Verbruik gti

Peter1960 zei:
Het is niet echt nodig, de GTI is uitgerust met een anti-pingel gebeuren dus RON95 kan ook getankt worden met een minimaal verlies aan prestaties, zo staat het in ieder geval in het instructieboekje.
Het scheelt op 40 ltr nu ongeveer 4euro dus wat dat betreft maakt het niet zoveel uit.

Ahaa! thx

Ik rijd wel de helft minimaal woon werk met het verkeer mee: 70-100 km/h
Dan is het toerental 1200-2000 of zo, en dan is het verbuik nog te overzien blijkbaar.

Ik ben in de gelukkige positie dat ik niet zelf de brandstof hoef te betalen, dus ik trap hem in wanneer ik wil. Ik heb de GTI die bij ABT langs is geweest, dus 210pk. Met mijn rijstijl kom ik dan op rond de 1 op 9 uit. Als je inderdaad op de cruisecontrol 100km/u gaat rijden dan beweert de boordcomputer op 1 op 15 uit te komen. Of dat een hele tank ook zo is heb ik nooit uit kunnen vinden. Op de autobahn met een snelheid van rond de 240 dan beweert de boordcomputer dat ie ongeveer 1 op 5,5 rijdt.

KYC zei:
Trouwens er bestaat ook RON100 he ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/Shell_V-Power
Shell V-power Racing heet dat maar is niet altijd te verkrijgen...volgens mij vaak bij de grenzen van Duitsland enzo...zal dat echt zoveel uitmaken? misschien GTI een keertje tanken en ervaringen posten?

Ik heb het in mijn 9N3 GTI getankt pas geleden.
Kwa verbruik scheelt het niet veel in vergelijking met ultimate bp 98.
Hij werd ietsje zuiniger maar is te verwaarlozen.
Kwa prestaties kon ik het wel merken.
De motor liep er rustiger op en reageerde een stuk feller op het gas.
Een voorbeeld.
Het had geregend en wilde invoegen op de snelweg nadat we wegreden bij de pomp langs de snelweg.
Ik zat in 2de versnelling, reed 50km/h en gaf half gas om snelheid te maken om in te voegen.
Onmiddelijk ging het ESP lampje knipperen op de dashboard en ik kwam bijna niet vooruit door de wielspin.
Heb overgeschakeld naar 3 en toen kon ik vaart maken.
Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt.

Hmm ik denk dat het hoogstens een paar pk zal verschillen ;) Niet zo extreem merkbaar lijkt mij (dat je opeens strepen gaat trekken wat je normaalgesproken niet deed :P)

Alessandro zei:
Hmm ik denk dat het hoogstens een paar pk zal verschillen ;) Niet zo extreem merkbaar lijkt mij (dat je opeens strepen gaat trekken wat je normaalgesproken niet deed :P)

Nee dat is waar.
Scheelt ook met zo'n lange rit dat de motor ook helemaal los komt.

miss komt het omdat het lkkr geregend heb, en al die rotzooi van het wegdek loskomt.. dus lkkr vettige zooi ! en haha dan gebeurd dat welus..

Heb mijn GTI nu ongeveer 3 maand en zit met het verbruik nu gemiddeld rond de 1:14 tot 1:18 met normaal rijden als ik lange stukken rijd dan gaat het verbruik naar ongeveer 1:16 tot 1:18 op de cruise , tank de laatste 4 tankbeurten in Duitsland bij ARAL euro 98 scheelt gemiddeld 5 tot 15 cent per liter met euro 95 in Nederland dat het hier duurder is :x voor de rest gebruik ik de auto weinig maar de boordcomputer gaf laatst naar groningen aan dat ik nog 560 km op de tank kon rijden en had al 190 km op de dagteller dus dat is wel lekker , op deze tank heb ik daadwerkelijk 690 km kunnen halen :shock: .
Laatste keer trouwens voor 51 liter getankt vond het wel vreemd boekje zegt dat de tank maar 45 liter is waarvan 5 of 7 liter reserve :?

en dit alles met een 9n3

reddevil zei:
voor de rest gebruik ik de auto weinig maar de boordcomputer gaf laatst naar groningen aan dat ik nog 560 km op de tank kon rijden en had al 190 km op de dagteller dus dat is wel lekker , op deze tank heb ik daadwerkelijk 690 km kunnen halen :shock: .

en dit alles met een 9n3
Nog knap naar groningen, was je zeker niet over dld gereden ;)

Weer 2 tankbeurten:

KM Liter KM/liter
500 37.36 13.38329764
473 42.72 11.07209738

Tja de laatste tank een paar keer 0-100 sprintje gedaan bij een stoplicht en wat flinke inhaalacties, en verder ook lange stukken wat sneller gereden inclusief 100 KM forse tegenwind. (1:10 op de meter)

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!