Wat is de beste brandstof

Polootje zei:
[..]
Nee, maar bij zo'n witte pomp is de brandstof niet al te jofel. Een collega van mijn man ging met z'n nieuwe Peugeot altijd daar tanken en had continue motorproblemen. Het lag dus aan de brandstof...Hij tankt nu bij een gerenomeerde pomp en heeft sindsdien nooit meer problemen.

Ik tank al jaren Shell (gewoon euro95) geen V-Power o.i.d. en heb nooit problemen gehad en de auto rijdt er gewoon keurig op.
Wel grappig dat die witte pomp bij mij gevuld word door dezelfde tankwagen als de (bemande) Q8 die verderop zit en 10cent per liter duurder is Stick Out Tongue het is ook gewoon een vrachtwagen waar het Q8 logo op staat ;)
mike2165 zei:
@Fludizz
Maarja is dit dan ook de beste brandstof
een vriend van mij die reed in een passat van 2006 en die heeft een keer bij de tink getank en hij kon niet harder dan 140 beroerd rijden
en snel de tank leeg,
[..]
Of het de beste is, zal niet anders zijn dan bij de lokale Q8... Rijd prima...

Aangaande beste brandstof: Er zijn meerdere tests geweest, de Premium brandstoffen geven een marginale stijging in vermogen (1% of 2%) en volgens verschijdene motor-revisie bedrijven maakt het ook voor de vervuiling van het voertuig geen flikker uit of je er goedkope bocht in smijt of dure premium. Het rijgedrag is het enige wat invloed maakt op hoe snel het vervuild, de rest maakt niet uit.

Ik gooi er dus lekker geen v-power meer in maar tank gewoon de goedkoopste rommel die ik kan vinden. Nog nooit problemen mee gehad en hij rijd er net zo goed op als op de dure brandstof Stick Out Tongue Dus zoals ik het zie is de goedkope bende het beste Stick Out Tongue
 
Volgens mij zit er ook nog verschil tussen rommel en rommel. Ik tank zelf eigenlijk al jaren shell dus zou het niet weten. Maar hoor van verschillende mensen dat bepaalde witte pompen tov merkbenzine veel slechter uitpakken en dan vooral in verbruik.
 
Zou niet uit mogen maken.. Alle benzinepompen krijgen hun brandstof uit hetzelfde regionale brandstof depot... Shell, Esso, Texaco, Q8, Tinq, witte pompen, ze krijgen allemaal dezelfde brandstof.

De kwaliteit van de brandstof is dus afhankelijk van welk regionaal depot het komt en niet van welk merk je tankt. Google hier maar eens over ;)

Overigens: Die V-Power, Ultimate, etc. zijn aditieven die toegevoegd worden: "Maarliefst" 1 L additieven per 10.000 L brandstof voor zover ik het heb kunnen vinden... Er word iig nogal geheimzinnig over gedaan.
 
jacovn zei:
Maar BP ultimate 98 zal toch wel 98 octaan zijn neem ik aan ?
Dat zal denk ik inderdaad wel het geval zijn, er zou concreet sprake zijn van misleiding als een product de toevoeging 98 heeft terwijl het octaan 95 is. Anders wordt het bij vage marketingtermen als 'Vpower' (waarvan het octaangehalte in NL 97 is van wat ik ervan begreep) waarbij 'power' een subjectief begrip is.

[update:] aanvullend linkje Bullshit alert: Shell V-Power en Total Excellium. Betreft overigens wel de dieselvarianten.
 
Vraagje, is shell v-power met octaan 97 eigenlijk wel geschikt voor een GTI, die volgens de specs toch echt op super plus 98 moet rijden...?
En is er dan nog verschil tussen super plus 98 van de total , of bp ultimate?
 
