TwistedBE :: 2010 Volkswagen Polo 6R (1.6 TDI)

Re: Polo 6R van TwistedBE

Tijdje stil geweest maar toch terug een update. :mrgreen:

Deze keer heb ik (dan toch) een GTI grill gemonteerd, maar wel met toepasselijk TDI logo.
En ook nog een whiteline Rear Sway Bar voor het bochtengedrag een groot stuk te verbeteren.
(Ben er echt wel van verschoten wat een verschil zo een sway bar kan maken,
auto hangt totaal niks meer door bij het nemen van veel te snelle bochten :twisted: )

TDI grill

[resize=600:2zyq0qwm]http://users.telenet.be/twisted/Polo%206R/Polo%206R%20(23).JPG[/resize:2zyq0qwm]

[resize=600:2zyq0qwm]http://users.telenet.be/twisted/Polo%206R/Polo%206R%20(22).JPG[/resize:2zyq0qwm]

[resize=600:2zyq0qwm]http://users.telenet.be/twisted/Polo%206R/Polo%206R%20(24).JPG[/resize:2zyq0qwm]

Whiteline Sway Bar

[resize=600:2zyq0qwm]http://users.telenet.be/twisted/Polo%206R/Sway%20Bar%20(1).JPG[/resize:2zyq0qwm]

[resize=600:2zyq0qwm]http://users.telenet.be/twisted/Polo%206R/Sway%20Bar%20(2).JPG[/resize:2zyq0qwm]

Winterbandjes klaar om te monteren Big Grin

[resize=600:2zyq0qwm]http://users.telenet.be/twisted/Polo%206R/Polo%206R%20(25).JPG[/resize:2zyq0qwm]
 
Re: Polo 6R van TwistedBE (Whiteline Sway Bar)

Dikke ARB daar op je achteras! -> nice! Stuurt heerlijk met zo'n ding achterop, zelf op beide Polo 6N's die ik heb er eentje van Eibach opzitten -> wil nooit meer zonder :lol:
 
Re: Polo 6R van TwistedBE (Whiteline Sway Bar)

Graaf man!! Ik hoop het binnekort s live te aanschouwen, maar ziet er goed uit.. ;)
Is dit trouwens speciaal voor de winter of geeft dit hetzelfde als een veerpootbrug en dus algemeen betere wegligging??

Grt
 
Re: Polo 6R van TwistedBE (Whiteline Sway Bar)

Die swaybar is voor de wegligging ja maar is wel een stuk efficiënter dan een veerpootbrug.
Door die swaybar worden beide achterveren met elkaar verbonden, ga je dus stevig de bocht in dan gaan beide wielen evenveel inveren.

Daardoor blijft de auto recht en gaat hij niet zo gaan "hangen" als je met de normale ophanging zou hebben.

En veerpootbrug maakt het chassis alleen maar wat stugger wat niet zo een groot effect heeft als een swaybar op de wegligging.

Heeft dus niks met de winter te zien, puur ophanging. ;)
 
Re: Polo 6R van TwistedBE (Whiteline Sway Bar)

Een schroefset is uiteindelijk maar hetzelfde als een normale ophanging, zijnde schokdempers + veren.
(maar dan instelbaar in hoogte + eventueel stijfheid, vervangt gewoon de originele setup)

Ik zie daarom niet in waarom dat een negatieve invloed zou hebben, zo een swaybar zorgt voor een totaal andere eigenschap wat je niet met een schroefset kan verwezenlijken.
 
Re: Polo 6R van TwistedBE (Whiteline Sway Bar)

TwistedBE, Tnx voor de toelichting m8!! Heb zelf ook wel intresse in zoiets, maar met de schroefset int verschiet wou ik dit ff vragen ;)
Over de set gesproke, meneertje Coppens mag wel s gaan antwoorden :?

Grtz
 
Re: Polo 6R van TwistedBE (Whiteline Sway Bar)

Smartie, reken maar dat met een schroefset je een zeer stugge rit kan krijgen met die swaybar. Schijnt inderdaad een wonder toevoeging te zijn op een standaard Polo!

