Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Voor het geld is zo'n racechip box een hele goede deal. Maar, racechip belooft 'maar' 13 pk extra, terwijl chiptuning +25 pk beloofd. Die powerbox komt denk ik niet te koop, een maat van me heeft een Golf waar hij in kan.@#uranograu wat is de meerwaarde van chiptuning t.o. van de powerbox waar toch al tevreden over bent. Ik weet wel het verschil tussen beide en zou ook voor chiptuning kiezen maar waarom de overstap? Komt de powerbox te koop?
Ja zeker we stonden ook achter elkaar in de rij bij de Prenatal vermoed ikKan ik vorig weekend achter je hebben gereden naar de Prenatal in Amersfoort?
Zie je post nu voorbij komen en hij lijkt sprekend op het Polo’tje dat ik zag![]()
Ja zeker we stonden ook achter elkaar in de rij bij de Prenatal vermoed ikMooie Polo heb je
![]()
Afgelopen vrijdag is mijn Polo gechiptuned. Heerlijk, super blij mee
@Sal RaceChip tuningbox is te koop, hij past niet op de Golf van een maat van me. Stuur gerust een PB.
Afgelopen vrijdag is mijn Polo gechiptuned. Heerlijk, super blij mee
0-100 tijd is nu tussen de 8,0 - 8,2 seconden. Dat is een behoorlijk verschil met origineel 9,5. In de tussenacceleratie (60-120) kom ik op vergelijkbare tijden als met de racechip box, dit tot verbazing van de tuner. Die gaat nu uitzoeken of er in dit middengebied meer uit de tuning te halen valt. Opvallend is dat de tuningbox dan weer weinig veranderde aan de 0-100 tijd. Die zat met box tussen de 9-9,4 sec.
Wordt vervolgt dus
@Sal RaceChip tuningbox is te koop, hij past niet op de Golf van een maat van me. Stuur gerust een PB.
ATM in HoutenWaar heb je het laten doen?
Iets hierboven heb ik het resultaat van een (lage toeren) tussensprint geplaatst. Die cijfers liegen niet. 1,5 seconde winst is niet misDenk je dat het het waard is zo'n racechip, voor die prijs en dan van 95 naar ong. 115pk gaan? Of denk je dat dat verschil minimaal merkbaar zal zijn?
Voor de rest; nooit iets geks gemerkt met zo'n box? Je motor heeft het altijd netjes en soepel gedaan en bij onderhoudsbeurten ook geen opmerkingen over gebruik van een eventuele box? Hoe lang heb je hem eigenlijk gehad?
ATM in Houten
Iets hierboven heb ik het resultaat van een (lage toeren) tussensprint geplaatst. Die cijfers liegen niet. 1,5 seconde winst is niet misIk vind het voor een geld een hele goede deal. Ik heb hem bij het onderhoud gewoon laten zitten, samen met m'n forge air intake. En afgesproken dat als er wat mis is wat met garantie te maken heeft, dat ze hem even loskoppelen. Niks geks gemerkt nee. Ik had hem in de hoogste mapping en dat was probleemloos.
ATM in Houten
Iets hierboven heb ik het resultaat van een (lage toeren) tussensprint geplaatst. Die cijfers liegen niet. 1,5 seconde winst is niet misIk vind het voor een geld een hele goede deal. Ik heb hem bij het onderhoud gewoon laten zitten, samen met m'n forge air intake. En afgesproken dat als er wat mis is wat met garantie te maken heeft, dat ze hem even loskoppelen. Niks geks gemerkt nee. Ik had hem in de hoogste mapping en dat was probleemloos.
In de gemeten tijd tussen 60-120 was in beide gevallen de open air intake gemonteerd. Alsnog gaf de box een winst van 1,5 seconde. Dus die deed zeker zijn werk.Oké goed om te weten. Denk je eigenlijk dat jouw forge air intake ook verschil gemaakt heeft? Of heeft de tuningbox destijds het meeste werk geleverd? M.a.w., ik verwacht niet een andere air intake te gaan gebruiken.
Het correcte koppel van je auto is 175 nm. Racechip geeft de winst in PK's en NM aan. In jou geval is dat: +19pk +32nm. Dat ga je wel merken, en zo niet, stuur je hem toch binnen 30 dagen terug?Heb zojuist even gekeken op de racechip site. Wat me opvalt is dat het koppel daar volgens hun standaard 160nm is. Terwijl volgens de specs van VW zelf het koppel 175nm is standaard. Weet jij misschien wat nu het correcte koppel is? Lijkt het alsof ze het gebruiken om het verschil groter te laten lijken, na een tuning, wat eigenlijk niet zo is.
In de gemeten tijd tussen 60-120 was in beide gevallen de open air intake gemonteerd. Alsnog gaf de box een winst van 1,5 seconde. Dus die deed zeker zijn werk.
Het correcte koppel van je auto is 175 nm. Racechip geeft de winst in PK's en NM aan. In jou geval is dat: +19pk +32nm. Dat ga je wel merken, en zo niet, stuur je hem toch binnen 30 dagen terug?
Mijn ATM avontuur was niet goed afgelopen, meerdere keren terug geweest maar het lukte ze niet de tune goed te krijgen. M'n auto hield soms in en maakte volgens de tuner te veel turbodruk. In overleg toch teruggebracht naar origineel en mijn geld terug gekregen.
Vanmorgen mijn auto laten tunen door Vagtechniek. Wat een verschil. Veel soepelere tune en naar mijn idee nog meer vermogenswinst dan bij ATM. VCDS meting bevestigd dat een beetje, die meet 265 NM motorkoppel ondanks een wat lagere turbodruk. Bij de ATM tune was dat 245 NM. Ik heb het idee dat de turbodruk nu stabieler blijft en langer vasthoud. lang verhaal kort, heel blij met Vagtechniek en team![]()
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.