Trendline/Comfortline H4/H7 koplampunits

Maakt het eigenlijk wat uit of je Xenon H4 of H7 je hebt?
natuurlijk H4 is misschien wat old school...maar xenon verlichting in één van die vormen is toch geen probleem? of is H7 zodanig superrrrrdeluxe veel beter dat mensen toch perse H7 willen?

bottomline question: kun je H7 in een H4 fitting zetten? of zijn nu alle Polo Bluemotion rijders genaaid en moeten H4 lampen erin laten monteren>?
 
Ben tot nog toe nog niemand tegen gekomen op verschillende forums die een Blue motion heeft met H7 lampen :?

Dit vond ik trouwens op het AUTOWEEK forum:
Uforic
Re: Officieel: Volkswagen Polo (Cross Polo p.14)
01-05-2010 21:19

Quote
VVtB
Ik heb de Polo nog niet in 't echt gezien maar wat me opvalt is dat in er de Polo Blue Motion folder keurig een
Polo staat met dubbele H7 koplampen van de standard Polo Comfortline.
Deze versie bestaat volgens mij niet. We worden dus een beetje gefopt. Of ik moet het mis hebben?
De koplampen van beide Polo BM types zijn vlngs mij een enkele H4.
Aangezien je bij VW werkt zul je dit wel kunnen bevestigent?

Deze dubbele koplampen vindt ik juist heel stoer staan.
Zou ik dit achteraf kunnen "ombouwen"? Wat kost dan zo' unit?
-------------

We zijn dus niet de enige

;) ;)
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
Barry zei:
Ben tot nog toe nog niemand tegen gekomen op verschillende forums die een Blue motion heeft met H7 lampen :?


Precies!!
Alleen op beurzen en op de folder.
Toch enigszins misleidend...

Al na gelang je er geld en moeite in wilt stoppen zijn er een paar oplossingen:
(in volgorde van kosten)

1. Bluevision, Nightbreaker achtige lampen kopen.
Kosten 35euro

2. Een aftermarket setje xenon er in zetten. Tenminste als je al koplampsproeiers hebt.
Kosten zo'n 150 euro.
En hoe groot zal de kans zijn dat er iemand moeilijk over doet ..... :oops: :oops:

3. Ombouwen naar H7 koplampen.
Kosten afhankelijk van de "sloper" of demontage bedrijf. Nu zullen ze nog wel redelijk schaars zijn denk ik
En past de bekabeling dan 1op1??
Er zijn zelfs universele automatische hoogte regelaars om helemaal volgens het boekje te gaan.

4. Ombouwen naar VW Xenon met automatischie nivo regeling.
Kosten 1000 euro voor de koplampen
xxx euro voor de nivo regeling

5. Niet te hopen dat het iemand overkomt: schade rijden aan de voorzijde en dan bij reparatie omzetten naar H7
Kosten: niet uit te drukken in euro, want schade is niet leuk :shock:
 
Mooie opsomming PoloBM!

Alleen 1 ding bij punt 2.
Op de units zit alles verbonden met 1 stekker (er zit 1 stekker achterop de unit, die alles aanstuurt). Bij een aftermarket setje zul je je unit moeten gaan verbouwen (lijkt me niet wenselijk), je moet de nieuwe fittingen erin frommelen en uit de xenon lampen komt aparte bekabeling naar de balasten toe, dus dat wordt boren, omdat nu de enige uitgang die van de stekker is.
Xenon zou ik persoonlijk dus niet voor kiezen ;)
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
klopt.

Ik ken de aftermarket setjes zelf niet, maar kan me zo voorstellen dat de stekker welke normaal op de H4 lamp zit nu op de ballast komt om deze te schakelen en er van de ballast een kabel naar de Xenon lamp gaat.
Deze moet door het kapje van de koplamp geboord.
Dus bij het verwijderen van de xenon heb je een nieuw kapje nodig a ...euro.
Dit komt dan bij de geschatte 150 euro.

Het is wel een beetje verbouwen aan de auto, maar wel weer origineel te maken denk ik...
En het is een keuze natuurlijk :cool:
Correct me if I am wrong !
 
Als je inderdaad nieuwe kapjes koopt is het probleem opgelost, de vraag is alleen of het probleemloos werkt allemaal, want de kabelboom/stekker wil de h4 (bij de polo blue motion) koplampen aansturen. om de xenon dus in te laten schakelen zul je iets aan die bekabeling (die in de stekker verwerkt zit) moeten doen :?
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
De H7 koplampunits worden al aangeboden.
kosten ongeveer 100 euro per kant.

Een aantal zijn er zelfs goedkoper maar komen van schadeautos dus hebben vaak een bevestigingspunt gebroken.

Misschien een goed idee om een vergelijk te maken tussen een Polo met H4 en een Polo met H7 lampen.
Misschien is het een optie om de lampen om te bouwen.
Tijdens het vergelijk kan er ook gekeken naar de aansluitingen van beide koplampen om te zien of de stekkers passen....
 
Hoi Allemaal, ook ik ben sinds kort trotse bezitter van een Polo BM in de kleur flashrood, waanzinnig mooie kleur, vooral al de zon erop zou schijnen. Ik had eerst een proefrit gemaakt ergens in Juli en toen ook maar gelijk eentje besteld. Ik had in mijn hoofd voorgenomen om voor een witte of een zwarte te gaan. Gelukkig vertelde de verkoper mij dat er sinds kort ook de kleur flashrood besteld kon worden voor de Polo BM. Ik was gelijk helemaal om. Big Grin Big Grin Big Grin
Ik lees al een aantal dagen met veel belangstelling mee op dit forum. Ik heb dus ook een comfortline besteld en heb een sticker in m'n kofferbak van een trendline. Ik heb om de velgen winterbanden laten zetten en heb een setje MAK Iguan zilver 17 inch meebesteld, die liggen opgeslagen in de bandenhotel. Ik ben zeer tevreden over de BM, alleen die verlichting, ik schrok me dood toen ik voor het eerst in het donker reed. Ik had hier voor een zwarte Polo Cross 1.6 van 2008, een zee van licht vergeleken bij de BM. Ik heb dus ook maar een setje Osram Nightbreaker plus H4 lampen besteld bij conrad. Ik zal ze binnenkort wel krijgen denk ik. Ik laat nog wel weten of ze mij bevallen.
 
31,99 euro vs. 300 euro Pilot Xenon lampen (incl inbouw) hmm mja das nogal een groot verschil...en die Osrams zijn storingsvrij neem ik van aan?

ik zit te overwegen om die osrams te bestellen gezien als je nu via ideal betaald het nog zelfs kostenloos verzonden word :shock: das wel erg cheap!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!