Ramen gewassen vanmorgen, nadat ik haar gisteren gewassen heb. Met zo'n foam spray dingetje. Ging echt goed, geen strepen en veel sneller dan met normaal ramen lappen spul in een emmertje. Ook veel minder gedruppel.
Gisteren ook de voorkant voor het eerst gekleid met een Maguiar's kitje; dat was heel wat arbiedsintensiever dan ik had verwacht zeg! Kun je makkelijk een dag op stukslaan als je heel de auto in 1 keer doet. Na de volgende wasbeurt het volgende stuk kleien. Grappig dat er nog steeds zwarte zooi vanaf komt met het kleien na een 3-stage wasbeurt met de hand & hogedruk. De verf en kleur gaan er goed van shinen en het oppervlak voelt smooth.
Viel me wel tegen dat de meeste spikkels die in de lak gebakken zitten totaal niet eraf komen met kleien. Wat dat betreft doet het niks extra's ten opzichte van gewoon wassen. Dat wordt ooit opnieuw spuiten als ik daar vanaf wil komen... Ik heb hier en daar wat kleine bruine spikkels erin zitten die je haast niet kunt voelen met de vingertoppen. Ik vermoed van planten.
Daarnaast heb ik een haat-liefde verhouding met de dijkweggetjes en 60 wegen die ik het liefst opzoek. Geweldig voor sportief rijden, maar veel meer steenslag
Maar ja, enige wat je daaraan kunt doen is niet rijden op die lekkere landelijke weggetjes... Laatst met de Hellendoorn Rally heel het parkour zelf gereden in m'n Polo en op dat soort weggetjes kan het zo gebeuren. Maar tis zo fun!!