Verlengde garantie 1 of 2 jaar, zin of onzin???

heeft er iemand al zoiets bij gekocht? mijn garantie loop 13 Januari 2013 af (dus over iets meer als een half jaar)

maar als ik zo zie zijn zoveel dingen uitgesloten heeft dat extra garantie dan nog wel zin!?!? :S

ik heb net een Probleem gehad met mijn Katalysator + Motormanagement (2 lampjes gingen branden) auto is naar de VW Dealer geweest ze zeiden dat er iets was met EGR Klep ofzo (Geen idee wat het is?!?!?!) dat wordt gewoon onder de garantie vervangen...maar het kon geen kwaad om ermee door te rijden.

De lampjes zijn in ieder geval gereset denk ik (heb de auto nog niet opgehaald) maar er moet wel een afspraak gemaakt worden om deze te fixen...
zijn dit soort dingen duur? als je dat zelf moet betalen?
 
Voorwaarden: Artikel 8 UITSLUITINGEN

1. Van de verzekering is uitgesloten schade:
a) als gevolg van onderhoud en/of reparatie;
b) aan onderdelen welke niet gecertificeerd zijn
door de fabrikant;
c) als gevolg van normale slijtage;
d) aan de volgende onderdelen:
1) Vaste pakkingen (zoals platte en papieren
sluitringen) die geen rol spelen bij mechanische
bewegingen (met uitzondering van lekkage bij
waterdragende technische onderdelen),
verzegelingen, pakkingen, draaiende
asbevestigingen, rubberen onderdelen,
slangen, buizen, ontsteking en bougies, tenzij
vervanging daarvan technisch noodzakelijk is
en er een causaal verband is met een schade
die in aanmerking komt voor vergoeding, in
welk geval ook aanvullende kosten zoals olie,
oliefilters en antivries zijn gedekt;
2) Uitlaatsysteem. In de dekking is wel
opgenomen het uitlaatspruitstuk en de
katalysator;
3) Audio en audiovisuele onderdelen die niet
door de fabriek of officiële Volkswagen-dealer
zijn geplaatst;
4) Alle chassis- en carrosserieonderdelen,
afneembaar dak (hardtop) en cabrioletdak
(mechanische en elektronische onderdelen
uitgezonderd), glas, interne en externe
verlichting;
5) Koppelingsplaat en drukgroep, remleidingen
en remtrommels, remschijven en -blokken,
banden, wielbalans, veren/springveren en
schokdempers, pneumatische veren en
pneumatische schokdempende veren;
6) Accu’s, zekeringen en lampen;
7) Interne en externe afwerkingsmaterialen,
afdekkingen, dempers, cosmetische
interieurelementen en bekleding;
8) Ontstekingen en bougies, en tevens
verbruiksgoederen/aan slijtage onderhevige
producten zoals olie, oliefilters en antivries,
tenzij deze direct gerelateerd zijn aan
gebreken die onder de dekking vallen.
afdekkingen, dempers, cosmetische
interieurelementen en bekleding;
8) Ontstekingen en bougies, en tevens
verbruiksgoederen/aan slijtage onderhevige
producten zoals olie, oliefilters en antivries,
tenzij deze direct gerelateerd zijn aan
gebreken die onder de dekking vallen.
e) in de volgende situaties, bij de volgende
handelingen en aan de volgende
onderdelen:windruis, piepen en ratelen, verf-
/carrosseriewerkzaamheden en corrosieschade,
lucht-, water- en olielekkage;
f) aan een Motorrijtuig gebruikt voor
professioneel personenvervoer, autoverhuur of
operational lease;
g) aan een Motorrijtuig dat wordt gebruikt als
lesauto, voor koeriers-/bezorgdiensten en
Motorrijtuigen van hulpdiensten;
h) door gebruik van ongeschikte smeermiddelen
en brandstoffen;
i) die opzettelijk wordt veroorzaakt of het gevolg
is van grove nalatigheid en/of fraude;
j) door oneigenlijk gebruik of overbelasting;
k) die optreedt terwijl aan het Motorrijtuig een
aanhangwagen of een ander voertuig is
gekoppeld, waarvan het brutogewicht hoger is
dan het maximumgewicht dat door de
fabrikant/importeur geadviseerd wordt;
l) als gevolg van voorbereiding tot, oefening
voor
of deelneming aan sportevenementen;
m) aan een Motorrijtuig waarvan de
kilometerteller is uitgeschakeld of met een
kilometerteller die niet het werkelijk gereden
aantal kilometers aangeeft;
n) als gevolg van wijzigingen aan het Motorrijtuig
indien deze niet zijn uitgevoerd volgens de
voorschriften van de importeur;
o) tijdens het gebruik van het Motorrijtuig op last
van de Nederlandse of vreemde overheid,
behoudens in het geval van de verhouding
werkgever/werknemer;
p) wanneer de schade het beoogde of zekere
gevolg is van handelen of nalaten van de
gebruiker van het Motorrijtuig, of ten gevolge
van onoordeelkundig gebruik.


