Verlagen??

Ja, bij een niet-GTI kan ik me er wat bij voorstellen qua wegligging. Wel eens een 1.0 95 pk als leenauto meegehad. Minder deinerig dan de Fabia, maar het voelt toch ook wat week aan
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik heb zelf ST verlagingsveren. Het effect is bijna zelfde. Wat comfort betreft ja daar ga je wat van moeten inleveren alsje kiest voor een sportievere verlaagde "flush" :cool: look. Natuurlijk zal het iets meer gevoelliger zijn voor kleine onevenheden op de weg. Voor vrouwen iets minder prettig mischien omdat ze wagenziek kunnen worden en bovendien heb je 2 rond stuiterende ( • ) ( • ) Stick Out Tongue En je auto verlagen gaat samen met een aangepaste rijgedrag. Je hoeft natuurlijk niet elke drempel in de eerste versnelling te nemen maar wel genoeg afremmen. Zie het beetje als rijden in een "lowrider" . Het is nog altijd beter dan Schroefzet vind ik alsje niet extreem wilt gaan. Mijn volgende wat nieuwere model auto zal wel de eibach veertjes krijgen! Ik kan maar niet genoeg krijgen van de transformatie van mijn verlaagde Polotje.20191123_151050.jpg

P.s. vanaf Maart word het overal 100km/u. Mischien tochwel een aanrader om je auto te verlagen. Zo houd je je mischien beetje in op het gaspedaal door al dat gestuiter in je stoel ;)
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 12v 69pk 
  • Leuk
Waarderingen: Lizzydebree
Als je het mooi vind moet je het gewoon doen. Je hebt dan verschillende verlagings opties zoals veren, schroefset en airride.
Zelf rij ik al 2 jaar verlaagd. Mijn 9N Polo stond op een schroefset en dan zo laag mogelijk en een set wielen van 9J. Erg mooi voor de looks, maar je levert wel flink in op comfort tegenover een normale auto.
Mijn huidige 6R staat op verlagingsveren van H&R 35/50mm.
Het is niet super laag maar de wielen vullen de kassen wel mooi. Wegligging is wel beter tegenover originele hoogte maar het kan nog wel eens stuiteren. Ook is het opletten met drempels e.d.

Het is afwegen of je "comfort" wilt inleveren voor looks.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 90pk ~ Instagram @sixrpolow 
  • Leuk
Waarderingen: Lizzydebree
Verlagen is zoals hier meermaals gezegd wordt iets persoonlijk. Verlagen wilt zeggen comfort verliezen maar wilt ook zeggen een betere wegligging. Het is altijd kijken wat voor jou het belangrijkste is. Ik zelf vind dat elke polo wel wat mag zakken, vind ze origineel echt veel te hoog staan. Ook vind ik de ze wat sloom aanvoelen doorheen de bochten op standaardhoogte. Ben benieuwd waarvoor je gaat kiezen, maar als je gaat verlagen even het resultaat posten dan is iedereen blij :mrgreen:

Hieronder mijn vorige polo in de sneeuw Stick Out Tongue
DSC_0207.JPG
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Ik kan je indien gewenst de nodige verschillende opties geven ook nagelang de wensen en ed leeftijd van je huidige dempers. Wil je alles even op een rij mail me dan even op info @lowering.nl dan zal ik alles even op een rij zetten met de bijkomende voor/nadelen of anders.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lizzydebree
Weet iemand hoeveel een Polo Bluemotion zakt voor en achter? Ik lees her en der over dat deze reeds 15mm verlaagd zouden zijn. Maar ik kan het nergens definitief vinden. Zelfs niet in de officiële voertuigdocumentatie van VW.

Ik wil van het voorjaar nieuwe schokdempers, was vorige APK al aandachtspuntje. Ik twijfel om er gelijk een Eibach setje onder laten zetten...

Ik had een Lupo 3L met een schroefset, die was me aanvankelijk te laag, maar de Polo lijkt wat meer bodemspeling te hebben dan de Lupo 3L.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
Weet iemand hoeveel een Polo Bluemotion zakt voor en achter? Ik lees her en der over dat deze reeds 15mm verlaagd zouden zijn. Maar ik kan het nergens definitief vinden. Zelfs niet in de officiële voertuigdocumentatie van VW.

Ik wil van het voorjaar nieuwe schokdempers, was vorige APK al aandachtspuntje. Ik twijfel om er gelijk een Eibach setje onder laten zetten...

Ik had een Lupo 3L met een schroefset, die was me aanvankelijk te laag, maar de Polo lijkt wat meer bodemspeling te hebben dan de Lupo 3L.
Schroefset... dan kan je toch zelf bepalen welke hoogte je rijd?
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Dat is zeker waar, echter wil ik onder de Polo geen schroefset maar Eibach kit (vaste verlaging) indien dit met niet te laag wordt.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
Dan is het toch bijzonder dat je zegt hij te laag was... dan moet je hem opschroeven haha! eibach pro setje onder de polo altijd goed

Hahaha, ja... als je het zo bekijkt! Ik heb de Lupo na een tijdje omhoog gedraaid omdat ik last had van drempels en kuilen. Ik meen dat hij iets van 3/4 cm gezakt was eerst.

Maar de Polo Bluemotion heeft dus van zichzelf nog geen verlaging?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!