@ jayray:

Een GTI mag ook op Euro 95 rijden.
Zie Volkswagen website: " 4) In plaats van Super loodvrij RON 98 kan dankzij de anti-pingelregeling Euro loodvrije RON 95 worden gebruikt bij geringe
vermindering van het vermogen en verhoogd brandstofverbruik. "
 
THanks zag het ook staan, maar kan ik eruit concluderen dat het wel werkt maar eigenlijk beter van niet. Is het naast bovengenoemde dan ook van invloedt op de levensduur van het blok?
Ben echt een leek op dit gebied, ik rijd alleen in auto's ;)
 
bij de no-name pomp hier tank je altijd automatisch de zogenaamde 'premium' fuel. Dus de no-name variant van vpower of ultimate. Of deze brandstof dan 'beter' is dan de normale bij shell oid; geen idee :?:
 
Poloabt zei:
De dealer heeft in mijn ABT getunede Polo GTI op diverse plekken stickers achtergelaten dat er absoluut alleen Super98 ingegooid mag worden. Ik tank dan ook bijna uitsluitend BP Ultimate. Het schijnt dat als je er Euro95 ingooit dit ontdekt/gemeten wordt door een pingel-sensor en dat de motor dan in een soort noodprogramma gaat lopen (wat in ieder geval resulteert in een hoger brandstofverbruik dan wanneer er Super98 getankt zou zijn). Tenminste: dit is wat ik van Duitse fora heb begrepen.

Betekent dit dat je ook geen v-power zou mogen tanken? Volgens Shell kan dit wel, zie verhaal hierboven. Ik wil mijn Polo ook ABT laten tunen, maar kom bijna nooit bij een BP in de buurt, wel bij Shell. En hoeveel van de gewonnen 35pk's (105-140) raak je hierdoor evt weer kwijt? De GTI kan ook op 95 lopen, geldt dit dan ook niet voor de TSI? Misschien wat stomme vragen, maar heb hier niet veel verstand van.
 
misschien leuke info, zojuist van het intranet van mn werk gehaald (werk zelf op Shell raffinaderij)

Can a Formula One car run on road car fuel?
Shell’s technical partnership with Ferrari is one of the longest and strongest in the Formula One paddock with over 60 years of innovation and shared passion for performance. The technical partnership is key to developing better road fuels for our customers – from track to road.

In fact, the FIA regulations stipulate that Formula One race fuels must be composed of compounds normally found in commercial fuels, meaning that Shell V-Power race fuel and Shell V-Power road fuel are by definition very similar.

Despite that, many customers on Shell forecourts around the world may not be aware of just how closely the Shell V-Power formulation they put in their cars actually matches the one powering Scuderia Ferrari cars in Formula One.

Cara Tredget, Shell Technology Manager for Ferrari, says, “One of the things I always get asked is, ‘How similar is the Shell V-Power racing fuel that we deliver to Ferrari to that of the Shell V-Power Unleaded fuel that everyday motorists use?’

“We decided to answer that question by fuelling the 2009 F1 Ferrari car with Shell V-Power road fuel from a Shell service station in order to show that it’s really very similar to the racing fuel that we provide Scuderia Ferrari.”

To demonstrate it, Fernando Alonso, official Scuderia Ferrari driver was invited to post a lap time of Ferrari’s Fiorano test track in Maranello, using Shell V-Power road fuel in his Formula One car. The run also was filmed by the BBC.

Having driven four intense laps of Fiorano using his familiar Shell V-Power race fuel, setting a fastest lap time of 1:03.950, Fernando then returned to experience how the Shell V-Power road fuel fared with the extreme demands of his 2009 F1 Ferrari race car. He was somewhat surprised by the results, saying: “The Shell V-Power road fuel felt just as quick as the Formula One fuel.”

What supported his observation was the fact that the road fuel, formulated with unique Shell technology, actually managed to produce a higher top speed at the end of the straight when compared to Shell V-Power race fuel. The race fuel pulled off a noticeably better performance.

With Fernando’s lap time on Shell V-Power road fuel registering at 1:04.850 in the telemetry readings, the difference between the two fuels was only nine tenths of a second.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!