Ventura tuning

mijn 1.2 tsi-dsg laat ik ook door ventura doen
echter gaat de auto eerst naar de garage voor het trillen van de dsg als ik optrek lijkt
het af en toe of ik over een wasbord rij,
en als ik start lijkt het 2a3sec op een diesel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
As je al iets hebt dan zal het verschil niet zo groot zijn, als je nog wat moet kopen dan kun je het misschien maar beter in 1 keer helemaal goed doen....

Hier wil ik nog weer even op reageren!:mrgreen:

Ik merk wel degelijk verschil tussen jullie chip en die van ventura;)
Het kickdown gevoel bij beide chips is geweldig, maar bij jullie chip voelt de auto een stuk degelijker nog dan bijnde ventura chip!
Heb de ervaring vers staan, omdat ik vanavond 100km heb gereden (was 70 meer geworden dan gepland, maar daarvoor verwijs ik je door naar een ander topic).

Plus wat mij ookmheel erg duidelijk opviel was dat mijn motor draaide alsof er geen chip in zat qua geluid.
Bij mij was dat met de ventura wel anders, mn motor maakte dan duidelijk meer geluid wat soms zelfs vervelend was.

Verder merk ik toch ook wel het vermogens verschil ;)
In 5 van 100 naar 120 gaat zoals je t mag verwachten (niet super snel, maar wel rap! Was bij ventura ook niet t geval)
Doortrekken met snel optrekken moet ik eerlijk in zijn merk ik zo niet 1 2 3 verschil in, maar dat is alleen maar te zien als je naar getallen gaat kijken.

Wat ik dus zo merk is dat jullie chip een stuk volwassener is dan die van Ventura, ik ben echt blij verrast door het resultaat!Big Grin
Echter lijkt t nu alsof ik Ventura even slechte reclame geef, maar dat is niet zo.
De chip van Ventura is ook een zeer prettige winst (alleen heb ik bij mijn motor kennelijk niet zoveel geluk gehad gezien t extra geluid), maar als het echt op DE details aankomt wat ik noemde, dan is JD echt de betere keuze;)

Btw Mark, zou je wel even naar het topic kunnen kijken wat ik door link?
Ben benieuwd of julliemdit al vaker tegen zijn gekomen/hebben gehoord.
 
VW  6R  1.2TDI 
Was de Ventura door Ventura zelf ingesteld, of had je deze ook overgenomen ? Wat was de leeftijd van de Ventura ?

Ook overgenomen, de chip was van juni of juli 2011. Maar ik dacht juni, maar weet t dus niet meer zeker zoals je merkt ;)

Edit
Ik heb ook al mensen horen spreken van een vw upgrade en ik durf wel te zeggen dat ik die niet heb, dus grote kans dat dát ook meespeelde;)
Maar ik kom er binnenkort achter, nog 800km (of 69 dagen) totdat mijn auto voor de 30k beurt moet;)
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!