Verbruik gti

Eerste keer getankt:
440km 41L 1 op 10,7

Oei valt tegen,heb niet het gevoel dat ik extreem gereden heb. De dealer had euro 95 getankt, zit nu Total super plus98 in, ben benieuwd of dit invloed heeft op het verbruik.

@ jayray:

Voor de eerste keer tanken, is dat geen verkeerd verbruik.
De eerste paar duizend kilometer zal de auto wat meer verbruiken door het "inrijden". Om een voorbeeld te noemen: Wij hebben vorig jaar ook een nieuwe Seat Ibiza 1.2 aangeschaft. Begin verbruik was ongeveer 1:12,5 en nu zitten we gemiddeld op 1:17 wat een zeer net verbruik is.

Ah vandaar thanks, we zullen zien. Heb wel het gevoel dat er makkelijk meer dan 40 liter in gaat. Heb getankt voor het lampje ging branden.

Voor de tweede keer zelf afgetankt (BP 98) en nu een kleine 1200 KM op den teller. Redelijk rustig gereden en afwisselend snelweg en stadsverkeer. Ik kwam nu op; 1 op 14.3

Mijn verbruik voor de maand Juni, alle tankbeurten was Super Plus 98 in Duitsland. Onderaan staat het totaal totnutoe, waarbij ik in de eerste 2 maanden nog Euro95 heb getankt. Zoals je ziet varieert het nogal, maar dit komt omdat ik veel (op verschillende tijden) op de snelweg zit (95%).
Code:
Juni
liters   km      km/l
48,6     575     11,8
36,0     325      9,0
41,5     600     14,5
45,2     580     12,8
40,1     365      9,1
24,8     335     13,5
38,2     570     14,9
50,0     600     12,0
29,1     350     12,0

Totaal
2101,7   25254   12,0

460 km op v-power 1 op 11,8

Nu in de tank total superplus 98 39L 1,659 per L
V-power kostte 1,785 dat scheelt veel en rijdt niks zuiniger dan superplus.

Moet wel zeggen dat ik nu voorbij de 1500km zit en een aantal keer in S gereden heb, kon eindelijk zien wat ie waard is.

Hmm ja 't is een beetje wat ik er van verwacht had, maar ik zie anderen waardes halen van 1 op 13,5 en beter. Dat is me nog niet gelukt.

546 km / 37.65 ltr => 1:14.5

Hoofdzakelijk snelweg deze keer, wel iets te snel hier en daar, maar meerendeels de maximaal toegestande snelheid. (uitstapjes met vrouw en kind)

Eerste tankbeurt, 1 op 12.5 ongeveer gereden. Het af en toe flink gas geven doet het hem de das om, dan zie je de meter letterlijk zakken. :P

Maar goed, daar koop je ook zo'n auto niet voor, het verbruik zal mij een worst wezen, dat wist ik van te voren! :mrgreen:

Dat doe je netjes voor de eerste 4 à 500km op zich maakt het verbruik ook niet heel erg uit, ik probeer alleen het tanken zolang mogelijk uit te stellen ;-)

Iets meer dan 500km op 40 liter. Denk dat de dealer er 95 in heeft gestopt.

Nu op BP Ultimate 98 richting zijn 2e tankbeurt. Ben benieuwd! :)

jayray zei:
Als ik het verbruik van jacovn zie dan moet dat zeker beter kunnen dan 1 op 12.
Ik denk dat ik een rustige rijder ben :)

Ik rij op de GPS van mijn DSI meestal de maximaal toegestane snelheid.
130 op de teller is 120 op de GPS.
106 op de teller is 100 op de GPS.

Dan rijdt je iets sneller dan de meeste mensen die waarschijnlijk ook zo'n teller afwijking hebben.
Af en toe gasgeven bij het stoplicht is wel leuk uiteraard. En inhalen op 2 baans wegen doe ik ook wel vol gas meestal.
Maar ja, mijn meeste km's zijn woon-werk en dat is veelal met de stroom mee.
Verder ritjes met vrouw en dochtertje en dan rij ik meestal netjes.

Paar prive ritjes voor de fun af en toe.

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!