Ventura tuning

Als je garantie op is, dan zou ik het doen als je er het geld voor hebt. Ik heb liever JD engineering, maar die is monsterlijk duur vind ik. Ventura is wat goedkoper door de naam en levert iets minder pk en koppel.

Ik wil dat ook heel graag allemaal, maar voor mij is het onbetaalbaar.
 
hmm.. ik zit nu te overwegen om de ventura de deur uit te doen en te gaan sparen voor een JD chip, maar dan moet ik wel wachten tot er weer een actie isStick Out Tongue

plus ik vraag mij af of JD ook nog na een tijd rondrijden de chip nog op maat kan maken aangezien ik anders wel heeeeel lang moet sparen en ik mezelf ken en dat niet gaat lukkenStick Out Tongue

Maar om erop terug te komen op jou wensen, ja dat kan zeker!
Je auto bokt veel minder snel alleen moet je er wel rekening mee houden dat de auto dan van diep moet komen en dus ook niet bepaald snel optrekt ;)

Verder zijn beide aanbieders wel goed ;)
JD natuurlijk altijd goed, zelf rijd ik met ventura (nu als test even zonder) en daar ben ik ook zeer over te spreken :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
VW  6R  1.2TDI 
@ Yvonne,
Correct de eerste versies deden maar weinig.... ik kan je de kenmerken niet echt vertellen, we spreken alweer over 2 jaar geleden, het is niet dat ik ze dagelijks in mijn handen heb ;)
 
Er is net een 20% kortingsactie geweest ook hier via het forum gelinkt naar het skoda forum, daarbij werd 20% gegeven en daarna was het prijsverschil nog maar 67 euro. Met duidelijk een ander resultaat.

Lees trouwens voor een vergelijkende test ook eens:
[SEAT] [Ibiza 6J] 1.2 TDI Ecomotive (chip)tunen - Page 88

Ja klopt, ik heb de actie gezien en ik heb het overwogen, maar toch niet gedaan. Ventura vind ik trouwens ook best prijzig alhoewel ik die nooit ga kiezen mocht ik ooit wel de jackpot heb.
 
Ja klopt, ik heb de actie gezien en ik heb het overwogen, maar toch niet gedaan. Ventura vind ik trouwens ook best prijzig alhoewel ik die nooit ga kiezen mocht ik ooit wel de jackpot heb.

Dat is natuurlijk erg relatief, kijk maar wat een 105pk 1.6 TDI extra kost tov een 1.2 TDI, nadat de 1.2 TDI getuned is, heeft hij practisch het vermogen van de 1.6, voor heel wat minder geld.

Een tuning ontwikkelen kost zeer veel tijd en geld, die ontwikkeling betaal je als klant terug in het tuningsproduct. (via de dealer (ABT) betaal je vaak 1200-1800 euro).

Nog wat anders:
Kijk wat een moderne dealer voor een longlife beurt rekent (olie-oliefilter-arbeid), dan zit je zo op 300 euro en daar merk je verder niets van na dit vervangen. (luchtfilters/intereur filter/brandstoffilter komt daar dan weer bovenop elke 60.000km).
 
Geld zou inderdaad niet het probleem moeten zijn om te kiezen tussen ventura en JD, ga voor kwaliteit, waarom zou je anders de buurten veel te duur bij de dealer laten uitvoeren? Garantie hoef je het niet voor te doen, meestal weet de dealer / PON je toch wel te n##ien.

Wel jammer dat ABT / de dealer geen pakket voor de BM aan kan bieden.
 
Vagtechniek (Lucas) weet opzich wel waar hij over praat dus daar zal het niet aan liggen. Ik heb alleen nog geen meting van hun chip tuning gezien dus dan is het altijd afwachten. En lijkt mij dat die spullen zoals vliegwiel en dergelijke wel redelijk over berekent zijn ?
 
Je hebt kant dat hetzelfde spul word gebruikt in types met zwaardere motoren. Fabrikanten maken echt niet voor elk type motor alles nieuw en apart. Het zou dus goed kunnen dat deze ook al op een 105 of 140 versie van een ander type wordt gebruikt.
 
Trouwens je zou ook kunnen kijken op sites van JD engineering bijvoorbeeld als je daar je type motor bij ziet staan en ook de winst dan kan je er zeker vanuit gaan dat dit zonder aanpassingen kan. ;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!