Trendline/Comfortline H4/H7 koplampunits

Bluemotionracer zei:
Ik begin al aardig aan de kook te raken.
Mis o.a de H7 koplampen
makeup lichtjes + achterbank verlichting.
dashboardkast verlichting
dubbeltonige claxon

Dat viel mij ook op dat mijn dashboard niet verlicht is...heeft iemand dit in kunnen bouwen?
ik heb makeup lichten en achterbank verlichting wel...

Claxon vind ik eigenlijk niet zo erg Big Grin vind het wel grappig haha
 
Afgelopen middag bij dealer geweest.Kwam goed uit de hele meute was aanwezig
Ik vertelde de verkoper dat ik gewoon een aantal opties miste op mijn MB Comfortline.
ook heb ik hem nogmaal duidelijk gemaakt dat de verlichting ver beneden de maat was
Het duurde nog geen 5 minuten en zowat ieder verkoper had een mening compleet tegenstrijdig met elkaar.
Het feit is gewoon dat ze het zelf ook niet weten volgens mij.
Mijn verkoper ging ergens naar toe bellen ik denk naar Pon ?
Hij vertelde dat hij binnen 1 1/2 uur meer wist. Daarna heb ik hem niet meer gesproken
Heb bij een andere verkoper aan gegeven dat hij mij moest bellen kwam wel goed. nee dus.
Weet zeker dat de verkoper van goede wil is. Maandagmorgen gaan we kijken wat er wel en niet opzit.
Het begint al een beetje op soapserie te lijken.
Wordt Vervolgd :mrgreen:
 
Bluemotionracer bouw gewoon die osram nightbreaker plus H4 lampen erin....die zullen toch altijd beter zijn dan die halogeen lampjes die VW gaat voorstellen...

Enzolino had jij de H7 Osram lampen? jij had toch een 1.2 TSI?
waren die standaard H7 lampen niet goed dan? gezien jij wel die chille H7 koplampunits hebt
 
Hoi aan een kant heb je gelijk.
Als ik een BM 1.2 TDI Comfortline bestel en betaal dat moet het ook een Comfortline zijn.
Mijn ongenoegen over bepaalde dingen is bij hun bekend ,Dus ze zoeken het maar uit.
Ze hebben in de zaak grote borden staan met de slogan Als u tevreden bent dan zijn wij het ook .
Heb nu een gelegenheid om daar gebruik van te maken.
 
Stel, ik koop H7 koplampen om mijn H4 koplampen in de Bluemotion te vervangen vanwege de vreselijk slechte verlichting. Kan ik ze dan gewoon 1 op 1 overzetten of zit ik dan ook nog met het probleem dat er een andere stekker aan moet. Ik ben dus totaal niet technisch aangelegd vandaar deze vraag. Omdat dan o.a de knipperlichten en de stadslichten op een andere plek in de koplamp zitten kan ik het me voorstellen dat er iets met de bedrading/stekker moet gebeuren of werkt het sowieso goed. :?: :?: :?:
 
Ik heb net de Osram Nightbreaker Plus H4 lampen geinstalleerd...ik was toch ongeveer 2 uurtjes bezig

allereerst had ik de handleiding geraadpleegd om te kijken hoe die lampen nou precies vastzat...je moet idd 2 torx bouten losdraaien en dan zou je het eruit moeten kunnen duwen...nou dit valt nog vies tegen in de praktijk!
Ik had voor de zekerheid ook mijn lak een beetje afgeplakt met schilderstape om beschadigingen te voorkomen, maar het duwen gaat echt stroef.
de koplamp unit zit vast onderin in 2 van die sleuven (kijk maar in je handleiding daar staat het uitgelegd) en daar moet je het eruit duwen...
Wees niet bang en hard duwen anders krijg je het er niet uit...kzat daar toch wel mee te kloten :S

maar na het installeren van 1 OSRAM Nightbreaker lamp heb ik de lampen even aangezet...dit was wel overdag, maar je zag vooral dat de Osram veel feller en meer licht opbrengst gaf dan de standaard H4 lamp.

Alleen dat stadslicht lampje is dat op 1 of andere manier ook te vervangen?
iemand dit al vervangen?
 
KYC zei:
Ik heb net de Osram Nightbreaker Plus H4 lampen geinstalleerd...ik was toch ongeveer 2 uurtjes bezig

allereerst had ik de handleiding geraadpleegd om te kijken hoe die lampen nou precies vastzat...je moet idd 2 torx bouten losdraaien en dan zou je het eruit moeten kunnen duwen...nou dit valt nog vies tegen in de praktijk!
Ik had voor de zekerheid ook mijn lak een beetje afgeplakt met schilderstape om beschadigingen te voorkomen, maar het duwen gaat echt stroef.
de koplamp unit zit vast onderin in 2 van die sleuven (kijk maar in je handleiding daar staat het uitgelegd) en daar moet je het eruit duwen...
Wees niet bang en hard duwen anders krijg je het er niet uit...kzat daar toch wel mee te kloten :S

maar na het installeren van 1 OSRAM Nightbreaker lamp heb ik de lampen even aangezet...dit was wel overdag, maar je zag vooral dat de Osram veel feller en meer licht opbrengst gaf dan de standaard H4 lamp.

