Verbruik Bluemotion

• Onderwerp starter Onderwerp starter KYC
  • Startdatum Startdatum
mn vader heeft precies 50 liter getankt met zn bluemotion! ik dacht dat dat nooooit kon :O hij had ut echt puitleeg gereden dus:S

respect! dat ga ik niet halen met mijn 205x40x17 banden.

van 185 conti naar 205 pirelli's = 5-9% meer verbruik...

rijstijl wordt er door de ventura powerbox ook niet zuiniger op, trekt lekker door.

haal nu gemiddeld 1:22 (gemeten aan de pomp, niet met boordcomputer)

Ritje limburg - zeeland met 3 volwassenen en 2 kleine kids, dakkoffer op het dak en gemiddeld 130 op de snelweg resulteerd in 1:16 :roll:

Ik heb laatst ook gekeken hoe ver ik op een tank kon (en gelukkig was hij leeg…lekker gassen weer :)).
Bij 990 kilometer heb ik getanked terwijl ik volgens de boordcomputer nog 30 kon. Ik moest een dag later echter veel rijden en wilde dan niet stoppen, maar ik had dus over de 1000 gegaan. Ik heb behoorlijk zuinig geprobeerd te rijden, alhoewel ook mijn broertje een keer 60km heeft gereden en hij trapt hem gewoon flink in. In principe is er dus meer mogelijk (zoals hierboven ook al aangegeven).

50 liter in die tank stoppen is wel heel veel. Dan had ik nog wel een eind gekund. Bij mij ging er iets van 42 a 43 liter in.

Zo, even een update:
New record:
[resize=640:25zowx57]http://www.purpleblue.nl/fotoboek/polo/IMAG0427%20(Medium).jpg[/resize:25zowx57]
en
[resize=640:25zowx57]http://www.purpleblue.nl/fotoboek/polo/IMAG0429%20(Medium).jpg[/resize:25zowx57]

Morgenochtend ff tanken, en dan zal ik de uitkomst ff posten :mrgreen:

Vw  Polo 
spiky zei:
purpleblue.nl??
Ga je computers verkopen?? Enne moeten we dit zien als sluikreclame?? :P

Gr Bas

:mrgreen: nee, geen sluikreclame, staat er om bepaalde redenen... :roll:
En nee, ga ook geen computers verkopen!

Maar wat stond er in mjn bericht? ;)

Vw  Polo 
Vanmorgen even getankt...

42.94 liter... en 1038,9KM gereden
1038.9 / 42.94 = 1 op 24.1

Dus zo zuiinig heb ik nog niet eens gereden :(

Deze tank maar weer even normaal rijden, dan kan ik de volgende weer zuinig doen :mrgreen:

Vw  Polo 
Gewoon helemaal droogrijden tot je alle bezinksel uit de dieseltank de brandstoffilter in sleurpt en dan weer gaan tanken! Dan red je het vast en zeker... met gevolg een bokkende/minder fijn lopende motor omdat het brandstoffilter vervuild geraakt is :lol:

Ook ik heb gisteren net iets meer dan 50 liter getankt en dat was toen het lampje nog maar net ging branden. Heb wel het expansievat ook volgetankt ;)
Zal vanavond als ik er aan denk een fototje uploaden van de bon ;)

niet als je geen extreme temperatuurs schommelingen verwacht hoor :)
stel je tankt met 15 graden en je zet hem daarna in de volle zon met 30 graden zal het wel aardig uitzetten maar ik deed t vorige week in Frankrijk met 32 graden ook gewoon maar daar was het constant heet

[resize=640:2gc94zda]http://i52.tinypic.com/211phg9.jpg[/resize:2gc94zda]

Gistermiddag getankt, 75,6 km gereden en nog geeft de tank aan dat ik 1055 km kan rijden tot de volgende tankbeurt. Die Bluemotion wordt echt steeds zuiniger :-). En dan rij ik ook nog eens gewoon met het verkeer mee....O ja; en ik stop altijd met tanken nadat hij voor eerst afslaat...

dat zijn aardig wat km's wat je met een tank rijdt.
ik heb nu me eerste tank er nog in zitten, teller staat op 540km, en de boordcompter geeft aan dat ik nog 150km kan rijden,
dus erg zuinig is zij nu ook niet, zal wel door de nieuw heid van de auto komen

@MennoH: je zult merken dat je auto steeds zuiniger gaat rijden! Mijn Polo is nu een jaar oud, in het begin gaf hij ook aan dat ik ongeveer dat op een tank kon rijden.

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!