"Vroeger" in één keer naar Zuid Frankrijk , Aminona Zwitserland, Malmö Zweden etc. Alleen naar Malmö via Kolding omdat de boten volgeboekt waren, heb ik het voor elkaar gekregen die 1.000 km. in 10 uur te rijden. Maar toen had ik wel constant 130+ km/h op de klok staan. Begin mei een weekje in Frankrijk geweest en een half uurtje op een zo goed als lege tolweg 160-180 km/h (en de 1.5 TSi doet doet dat heerlijk!!) kunnen rijden maar verder door drukte niet harder dan 90-110 km/h. Met de hedendaagse (vakantie)drukte, wegwerkzaamheden en andersoortige vertragingen ben ik al blij als we 80 km/h gemiddeld halen.
En het zal wel met de leeftijd te maken hebben: het hoeft van ons niet meer 'in één dag' dus ligt de knip bij ons rond de max. 600 km.: hebben we geluk, doen we het in 6 uur, hebben we pech, wordt het 8 uur of meer.
En dan natuurlijk die borrelpraat: mannen die bij hoog en laag beweren tijdens de zomervakantie in Duitsland uuuuren 180-200 km/h aaneengesloten te rijden; even knallen. En als ik dan vraag waar ze dat gelukt is en ze noemen bijvoorbeeld de A1, traject Osnabrück - Bremen - Hamburg, het traject wat ik al vele malen heb gereden, weet ik gewoon dat ze staan op te scheppen. Anders gezegd, staan liegen ....
Terug naar de vraag: in mei dus een weekje Frankrijk, begin juli een weekje Noord Holland en eind juli-augustus 2 weekjes Frankrijk aan kust bij Calais.
En volgend jaar vrijwel zeker weer naar Noorwegen voor een rondreis waarbij we voor het eerst gebruik willen maken van de veerdienst