Underseat subwoofer

Hoi Polo fans. Ik ben sinds kort in het bezit van een VW Polo High line, eind 2018, schitterend digitaal display en automaat. Alles is prima alleen bij het geluid mis ik net een beetje bas. Een subwoofer in de kofferbak wil ik niet i.v.m. de ruimte, ook niet waar een reserve wiel kan. Dus kom ik uit op een underseat subwoofer. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
VW  Polo High line eind 2018  1.0 - 95 pk - DSG 
Goedenavond medemuziekliefhebbers,

Ik heb pasgeleden ook een jbl basspro nano gekocht en wil deze onder mijn stoel installeren (getest en op laagste stand past die zelfs onder de bestuurdersstoel).

Ik ben wel benieuwd hoe jullie de kabel vanuit de accu (voorin) naar de cabin hebben doorgevoerd. Of gebruiken jullie de accu in de kofferbak?

Ik zou ook graag willen weten waar jullie de audiokabel van de onderzits-subwoofer hebben aangesloten?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Groet,

Jan
Die van mij loopt naar binnen bij het rubber rechtsboven in de motorruimte, links als je er voor staat.
De dikke kabel past daar makkelijk doorheen. Onder de paravaan zit een dopje waar op engelse autos de motorkap kabel doorheen gaat.
Als je hem hier doorheen voert kun je hem direct de dorpel intrekken.
Als je hem links in de motorruimte wilt invoeren (als je ervoor staat). Dan moet dat bij de bekabeling tussen de cabine en het motorruim. Ik weet niet exact waar dit zit op een aw, maar je moet dan eens onder het dashboard kruipen om dat te zien
 
Die van mij loopt naar binnen bij het rubber rechtsboven in de motorruimte, links als je er voor staat.
De dikke kabel past daar makkelijk doorheen. Onder de paravaan zit een dopje waar op engelse autos de motorkap kabel doorheen gaat.
Als je hem hier doorheen voert kun je hem direct de dorpel intrekken.
Als je hem links in de motorruimte wilt invoeren (als je ervoor staat). Dan moet dat bij de bekabeling tussen de cabine en het motorruim. Ik weet niet exact waar dit zit op een aw, maar je moet dan eens onder het dashboard kruipen om dat te zien
Bedankt voor je antwoord Andries dit helpt me op weg! :)

Er wordt op de web gezegd dat je de audiokabel kan solderen aam de speakerkabels (dus in de deurpaneel). Ik ben benieuwd of dit echt zo is. Heb jij het op deze manier gedaan of gewoon vanuit de head unit?
 
Volkswagen  AW  2.0 TSI GTI 
Bedankt voor je antwoord Andries dit helpt me op weg! :)

Er wordt op de web gezegd dat je de audiokabel kan solderen aam de speakerkabels (dus in de deurpaneel). Ik ben benieuwd of dit echt zo is. Heb jij het op deze manier gedaan of gewoon vanuit de head unit?
Via de headunit. Vind ik wel zo mooi
 
Bedankt voor je antwoord Andries dit helpt me op weg! :)

Er wordt op de web gezegd dat je de audiokabel kan solderen aam de speakerkabels (dus in de deurpaneel). Ik ben benieuwd of dit echt zo is. Heb jij het op deze manier gedaan of gewoon vanuit de head unit?
Het gaat hier om een AW GTI toch?
Dan zit de accu achterin,
en lijkt het me logischer dat je daar je stroompje, zekering, draad vandaan haald.

Voor het audio signaal kan je ook een tussen stekker bestellen zodat je originele bekabeling origineel blijft.
Tussen stekkerren achter je unit in je dashboard kastje.
quadlock tussenstekker:

De volgende is compleet:
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK (VDA tuning 248PK 416NM) 
Het gaat hier om een AW GTI toch?
Dan zit de accu achterin,
en lijkt het me logischer dat je daar je stroompje, zekering, draad vandaan haald.

Voor het audio signaal kan je ook een tussen stekker bestellen zodat je originele bekabeling origineel blijft.
Tussen stekkerren achter je unit in je dashboard kastje.
quadlock tussenstekker:

De volgende is compleet:
Hi,

Bedankt voor je antwoord. Heel nuttig dit!
Het gaat inderdaad om een AW Gti. Ik heb ook overwogen om de accu achterin te gebruiken voor stroom, maar de sub komt onder de bijrijdersstoel, aan de voorkant. Dus ja.. ik weet niet of er dan per se minder losmoet als ik de accu achterin gebruik.
 
Volkswagen  AW  2.0 TSI GTI 
Hi,

Bedankt voor je antwoord. Heel nuttig dit!
Het gaat inderdaad om een AW Gti. Ik heb ook overwogen om de accu achterin te gebruiken voor stroom, maar de sub komt onder de bijrijdersstoel, aan de voorkant. Dus ja.. ik weet niet of er dan per se minder losmoet als ik de accu achterin gebruik.
Gebruik de accu achterin en laat de bedrading via de rechterdorpel lopen.
 
Je geeft al aan een subwoofer gekocht te hebben maar hoezo ga je niet voor de fabrieksoptie van VW in de vorm van een Helix?
Directe aansluiting op de originele kabelboom dus geen gerommel met kabels trekken vanuit je motorruimte.
Het is geoptimaliseerd voor jouw auto (inclusief kalibratie) en onderaan de streep niet veel duurder dan de route die je nu bewandeld verwacht ik.