wat hier staat weet bijna geen dealer! ze geven je niet voor niets een verlenging, ik zou t gewoon doen, mobiliteitsgarantie zit inbegrepen denk ik altijd mooi meegenomen
 
ja dat is waar ik ga het eens informeren ik heb op 7 juni een afspraak staan om de auto te laten repareren + Grote onderhoudsbeurt dan vraag ik gelijk wel hoe duur het kost om de garantie te verlengen :)
 
ja dat is waar ik ga het eens informeren ik heb op 7 juni een afspraak staan om de auto te laten repareren + Grote onderhoudsbeurt dan vraag ik gelijk wel hoe duur het kost om de garantie te verlengen :)


Heb onlangs mijn nieuwe polo gekocht en ik kreeg een formulier mee voor eventueel verlengen van de garantie. Ze kijken naar hoeveel km s je auto heeft gereden en hoe oud die is. Volgens mij varieert het vanaf €249,- (tot 60.000 km) tot €450,-.
 
Voorwaarden: Artikel 8 UITSLUITINGEN
...
j) door oneigenlijk gebruik of overbelasting
...
7680_Volkswagon-Jettas-Heavy-Load_620.jpg

[edit]
Mythbusters heeft dit zelfs ook nog nagedaan, dit valt volgens mij helemaal niet onder de fabrieksgarantie:
http://dsc.discovery.com/videos/mythbusters-lumber-car-minimyth.html
7680_VolkswagonJettasHeavyLoad_620-1.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als het om verzekeren gaat, hanteer ik altijd de volgende stelregel:
Als ik het zelf kan betalen, verzeker ik het niet.
Zorg verder voor een goede rechtsbijstandverzekering. Kost je Euro 120,00 per jaar
 
@RojoGTI

ik heb een rechtsbijstandverzekering maar die kost me echt geen 120 euro per jaar O_O
die kon ik erbij kopen bij me verzekering...die kost trouwens per maand maar paar euro ofzo dus ik weet niet hoe jij op die 120 euro komt? is dat een extra uitgebreide?
 
@RojoGTI

ik heb een rechtsbijstandverzekering maar die kost me echt geen 120 euro per jaar O_O
die kon ik erbij kopen bij me verzekering...die kost trouwens per maand maar paar euro ofzo dus ik weet niet hoe jij op die 120 euro komt? is dat een extra uitgebreide?

Ik snap niet wat de rechtsbijstandverzekering met garantievervanging temaken heeft,maar dat terzijde.
@RojoGTI bedoeld waarschijnlijk een uitgebreide bijstandsverz,voor alles zeg maar.
Als je die neemt kun je die verzekering bij je auto die inderdaad bijna niets kost opzeggen.
De rechtsbijstand bij je auto is waarschijnlijk wel heel beperkt en bedoeld om ongeregeldheden bij schades op te lossen.
 
@yvonne1980 klopt als een VWbus de rechtsbijstand bij je auto, zit vaak bij de allrisk in, helpt je alleen bij het verhalen van schades door een aanrijding.
Een Arag, DAS etc. bied een brede rechtsbijstand aan voor geschillen tussen personen, overheid of bedrijven.
Mocht je claim van garantie afgewezen worden bij de dealer dan kan je echt niet bij je autoverzekering aankloppen.

