Leuke topic!
Ik ben een beginnend bestuurder (2j geleden ongeveer rijbewijs behaald). Kleine avontuurtje gehad in de tussentijd wat betreft autobezit:
De timing was goed, mijn moeder wilde net een nieuwe auto gaan halen aangezien haar Daewoo Matiz uit 2000 het begon op te geven. Ik heb die auto gekregen, meteen stuurbekrachtiging riem laten installeren (want die was dus verdwenen...)
Al waardeerde ik het gebaar van m'n moeder dat ik haar auto heb kunnen overnemen, ik haatte dat auto en gelijk begon ik met sparen voor een nieuwe auto. Ik heb als "mijn eerste auto" (als in: zelf gekocht) een paar maanden later een prachtige Polo 1.2 (2011) op kop getikt met minder dan 90d km. Helaas bleek de km-stand achteraf verkeerd, dealer vertelde mij dat een paar jaar geleden de auto 177d km had.
Little did I knew, ik werd meteen verliefd op dat auto aangezien je voor dat geld toch best wel "veel" auto en features kreeg, al was mijn Polo vrij kaal. Gelijk imitatievelgen eronder gezet, JVC radio met CarPlay geïnstalleerd en veel genoten van de auto in de jaar dat ik hem heb gehad. Zelfs nog m'n eerste bezorger baantje mee gedaan (bezorgen voor een eettent) waarmee ik veel meer tijd in heb doorgebracht.
Aan het einde van het eerste jaar van het bezit, besloot ik dat ik toch ietsje sneller wilde hebben. Ik wilde eigenlijk een motorblok met een turbo. Zo vond ik mijn huidige auto (Polo AW '18)
Ik ben benieuwd hoe mijn auto-avonturen verder zal gaan na de huidige Polo. Ik ben in ieder geval van plan om eerst nog 'n paar jaar (en hopelijk duizenden) km's van deze prachtige auto te genieten
.