’, maar het is alsof hij niet genoeg ‘power’ krijgt om daadwerkelijk te starten. Ik kan hier helaas geen filmpje toevoegen.

Zou de oorzaak bij de startmotor kunnen liggen?
Klinkt zeker als een startmotor die blijft hangen
 
Is het niet de startonderbreker die vervelend doet? Dit is een veel voorkomende kwaal bij die dingen. Leuk detail, je dashboard moet eruit om die te vervangen.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 45pk 106Nm (Autoweek Rollerbank) 
Is het niet de startonderbreker die vervelend doet? Dit is een veel voorkomende kwaal bij die dingen. Leuk detail, je dashboard moet eruit om die te vervangen.
Hier heb je wel een punt gebeurt best vaak, maar wel apart dat het ontstaan zou zijn na dat de accu leeg is geweest.
Dan moet je de auto ook eens uitlezen om te zien wat die aangeeft.
Dashboard eruit is gelukkig niet mega spannend, wel leuk om een keer te doen ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
Hier heb je wel een punt gebeurt best vaak, maar wel apart dat het ontstaan zou zijn na dat de accu leeg is geweest.
Dan moet je de auto ook eens uitlezen om te zien wat die aangeeft.
Dashboard eruit is gelukkig niet mega spannend, wel leuk om een keer te doen ;)
Piekspanning met het aankoppelen van de nieuwe accu? Heeft elektronica echt een hekel aan.
Ik zet zelf altijd eerste de lampen aan van de auto voordat ik een accu aan en/of afkoppel.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 45pk 106Nm (Autoweek Rollerbank) 
Startmotor vervangen stelt weinig voor bij die auto’s.
Startonderbrekers gaan inderdaad vaker stuk.
Gaat de motor wel rond, of hoor je alleen “tik” bij starten?

Als de motor rond gaat, maar niet aanslaat ga je richting immobilizer en startonderbreker. Recent zo’n zelfde probleem gehad met een C1
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 116pk 
Het is meer het EMI van het vonkje als de polen contact maken met elkaar.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 45pk 106Nm (Autoweek Rollerbank) 
Goedenavond heren,

Bedankt voor alle tips.

vanavond weer met de auto in de weer geweest, maar helaas zonder succes. Heb voor de zekerheid nog een hulpauto en startkabels eraan gehangen om de accu echt uit te sluiten. Heb ook nog de auto in zijn 1 gezet en heen en weer geduwd + een paar tikken gegeven tegen de startmotor voor zover dat kon (erg krappe bedoeling onder die motor) in de hoop dat die los zou schieten als die vast zat. Kortom een avond bezig geweest en geen succes. Heb een filmpje gemaakt van hoe de auto nu acteert bij poging tot starten, hopelijk kunnen jullie die bekijken en zegt dat jullie wat. Zelf de startmotor vervangen gaat mij echt niet lukken, dus als iemand de komende dagen graag nog wat uurtjes bijklust in Leiden hoor ik dat graag ;)

 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
Dat zal ik morgen of van het weekend eens proberen. Kom er niet elke dag nu, aangezien hij niet voor de deur staat. Wel heb ik het verhaal wat completer nu.
1. 20 oktober heeft iemand de binnenverlichting aan laten staan, waardoor de accu is leeg gelopen. 26 oktober is de lege accu geconstateerd, omdat de auto weer gebruikt werd (althans dat was de bedoeling)
2. 29 oktober is de nieuwe accu erin gezet, maar zonder succes.

Is er een onderdeel of een bedrading dat vaak defect gaat als een accu volledig wordt leeg getrokken?
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!