Maar even wat anders ik sta ook voor het zelfde Dillema als de topicstarter, volgende maand is mijn BM ook 2 jaar oud en heb een mooie brief gehad of ik de garantie wil verlengen/verzekeren.

Ik heb best een aantal problemen gehad zoals, EGR klep+koeler, 3e remlicht defect, airbag aansturing defect, sidescuirt die spontaan losliet.

Is bijvoorbeeld een EGR klep of aansturingsunit voor de airbags gedekt in de verlengde garantie?


Ik snap niet wat de rechtsbijstandverzekering met garantievervanging temaken heeft,maar dat terzijde.
@RojoGTI bedoeld waarschijnlijk een uitgebreide bijstandsverz,voor alles zeg maar.
Als je die neemt kun je die verzekering bij je auto die inderdaad bijna niets kost opzeggen.
De rechtsbijstand bij je auto is waarschijnlijk wel heel beperkt en bedoeld om ongeregeldheden bij schades op te lossen.
 
@yvonne1980 klopt als een VWbus de rechtsbijstand bij je auto, zit vaak bij de allrisk in, helpt je alleen bij het verhalen van schades door een aanrijding.
Een Arag, DAS etc. bied een brede rechtsbijstand aan voor geschillen tussen personen, overheid of bedrijven.
Mocht je claim van garantie afgewezen worden bij de dealer dan kan je echt niet bij je autoverzekering aankloppen.

Maar even wat anders ik sta ook voor het zelfde Dillema als de topicstarter, volgende maand is mijn BM ook 2 jaar oud en heb een mooie brief gehad of ik de garantie wil verlengen/verzekeren.

Ik heb best een aantal problemen gehad zoals, EGR klep+koeler, 3e remlicht defect, airbag aansturing defect, sidescuirt die spontaan losliet.

Is bijvoorbeeld een EGR klep of aansturingsunit voor de airbags gedekt in de verlengde garantie?

Ik zou het wel doen...
die reparaties gaan echt je nek kosten ...ik heb ook EGR klep laten vervangen, Stuurkolom laten bekijken (was iets met het stuur), hoeksensor van een band ofzo iets?, moest iets met de airbag gebeuren (god knows what>...)

beste is om bij je dealer dan maar te vragen naar documentatie van de verlengde garantietermijn
lezen = weten I guess...
 
heb een tijdje geleden geinformeerd naar de garantie verleningen voor mijn polo 6r gti, was een beetje duur, ze kijken naar motorvermogen, als ik het me goed herinner kom ik uit op een 900 euro voor 2 jaar.
Heb er heel even aan getwijveld maar besloten om het niet te doen.
Nu ik gister een afspraak had bij de dealer voor de eerste beurt, werd mij nog een gevraagd naar de optie om te verlengen, er is op dit moment een aktie? Ze kijken nu niet meer naar motor vermogen maar naar type. kosten voor 2 jaar 329,-
Heb maar besloten om dit wel te doen.
Hebben andere hier ervaring mee, en wat hebben jullie betaald voor de optie verlenegn.
Bij voorkeur iemand met een 6r gti
 
Ik heb mijn Ibi Bocanegra ook met 2 jaar verlengd. Op papier 150pk (1.4tsi fr) en dat was 469euro. (Garage vertelde mij dat het tegen de 600 was, maar toen ik de rekening thuis kreeg stond dit erop)

Voor dat geld vind ik het wel een fijne extra zekerheid.
 
Die verlengde garantie heeft zo te lezen dezelfde voorwaarden en uitsluitingen als de DasWelt garantie.
Enerzijds blijft er nog genoeg over wat onder de dekking valt zoals het motorblok, de startmotor, de dynamo, de waterpomp de radiateur enz,
maar zijn dat zaken die binnen vier jaar kapot gaan?
VW en hun partner willen geld aan verdienen aan hun producten dus zal het risico zorgvuldig zijn gecalculeerd.
Als het om wel of niet verzekeren gaat, hanteer ik altijd de volgende stelregel:
Alles wat ik zelf kan betalen, verzeker ik niet!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!