Vocht/druppels aan binnenkant voorruit bij de onderkant/ventilatie gaten

Juno Leloup

Bekend lid
Beste leden,

Al een tijdje heb ik last van ophopend vocht/druppels aan binnenkant voorruit bij de onderkant/ventilatie gaten.
Zie bijgevoegde foto, wat lastig te zien, maar als je inzoomt zie je het.
Het gaat heel langzaam weg bij de ventilatiegaten, maar waar geen gaten zitten blijft het lang zitten, zelfs met een rit van een half uur tot een uur is het nog niet weg.
Wat kan dit zijn?

Heb al vochtvreters geprobeerd, doet niets...
De dealer wilde 150/160 euro voor onderzoekskosten, dus dat heb ik maar even gelaten, maar misschien wordt dat het toch.
Hopelijk heeft iemand een idee of oplossing.

Alvast bedankt!

Bijlagen

• IMG_2440.jpg
    IMG_2440.jpg
    2.1 MB · Weergaven: 22
Volkswagen  Polo AW Highline 
Is er niet een nieuwe voorruit in geplaatst, wat niet goed gemonteerd is?
Als je naar de wasstraat gaat heb je binnen een luchtpistool, probeer is vanuit binnen uit bij de plekken waar de vochtvorming is te spuiten, en luister vervolgens goed buiten bij het raam of daar lucht door heen komt. Wellicht lek.

Had dit namelijk ook ooit en bleek de raam lek te zijn.

VW  Polo 
Is er niet een nieuwe voorruit in geplaatst, wat niet goed gemonteerd is?
Als je naar de wasstraat gaat heb je binnen een luchtpistool, probeer is vanuit binnen uit bij de plekken waar de vochtvorming is te spuiten, en luister vervolgens goed buiten bij het raam of daar lucht door heen komt. Wellicht lek.
Recent in ieder geval niet en had ook gezocht op dit forum en internet en zag idd dat iemand een lek had bij het voorruit, maar vraag mij af of dat bij mij het geval is.

Hoe ga ik buiten luisteren als ik binnen met een luchtpistool bij de ventilatiegaten met lucht spuit? :rolleyes:Big Grin
De druppels vocht hopen zich op over de hele breedte van onderkant voorruit, recent tenminste en vooral op twee plekken in het midden.

Recent in ieder geval niet en had ook gezocht op dit forum en internet en zag idd dat iemand een lek had bij het voorruit, maar vraag mij af of dat bij mij het geval is.

Hoe ga ik buiten luisteren als ik binnen met een luchtpistool bij de ventilatiegaten met lucht spuit? :rolleyes:Big Grin
De druppels vocht hopen zich op over de hele breedte van onderkant voorruit, recent tenminste en vooral op twee plekken in het midden.
Iemand meenemen :joycat: denk ik dan, maar denk dat je raam inderdaad lek is. Moet er dan uitgehaald worden en opnieuw gekit worden, voorruit gaat vaak stuk als je het loshaalt.

VW  Polo 
Check of je de officiele volkswagen stempel op je voorruit hebt. Dan weet je meteen of het een originele raam is of niet.

Volkswagen  Polo AW 
Gek genoeg zijn de druppels vochtig nu niet aanwezig

Wellicht is het toch iets met condensvorming van de airco?

Heb gisteren wel de airco uit gehad de heen en terugreis naar werk

Misschien een andere insteek, bladeren in je parafaan, bedekt de afvoer gaten, water loopt in de ventilatie en wordt dan verspreid in je kachel systeem. Als je dan je kachelstand op voorruit hebt staan, blaast tie de condens tegen raam?
Heb even opgezocht wat de parafaan is, dat is het plastic gedeelte bij de ruitenwisserpunten, correct?
Die zijn iig schoon bij mij van bladeren, maar zal nog eens goed checken.
Of die condens tegen mijn raam blaast bij de stand op voorruit, volgens mij niet.

Ik heb gisterochtend dat ik naar werk ging rijden en weer terug, de hele reis zonder airco gereden, merkte toen wel dat de vocht/druppels sneller verdwenen.
Vandaag werk ik thuis, maar dat ik net keek zag ik amper druppels, gisteren zag ik zelfs druppels bij het open stukje waar je het VIN nummer kan uitlezen.

Zal eens kijken hoe het verloopt met de airco uit de komende dagen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!