De kleur van je ruit, hoe donker die is, staat in dat kleine tekstje op je ruit. (originele tint)je ramen zijn toch origineel? die vallen dus echt wel niet onder tuning hoor.
Volkswagen
Polo AW GTI
2.0 TSI 200PK (VDA tuning 248PK 416NM)
De kleur van je ruit, hoe donker die is, staat in dat kleine tekstje op je ruit. (originele tint)je ramen zijn toch origineel? die vallen dus echt wel niet onder tuning hoor.
idd, en als de donkere ramen af fabriek donker zijn (achterruit en achterste zijruiten) dan is er geen enkel probleem. staat als ik me nie vergis ook op het gelijkvormig attest als de wagen zo geleverd is.De kleur van je ruit, hoe donker die is, staat in dat kleine tekstje op je ruit. (originele tint)
Zelfs de standaard ruiten rondom hebben al een tintje.idd, en als de donkere ramen af fabriek donker zijn (achterruit en achterste zijruiten) dan is er geen enkel probleem. staat als ik me nie vergis ook op het gelijkvormig attest als de wagen zo geleverd is.
idd klopt. mijn ramen zijn de standaard ramen met die lichte tint.Zelfs de standaard ruiten rondom hebben al een tintje.
Het staat ook als PR code op de sticker in de kofferbak, of je boekje.
Zelfs de standaard ruiten rondom hebben al een tintje.
Het staat ook als PR code op de sticker in de kofferbak, of je boekje.
Vrijdag bij de dealer de wagen laten keuren voor de APK. Helaas afgekeurd of 4 punten.
1. Achterband RA: scheur, canvas is zichtbaar. (2 mannen van de bandenboer hebben de band minutieus nagekeken en konden nergens ook maar iets ontdekken wat hierop leek. Zit wel een prop in maar dat is gewoon toegestaan)
2. Remschijf RA loopt niet vrij. (is inmiddels opgelost, gelijk ook de andere zijde meegenomen)
3. remslang LV bewapening zichtbaar. (is inmiddels opgelost maar echt, heb het idee dat de monteur er -per ongeluk- met iets langs is geschoten want de schade was echt héél erg vers. Maar ja, bewijs dat maar eens)
- CO te hoog. (Lambdasondes voor en achter zijn in orde dus waarschijnlijk is het de katalysator. Waarde zit echt nét op de grens)
Wat heb je gedaan aan de auto?Gister een lekker stukje gereden, oa langs de tulpen route ( woon daar vlakbij, dus ff kort rondje gedaan )
Even aanvoelen hoe de perf koppeling rijd! Zwaar.
Koppeling eruit gereden na de tuning, zit nu nieuwe sachs perf drukgroep, koppeling en tweemassa vliegwiel in.Wat heb je gedaan aan de auto?
In hoeverre moet je zoiets rustig inrijden? Garage bij mij zei na de koppelingwissel en bakrevisie, na vraag van mij, dat het niet per se nodig was om het rustig in te rijden. Ik heb wel even kalm gedaan, maar wel bijzonder dat ze zoiets zouden zeggenKoppeling eruit gereden na de tuning, zit nu nieuwe sachs perf drukgroep, koppeling en tweemassa vliegwiel in.
Even aanvoelen en vooral rustig inrijden
Waarom bij de dealer? Het canvas zichtbaar is en dat is niet zo, kun je dat makkelijk aankaarten en met de keurmeester dat nalopen. Daarbij een apk bij de dealer is vragenVrijdag bij de dealer de wagen laten keuren voor de APK. Helaas afgekeurd of 4 punten.
1. Achterband RA: scheur, canvas is zichtbaar. (2 mannen van de bandenboer hebben de band minutieus nagekeken en konden nergens ook maar iets ontdekken wat hierop leek. Zit wel een prop in maar dat is gewoon toegestaan)
2. Remschijf RA loopt niet vrij. (is inmiddels opgelost, gelijk ook de andere zijde meegenomen)
3. remslang LV bewapening zichtbaar. (is inmiddels opgelost maar echt, heb het idee dat de monteur er -per ongeluk- met iets langs is geschoten want de schade was echt héél erg vers. Maar ja, bewijs dat maar eens)
- CO te hoog. (Lambdasondes voor en achter zijn in orde dus waarschijnlijk is het de katalysator. Waarde zit echt nét op de grens)
moet je een nieuwe koppeling inrijden?Koppeling eruit gereden na de tuning, zit nu nieuwe sachs perf drukgroep, koppeling en tweemassa vliegwiel in.
Even aanvoelen en vooral rustig inrijden
Vreemd om te laten keuren bij de dealer en vervolgens bij een bandenboer(welke niks van apk regels afweten in het algemeen) te laten controleren..Vrijdag bij de dealer de wagen laten keuren voor de APK. Helaas afgekeurd of 4 punten.
