Goedenavond allen,
Ik denk dat ik echt nog een keer jullie hulp nodig ga hebben. Ik heb intussen een keer een tank V-power erdoor gejaagd. De verbinding tussen de turbo en het roetfilter had een klein lek, dat is opgelost. De auto rijdt nu weer heel zuinig op bedrijfstemperatuur.
Hele koude start is nog niet geweldig, pas als de motor op temperatuur komt kan ik zeggen dat hij echt fijn rijdt.
P2000 NOx trap foutcode blijft maar terug komen als een "intermittent" storing. Helaas kan ik de omstandigheden waarin deze storing opgeslagen wordt niet uitlezen met Obdeleven.
Er zitten breedband lambda sensoren op deze auto. Wat horen deze stationair aan te geven eigenlijk? Beide sensoren geven ongeveer 0,2 lambda aan bij stationair draaien. Is dat niet heel erg laag? Of is dat bij de breedband sensoren weer anders? Het voltage is ongeveer 1,9volt.
Evengoed krijg ik geen enkele andere foutcode dan de P2000. Je zou toch zeggen dat bij zo'n rijk mengsel dat hij een melding zou moeten geven op de 1e lambda sensor?
Iemand die ervaring heeft met deze sensoren? Want ik kom er echt even niet meer uit.
Dankjewel, groetjes Esther