Vraag over olie.

Bijzonder dan is die motor van jouw nieuwe auto best wel heel koel. Die van mij wordt 110 op de snelweg en met hogere toeren.
Ik rijd zoals ik je verteld geen kilometer te hard. Dus 100 op de ACC. En op de snelweg staat de DSG in drive, dan draait het blok 2100 toeren. In de stad op sport. En echt heb ik geen temperaturen boven de 100 gezien. Maar......... het is winter nu en steenkoud. Van de zomer misschien anders.
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 
Mijn olie temperaturen zien er hetzelfde uit. 200 km/h aangetikt in Duitsland na een tijdje linker baan duwen (voor hoever dat gaat met 95pk Stick Out Tongue) en mn olie temperatuur is niet boven de 110 uit gekomen.
Hebben ze echt netjes voor elkaar qua oliekoeling. :)
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
Ik weet het niet zeker of het bij de Polo ook zo is. Maar bij de Passat had ik een warmtewisselaar waarbij de olie eerst verwarmd werd door de koelvloeistof, Maar wordt de olie warmer dan de 90 graden van de koelvloeistof wordt hij dus gekoeld. Slim systeem.
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!