Wat heb jij vandaag voor je auto gekocht?

Originele reservewiel + band gekocht.

Band heeft dezelfde merk en maat als de banden die ik er nu onder heb, maar toch geeft de velg max 80km/h aan.

Wie kan uitleggen waarom? Of heeft het te maken met de stalen velg die eronder zit?

Toevallig heb je dezelfde maat op je reservewiel als op je gewone wiel; 185 60 R15
Stel je rijdt met 16" of 17" (resp 205/45/R16 of 215/40/R17) heb je een offset van resp 0.4 en 0.8%. Dat matcht niet helemaal. Das reden 1.

Reden 2 is dat een reservewiel vaak verwaarloosd wordt in de zin van, een paar jaar oud en de bandendruk wordt niet actief goed gehouden.
Dus dat kan een 'slechte' band zijn en daarmee hard rijden is niet altijd een heel goed idee.

Het is meer een veiligheids idee dan echt strikte noodzaak

Top. Het mooiste zou zijn dat de velg hetzelfde is als mijn BM velgen, maar dat was moeilijk te vinden.
Anders zou ik 4 reservewielen moeten kopen, maar dat gaat me een beetje te ver.

Ach, dit is ook een mooie noodoplossing. Hoop eigenlijk dat ik m niet hoef te gebruiken, maar hij ligt in ieder geval in mn auto mocht ik toch een lekke band krijgen in Marokko :P

2 setjes van 2 Philips WhiteVision H7's + w5w's binnengekregen :D

20150630_200648.jpg

Rij voorzichtig en een veilige reis toegewenst ...
Sluit ik mij bij aan. :)

Heb mijn Polo maar weer eens getrakteerd op 43,55 liter Belgische brandstof. Wel raar dat er zoveel inging (incl. ontluchten) want er zat nog iets meer als een kwart in volgens de meter.

Volkswagen  '03 Polo 9N 
image.jpg
Rodelijn van de gti gril komt nu ook terug in de spiegel!
De kleine details doen het hem.
image.jpg
Je bent me net voor! Heb dit zelf op een golf 7 gezien met een blauwe lijn, maar die liep door met een bochtje boven de knipperlicht!
Ik vind het super mooi staan, ik denk dat velen zullen volgen.

Audi  8V 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!