Vreemd gedrag bij starten 6C 1.2 TSI

Hallo allemaal,
Ik heb hetzelfde probleem. De mijne heeft nu 88000km gelopen (bj eind 2014)
Staat sinds gisteren bij de dealer voor dit probleem (occasion garantie nog)
"misschien iets met verstuivers" zeiden ze door de telefoon. Er is nog geen diagnose gesteld.
Daarnaast last van gekraak voor en achter. Rubbers gaan ze invetten en …?rubbers vervangen.
En links achter de veerpootbrug ofzo gaan ze ook vervangen.
moet dat dan ook niet aan de rechterkant gebeuren? beide tegelijk ?

Nou succes met dat gekraak van de rubbers, een echte polo kwaal.
Vorig jaar heb ik de rubbers voorzijde vervangen, geluid vh gekraak aanzienlijk minder geworden maar het blijft aanwezig
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
Hallo,
Mijn naam is Arnold, MyPolo lid sinds 2012 en sinds begin april ben ik in het bezit van een Polo 6C Highline uit 2016.
Prima auto, alleen de laatste paar dagen heeft hij een soort van ochtend humeur.
Starten gaat prima maar hij heeft dan geen zin om van zijn plek te komen.
Houd in en loopt wat onregelmatig.
Toerental schommelt tussen 900 en 1200 toeren en het lijkt net een 3 pitter.
Een paar keer flink gas geven lost dit probleem over het algemeen wel op.
Toerental stabiliseert zich dan en hij rijdt gewoon weg.
Als hij wel in 1x van zijn plek komt is het meestal met wat sputteren wat na zo'n 50 to 100 meter ophoud zodat hij weer "normaal" loopt.
Als je achter de auto staat ruik je de benzine lucht na het starten.
Dit was in het begin niet.
Ik ben er al mee naar de dealer geweest (garantie), maar er waren geen storingsmeldingen in het systeem.
Het probleem is eigenlijk bij elke start aanwezig. (warm of koud)
De auto heeft ongeveer 23000 km gelopen en heeft bij aflevering nog een beurt gehad.
De benzine die ik tank is euro98 van Shell.
(Bij onze vorige Polo had ik prima ervaringen met dezelfde brandstof bij dezelfde pomp)
Ik heb al heel wat pagina's bezocht maar kan niet vinden wat het probleem zou kunnen zijn.
Hopelijk is er iemand die mij een zetje in de juiste richting kan geven.
Alvast bedankt.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Ik heb hetzelfde probleem met koude motor en herken dat als hij in de zon staat het probleem zich vaker voor doet, Wat bij mijn Polo heel opmerkelijk is, is dat als het probleem zich voordoet en je de auto 1 seconde uit zet en daarna weer aan het probleem direct weg is. Het stationair toerent al is bij de tweede start direct 750 toeren. Het stootteren is dan ook direct weg. Bougies en bobine vervangen hielp niet! Ik ben er van overtuigd dat dit een software probleempje is! Probeer a.u.b. eens de motor te herstarten als het probleem zich voordoet. Ik ben beniuwd naar het resultaat! Succes, Hans
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Bij mijn Touran bleek bij JD engineering dat de 1.2 TSI nog op de oude software liep en dat de wastegate van de turbo slecht afdichtte, hierdoor spoelde de turbo niet snel genoeg op druk en hield hij in na het tunen. Zij kwamen erachter dat de nieuwere motormanagement computers een ander bestelnummer hadden en dus een aangepaste software en dat de turbo een extra ring had op de wastegate om de lekkage te verhelpen en om de turbodruk te managen. Mijn Touran heeft toen nieuwe software gekregen nadat het turbo probleem was verholpen en daarna werd pas de tuning toegepast. Ik rijdt nu al 25.000 km probleemloos met een leuke duw in de rug bij vol gas. De caravan wordt ook makkelijker getrokken nu. Alleen bij koude motor merk je meteen als je iets teveel vraagt, dan houdt hij een beetje in. Maar dat zal wel aan het rijkere mengsel liggen en is voorbij zodra de motor al een beetje op bedrijfstemperatuur is.

misschien dat bij jou de auto ook dit probleem heeft?

nb, mijn Touran is van 2012..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16v 86pk 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!