Alleen dat stadslicht lampje is dat op 1 of andere manier ook te vervangen?
iemand dit al vervangen?
Ik ben gistermiddag ook nog even bezig geweest met andere halogeenlampen. Ik had maar een extra setje lampen gekocht als reserve. Maar omdat ik wel zeker wilde weten of ze ook werkten heb ik mijn Osramsetje omgeruild voor Philips nightguide lampen. Gisteravond even mee gereden en ik moet zeggen dat ze goed bevallen, echt wel een verbetering in vergelijking met de lampen die VW erin had gestopt. Voorlopig laat ik ze gewoon zitten omdat het inderdaad best wel een rotklusje is om de lampen even te vervangen, vooral voor de eerste keer. Dus voorlopig de Osramlampen maar als reservelampen bewaren. Deze heb ik slechts één keer kunnen testen in het donker maar dat was in slecht weer (regen). Toen werd ik niet vrolijk van die lampen, misschien dat ze in droog weer wel goed werken.
 
ja vooral voor de eerste keer is het echt kloten haha maar je hebt al gauw door hoe je alles los moet halen dat is niet zo moeilijk.

maar waarom heb je voor de Philips nightguide lampen gekozen ipv de Osram Nightbreaker Plus H4 lampen? zijn die zoveel beter dan de Osram lampjes?
 
KYC zei:
ja vooral voor de eerste keer is het echt kloten haha maar je hebt al gauw door hoe je alles los moet halen dat is niet zo moeilijk.

maar waarom heb je voor de Philips nightguide lampen gekozen ipv de Osram Nightbreaker Plus H4 lampen? zijn die zoveel beter dan de Osram lampjes?
Ik had een extra setje lampen gekocht (bijna 40 euro :shock:) als reserve, stel dat er bv onderweg eentje stuk gaat (zie je me al staan langs de weg, even een complete koplamp eruit halen in het donker). Maar ik moest natuurlijk wel weten of ze het deden en daarom de Osram er even uitgehaald en de nightguide er weer in. Maar omdat het dus zo'n gedoe is dat wisselen heb ik dus besloten om de nightguide te laten zitten en de Osram in de kofferbak te leggen als reserve. Een jaar of 4 geleden had ik nog een VW Caddy 1.9TDI en daar had ik voor de eerste keer deze (H7 :lol: :lol: :lol: ) nightguidelampen in gemonteerd en dat beviel heel goed. Maar ook de H4 uitvoering leverd een goed resultaat op. Of ze beter zijn dan de Osram weet ik dus niet want die heb ik niet getest in droog weer, in de stromende regen met tegenliggers vond ik ze niet denderend.
 
PoloJan zei:
Straks gaat de polo naar de dealer voor andere H4 lampjes.
Vanavond even vergelijken met de polo van mijn collega of het scheelt.

Ik hou jullie op de hoogte.

Die van mij gaat morgen naar de Dealer.
Ik moet zeggen dat ze het probleem wel serieus nemen.
Vanmorgen met 3 personen de folders doorgenomen het blijft gewoon onduidelijk.
 
citroene zei:
ik ben vandaag bij de dealer geweest en die wisten niet eens dat er h4 lampjes gebruikt werden in nieuwe wagens :lol: , verder beweren ze dat het lichtopbrengst hetzelfde is tegenover h7 lampjes

heb ondertussen eens de prijs gevraagd van een comfortline/highline koplamp, val niet van je stoel .. 180 euro per stuk :shock:

Tja...VW vraagt meest van tijd de hoofdprijs voor onderdelen...
 
citroene zei:
ik ben vandaag bij de dealer geweest en die wisten niet eens dat er h4 lampjes gebruikt werden in nieuwe wagens :lol: , verder beweren ze dat het lichtopbrengst hetzelfde is tegenover h7 lampjes

heb ondertussen eens de prijs gevraagd van een comfortline/highline koplamp, val niet van je stoel .. 180 euro per stuk :shock:
Wat ik ook raar vind is dat de H4 koplampen van het merk Valeo zijn en de H7 van Hella, tenminste volgens mijn zoektocht naar H7 koplampen, allemaal van Hella. Misschien heel normaal maar ik begrijp niet waarom twee verschillende firma's koplampen maken voor de VW Polo.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!