Moet denk ik niet uitmaken? Ik heb ze via xenonlamp, kan je altijd even vragen en terugsturen is altijd mogelijk.
Vandaag de andere teller gemonteerd helaas krijg ik de pincode niet uitgelezen dus daar moet ik vd week nog mee verder. Ook verder gegaan met de inbouw van de audio....
Verstuurd vanaf mijn Huawei P9 met Tapatalk
Die how to kan ik straks wel even maken. Ik doe dit erg vaak dus weet precies wat er allemaal gedaan moet worden. Echter de pincode achterhalen ed. Heb je diverse programma's voor nodig. Het lampje van de cruise controle gaat vanzelf aan nadat je deze hebt ingeleerd op de ecu.Top!
Zie je het zitten om een how to te maken van de retrofit van de multifunctionele teller als het klaar is?
(Hoe inleren, pincode verkrijgen, benodigde tools etc)
Ook, hoe heb je het lampje van je CC op de teller aan gekregen na de retrofit van je cruise control?
De standaard teller van een 9n3 af fabriek geleverd zonder cruise controll heeft geen lampje in de teller voor cruise control.Top, ik kijk er naar uit @bandenman !
Ben ook wel benieuwd hoe je de ECU hebt geprogrammeerd om het cruise control lampje in je teller te krijgen.
Heb zelf ook een CC retrofit gedaan, en dat zou het wel helemaal OEM maken
Ben van plan de teller te vervangen door een multifunctionele versie. Ik vermoed dat die versies dat wel zullen hebben?De standaard teller van een 9n3 af fabriek geleverd zonder cruise controll heeft geen lampje in de teller voor cruise control.
Als je dus een lampje in de 9n3 wil moet je opzoek naar een teller met lampje.
Bandenman zal het vast beter weten dan ik, maar grofweg moet je je ECU software uitlezen met een Kess (V2) of een FGTech V52/53/54 of iets in die richting. Soms heb je de PIN nodig om de ECU in engineering mode of bootmode te krijgen. Na het uitlezen krijg je een .bin file met daarin je EEPROM dump. Daarin moet je dan ongeveer weten wat je moet aanpassen in de hexadecimale code, kun je doen met een hex editor. Opslaan, .bin terugschrijven naar je ECU (incl checksum berekenen etc) en dan kun je cruise controllen.
Op dezelfde manier doe je ook chiptuning of EGR etc uitschakelen.
Top, ik kijk er naar uit @bandenman !
Ben ook wel benieuwd hoe je de ECU hebt geprogrammeerd om het cruise control lampje in je teller te krijgen.
Heb zelf ook een CC retrofit gedaan, en dat zou het wel helemaal OEM maken
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.