1. Achterband RA: scheur, canvas is zichtbaar. (2 mannen van de bandenboer hebben de band minutieus nagekeken en konden nergens ook maar iets ontdekken wat hierop leek. Zit wel een prop in maar dat is gewoon toegestaan)
2. Remschijf RA loopt niet vrij. (is inmiddels opgelost, gelijk ook de andere zijde meegenomen)
3. remslang LV bewapening zichtbaar. (is inmiddels opgelost maar echt, heb het idee dat de monteur er -per ongeluk- met iets langs is geschoten want de schade was echt héél erg vers. Maar ja, bewijs dat maar eens)
- CO te hoog. (Lambdasondes voor en achter zijn in orde dus waarschijnlijk is het de katalysator. Waarde zit echt nét op de grens)
In hoeverre moet je zoiets rustig inrijden? Garage bij mij zei na de koppelingwissel en bakrevisie, na vraag van mij, dat het niet per se nodig was om het rustig in te rijden. Ik heb wel even kalm gedaan, maar wel bijzonder dat ze zoiets zouden zeggen
Waarom bij de dealer? Het canvas zichtbaar is en dat is niet zo, kun je dat makkelijk aankaarten en met de keurmeester dat nalopen. Daarbij een apk bij de dealer is vragen
moet je een nieuwe koppeling inrijden?
– De motor met zo laag mogelijk toerental rijden, ook op de snelweg snel een hogere versnelling kiezen en zo laat mogelijk terugschakelen. Aanbevolen wordt, een toerental van 4000 U/m niet te overschrijden. |
– Bij het wegrijden op de helling in geen geval de “koppeling laten slippen” maar met de handrem werken. In noodgevallen mag in deze situatie de toerentalgrens kort worden overschreden, omdat de belasting op de koppeling niettemin kleiner is dan met koppelingsslip-methode. |
– Tijdens de eerste 500 kilometer geen aanhangers, caravans of fietsdragers trekken/vervoeren. Een koppeling die bij gelegenheid lawaai maakt of een bijna afknijpen van de motor is na een koppelingsvervanging in de eerste kilometers volledig normaal. Wanneer zich dit na 1000 gereden kilometers nog altijd voordoet, dient u zo spoedig mogelijk een garage op te zoeken omdat er mogelijkerwijs een fout bij de montage is ingeslopen. Bovendien is het mogelijk dat het slijpbeeld van de koppelingsschijf daarvoor verantwoordelijk is. In dit geval kunt u onder toezicht van uw garage het slijpbeeld door expliciet bergop rijden verbeteren. |
Heel raar dat ze dit bij mij niet hebben gedaan. Ik kreeg echt een: "mwoah in principe is dat niet nodig"-. Gok dat ik na een anderhalve tank, (500 km ofzo) m al wel een keer redelijk door heb getrokken. We gaan het meemakenNa vervanging van de koppeling zal de garage u zeker zeggen, dat u het de komende tijd “rustig aan” moet doen.
Nog nooit van gehoord. Kan ik dat in mijn achterhoofd houdenwordt vanuit sachs strengste geadviseerd
Na vervanging van de koppeling zal de garage u zeker zeggen, dat u het de komende tijd “rustig aan” moet doen. Dat heeft verschillende redenen. Om te beginnen hebben de mechanische onderdelen enige tijd nodig, voordat ze met het oog op de mogelijke toleranties hun optimale harmonie hebben bereikt. Bovendien moeten de vetten en olie verantwoordelijk voor de smering zich ook eerst grondig verdelen en in elke spleet kruipen. 1000 kilometer moet u rijden voordat de nieuwe koppeling als ingereden geldt. Gedurende deze tijd dient u zich als volgt te gedragen:
– De motor met zo laag mogelijk toerental rijden, ook op de snelweg snel een hogere versnelling kiezen en zo laat mogelijk terugschakelen. Aanbevolen wordt, een toerental van 4000 U/m niet te overschrijden. – Bij het wegrijden op de helling in geen geval de “koppeling laten slippen” maar met de handrem werken. In noodgevallen mag in deze situatie de toerentalgrens kort worden overschreden, omdat de belasting op de koppeling niettemin kleiner is dan met koppelingsslip-methode. – Tijdens de eerste 500 kilometer geen aanhangers, caravans of fietsdragers trekken/vervoeren.
Een koppeling die bij gelegenheid lawaai maakt of een bijna afknijpen van de motor is na een koppelingsvervanging in de eerste kilometers volledig normaal. Wanneer zich dit na 1000 gereden kilometers nog altijd voordoet, dient u zo spoedig mogelijk een garage op te zoeken omdat er mogelijkerwijs een fout bij de montage is ingeslopen. Bovendien is het mogelijk dat het slijpbeeld van de koppelingsschijf daarvoor verantwoordelijk is. In dit geval kunt u onder toezicht van uw garage het slijpbeeld door expliciet bergop rijden verbeteren.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.