Overigens biedt het ook nog een kleine meerwaarde bij de verkoop van de auto.
 
Je geeft al aan een subwoofer gekocht te hebben maar hoezo ga je niet voor de fabrieksoptie van VW in de vorm van een Helix?
Directe aansluiting op de originele kabelboom dus geen gerommel met kabels trekken vanuit je motorruimte.
Het is geoptimaliseerd voor jouw auto (inclusief kalibratie) en onderaan de streep niet veel duurder dan de route die je nu bewandeld verwacht ik.

Overigens biedt het ook nog een kleine meerwaarde bij de verkoop van de auto.
Voordeel van een GTI Accu achterin.
Nadeel van een GTI Accu achterin.
Als je dan ook een reserve wiel hebt blijft er in die ruimte geen plaats voor een Helix Sub.
En op de laadvloer (balkversie) is super onhandig.

(Optie die ik nog niet uitgewerkt krijg)
Is de dynaudio sub naast het reserve wiel, maar die is onderdeel van een audio pakket met een aparte versterker.
De pin bezetting van een dynaudio sub is nergens te vinden.

En dus is de underseat sub helemaal geen slechte optie.

Maar je vroeg t mij gelukkig niet.Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK (VDA tuning 248PK 416NM) 
Je geeft al aan een subwoofer gekocht te hebben maar hoezo ga je niet voor de fabrieksoptie van VW in de vorm van een Helix?
Directe aansluiting op de originele kabelboom dus geen gerommel met kabels trekken vanuit je motorruimte.
Het is geoptimaliseerd voor jouw auto (inclusief kalibratie) en onderaan de streep niet veel duurder dan de route die je nu bewandeld verwacht ik.

Overigens biedt het ook nog een kleine meerwaarde bij de verkoop van de auto.
Ik ben het helemaal eens met deze optie. Heb er zelf eentje ingebouwd vorige week. Bevalt heel goed. De helix sub via Marktplaats gehaald voor 185. Kabel was 70 in duitsland en de programmeer dongle huren in duitsland was 25. Er staan nu enkele opties op Marktplaats, bestel hier de goede kabel bij en hij is zo geïnstalleerd. Maar uiteraard helemaal jouw eigen keuze. Ik kan mij ook goed voorstellen dat de kofferbakruimte belangrijker is. Als je evt meer info nodig hebt, hoor ik het wel.
 
Volkswagen  Polo 6C 2015  1.4 TDI 90pk 
Mijn probleem is dat ik perse een reservewiel wil hebben
Helix sub onder het reservewiel steken zoal ik gedaan heb. zou wel moeten lukken. Gaat in ieder geval bij de polo AW en de golf. Ook bij Passat en tiguan lukt dat.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
  • Leuk
Waarderingen: 2GPoloDriver
Mijn probleem is dat ik perse een reservewiel wil hebben
De onderste stand gebruik ik nooit. vind de koffer op de bovenste stand ook ruim genoeg als ok grote boodschappen ga doen, zelfs met de Racingline Rear Brace gemonteerd.
De extra ruimte er onder gebruik ik voor extra gerief te leggen, startkabelset, originele wielbouten v reservewiel, uitschuifbare wielsleutel, werkhandschoenen, blustoestel, en nog massa's plaats over voor zo veel meer :cool:
foto's voor al mijn gerief er in zit.
2de kabeltje dat je ziet lopen is van mijn Dealer Demo Switch die onder mijn stuur gemonteerd zit :cool:
 

Bijlagen

  • IMG_1281.jpeg
    IMG_1281.jpeg
    1.3 MB · Weergaven: 22
  • IMG_1284.jpeg
    IMG_1284.jpeg
    1.7 MB · Weergaven: 19
  • IMG_1285.jpeg
    IMG_1285.jpeg
    2.1 MB · Weergaven: 19
  • IMG_1286.jpeg
    IMG_1286.jpeg
    1.4 MB · Weergaven: 17
  • IMG_1287.jpeg
    IMG_1287.jpeg
    1.3 MB · Weergaven: 19
  • IMG_0262.jpeg
    IMG_0262.jpeg
    718.2 KB · Weergaven: 26
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
  • Leuk
Waarderingen: DeeOow
De onderste stand gebruik ik nooit. vind de koffer op de bovenste stand ook ruim genoeg als ok grote boodschappen ga doen, zelfs met de Racingline Rear Brace gemonteerd.
De extra ruimte er onder gebruik ik voor extra gerief te leggen, startkabelset, originele wielbouten v reservewiel, uitschuifbare wielsleutel, werkhandschoenen, blustoestel, en nog massa's plaats over voor zo veel meer :cool:
foto's voor al mijn gerief er in zit.
2de kabeltje dat je ziet lopen is van mijn Dealer Demo Switch die onder mijn stuur gemonteerd zit :cool:
Ziet er goed uit. Ik heb een mooie subwoofer al een tijdje van audison, prima apbx.
Supermooi geluid met ingebouwde versterker en die ligt inderdaad in de dubbele bodem om het maar zo te zeggen
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!