Waarom bij de dealer? Het canvas zichtbaar is en dat is niet zo, kun je dat makkelijk aankaarten en met de keurmeester dat nalopen. Daarbij een apk bij de dealer is vragen
moet je een nieuwe koppeling inrijden?
Waarom bij de dealer? Dat is heel simpel. Ik heb wat APK betreft nooit geen problemen gehad bij de dealer. Kwam er vaak erg goed doorheen. Daarbij heb ik de laatste jaren slechts tussen de € 0,- en max. € 5,- betaald voor een APK maar helaas was vorige jaar de laatste keer dat dat lukte. Maar dan nog, ik ken geen andere garage waar een APK slechts € 30,- kost.
Alleen ben ik dit jaar niet zo heel slim geweest en had het allemaal wat meer voeten in de aarde dan ik had gedacht/verwacht. (was ook een andere dealer van dezelfde groep)
Uitleg achteraf was ook nihil. Vind men schijnbaar teveel moeite. Kreeg te horen dat het keuringsrapport op de pass. stoel lag en daar moest ik het maar mee doen. Totaal klantonvriendelijk. Dat doe ik dus echt nooit meer op deze manier.
APK bij de dealer is vragen? Vragen om wat? Vragen om kosten?
Ik zeg er altijd bij dat ze niets mogen repareren en/of vervangen. Heb ook nog nooit met onverwachte hoge kosten gestaan. (lees op dit forum en in de media wel eens andere verhalen)
Persoonlijk denk ik dat het de goden verzoeken is om een auto, bij dezelfde garage die de APK uitvoert, te laten repareren. M.i. is het de kat op het spek binden. Al zal dat natuurlijk echt niet voor alle garages gelden.
Nog eens beter naar de band laten kijken en het Canvas is inderdaad niet zichtbaar maar er zit wel een ontzettend piepklein scheurtje in het loopvlak. Om geen (af)keuringspunten (bij een evt. steekproef) te verliezen hebben ze hem o.a. hierop afgekeurd.
Prop er in en klaar. Auto is inmiddels goedgekeurd!!
Vreemd om te laten keuren bij de dealer en vervolgens bij een bandenboer(welke niks van apk regels afweten in het algemeen) te laten controleren..
Vervolgens weer ergens anders dingen laten repareren.
Als je twijfel aan de apk kan je om een herkeuring vragen van het rdw met de betreffende keurmeester.
Hierdoor pak je en de keurmeester aan indien deze onterecht dingen afkeurt en je weet zeker dat de auto goed is.
Deze bandenboer doet sinds enige tijd ook onderhoud én keuringen.
Maar zoals ik hiervoor al schreef, heb het deze keer gewoon niet goed aangepakt. Kan gebeuren.
Goede les voor volgend jaar.