Echter heb je met een schroefset al weinig vering, en op een oneven weg krijg je nog minder. bij kleine hobbels zal 1 achterwiel bijv. proberen in te veren maar wordt dan tegengehouden door de veer aan het andere wiel. Het originele onderstel is soepel genoeg om dit op te vangen maar een schroefset?

Iemand op t australische forum heeft het wel gedaan en noemt het de stugste rit die hij ooit in een auto gemaakt heeft.. Probeer t eerst gewoon zonder ;)
 
Re: Polo 6R van TwistedBE (Whiteline Sway Bar)

@ Polodave, Klopt volledig wat je zegt maar ik heb zelf ook H&R (25/40) veren + de schokdempers van het VW sportonderstel.
Die combinatie is al ongelooflijk stug (om niet te zeggen keihard), mij ging het hoofdzakelijk over de eigenschapen in de bochten.
(ik zit ook regelmatig op het australische forum dingen na te lezen vandaar mijn keuze voor die SwayBar ;))

Smartie gaat een schroefset kopen waar hij zowel hoogte als hardheid kan van instellen dus kan hij het nog wat naar zijn zin aanpassen.
Ik moet wel toegeven dat je niet veel harder moet gaan zoals ik nu rondrij of het is niet leuk meer.
Maar het effect van zo een swaybar in de bochten is gewoon super ! :twisted:
 
Re: Polo 6R van TwistedBE (Whiteline Sway Bar)

@admins, willen jullie die post hierboven eens wissen...

is all gemeld dus zal wel verwijderd worden straks ;)

groeten ger

[edit door johan]
done! thnx voor de melding
 
Re: Polo 6R van TwistedBE (Whiteline Sway Bar)

TwistedBE zei:
@ Polodave, Klopt volledig wat je zegt maar ik heb zelf ook H&R (25/40) veren + de schokdempers van het VW sportonderstel.
Die combinatie is al ongelooflijk stug (om niet te zeggen keihard), mij ging het hoofdzakelijk over de eigenschapen in de bochten.
(ik zit ook regelmatig op het australische forum dingen na te lezen vandaar mijn keuze voor die SwayBar ;))

Smartie gaat een schroefset kopen waar hij zowel hoogte als hardheid kan van instellen dus kan hij het nog wat naar zijn zin aanpassen.
Ik moet wel toegeven dat je niet veel harder moet gaan zoals ik nu rondrij of het is niet leuk meer.
Maar het effect van zo een swaybar in de bochten is gewoon super ! :twisted:

heeft t ook met verlaging nog zoveel effect? Heb nog geen kans gehad om mijn nieuwe onderstel in de bochten te testen eigenlijk :) Je hebt idd een punt met die instelbare verlaging, had ik nog niet overna gedacht!

Kan niet wachten op t warmere weer na de winter om weer een beetje in de bochten te hangen :twisted:
 
Re: Polo 6R van TwistedBE (Whiteline Sway Bar)

Heeft de polo nu ook meer de neiging tot overstuur ipv onderstuur?

Ik vind dat de polo standaard nogal de neiging heeft om rechtdoor te gaan, maw dat valt me toch een beetje tegen.
 
Re: Polo 6R van TwistedBE (Whiteline Sway Bar)

Onderstuur is de reden van die SwayBar, maar het blijft een FWD auto.
Helemaal weg krijg je dat natuurlijk niet maar het helpt wel enorm veel. Big Grin

@ PoloDave: Ik vind persoonlijk dat het nog steeds een groot verschil is.
 
Re: Polo 6R van TwistedBE (Whiteline Sway Bar)

Een standaard golf 4 is pakken meer onderstuurd dan een standaard Polo 6R hoor. :roll:
Ik heb zelf zo eentje gehad als 2de auto, ook een diesel zoals mijn Polo.
Die Golf woog veel meer en had een nog veel "losser" onderstel vind het gek dat je zoiets kan zeggen...

Over een Golf 1 kan ik mij niet uitspreken, die auto's zijn sowieso al lichter wat positief is maar verder geen ervaring mee.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!