Wie rijd er nog meer in een cross polo

Hallo,
Ik lees op dit forum geen enkel bericht of ik lees er overheen over de cross polo
wij/ik heb de cross genomen omdat deze wat beter instapte omdat hij iets hoger is
verder vind ik hem er iets groter uitzien,alleen de 1.2 tsi met dsg vind ik tegen vallen
maar dat komt waarschijnlijk dat ik 20 jaar met diesels heb rond gereden met veel meer pk,s
er staat nu na 10 maanden pas 11000 km op met de diesels zou er er al 40 a 45 duizend op hebben
gestaan maar toen werkte ik nog nu ben ik met pensioen en gaan de km niet zo hard meer
verder maar afwachten hoe de auto zich houd,

nou mede cross rijders lat een wat horen
 
Ja er is hier nog iemand met een crosspolo maar dan de 9N3 versie. Ik meen skytunecross.

Zelf zou ik graag een 6R cross willen rijden, maar dan niet voor de hoge instap ;)
 
Hallo,
Ik rij de cross, 9n3, nu 14 maanden.
De reden dat ik voor de cross heb gekozen is dat hij anders oogd dan de normale polo.
Ook de hogere instap was bij mij wel belangrijk!
Verder vind ik dat de cross wel wat ruimer in de extra's zit wat bij de normale polo opties zijn.
Buiten een vervelende reparatie (onder garantie) ben ik uitermate tevreden over de cross
 
Ik heb de Cross sinds juni 2011. Gewoon met een 1.4 (deze was uit voorraad leverbaar). Eigenlijk was het meer de keuze van mijn vrouw, die vond hem wel "stoer". Hij staat nu op 9000 km. Bij aflevering vond ik dat hij slecht spoorde, hij is toen uitgelijnd. Verder heb ik wat perikelen met het knipperlicht gehad. Iets waar de dealer en de importeur niet uitkwamen. Ik heb uiteindelijk zelf een oranje bolletje vervangen en toen was het euvel verholpen. Door de grote wielen vind ik dat de auto wel dweilt over de weg. Daar had ik met mijn vorige Polo (ook een 6R) geen last van.
Verder een fijne en complete auto. Voor woon- en werkverkeer gebruik ik de motor, de Cross gebruiken we alleen voor uitstapjes en vakantie.
 
Ik heb de Cross sinds juni 2011. Gewoon met een 1.4 (deze was uit voorraad leverbaar). Eigenlijk was het meer de keuze van mijn vrouw, die vond hem wel "stoer". Hij staat nu op 9000 km. Bij aflevering vond ik dat hij slecht spoorde, hij is toen uitgelijnd. Verder heb ik wat perikelen met het knipperlicht gehad. Iets waar de dealer en de importeur niet uitkwamen. Ik heb uiteindelijk zelf een oranje bolletje vervangen en toen was het euvel verholpen. Door de grote wielen vind ik dat de auto wel dweilt over de weg. Daar had ik met mijn vorige Polo (ook een 6R) geen last van.
Verder een fijne en complete auto. Voor woon- en werkverkeer gebruik ik de motor, de Cross gebruiken we alleen voor uitstapjes en vakantie.

Grote wielen????????:shock:
 
En ik rij ook sind november 2011 in een crosspolo i.p.v. een Golf 3 Variant.
De wat hogere instap vind ik prettig en tevens de sportstoelen en sportstuur.
De dakrailing vind ik gemakkelijk om dingen mee te nemen die niet in de koffer passen.
Daarvoor kan ik de dakdrager weer gebruiken die ik al bij mijn Golf Variant had.
De zomerbanden op 17" velgen liggen er weer onder i.p.v. de winterbanden op 15".
Van dweilen heb ik gelukkig geen last en dat moet ook niet.
Je totale wieldiameter blijft gelijk. 15" met een hoge band of 17" met een lage band.
De brede lage band zou juist voor een betere wegligging moeten zoregen.
 
mijn vrouw is ook nog al gecharmeerd van de cross ik zelf wil de blueGT, vind de techniek er achter wel interessant, dus wordt wikken en wegen , eerst maar eens lekker de folders en ervaringen doornemen, de eerste vraag die ik zo heb is de dagrijverlichting, niet in de bumber toch?, dus alleen dmv verzwakt dimlicht, klopt dat?

gr. Hans
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Hallo,
hierbij een update de cross polo heeft nu 20000 gelopen dat klopt met de verwachting wat ik enkel niet verwacht had waren de problemen die ik ondervonden heb met de auto,
vanaf het begin een trilling in het stuur tussen de 80 en 100 km/h
dit is na veele malen balanceren nog steeds niet weg,rij nu voor de tweede keer op mijn winterbanden deze geven geen enkel probleem het zal dan aan de banden liggen (conti)
het is een dsg bij 12000 koppeling vervangen trilde tijdens overschakelen
plaatje tussen wasgate geplaatst
remschijven voor vervangen waren krom
al met al heeft de auto 4 weken in de garage gestaan voor de diverse reparaties
over 2 maanden winterbanden eraf en de 17 inch originele wielen er weer op
en dan zal het stuur wel weer trillen en gaan we weer terug naar de garage
ij heb nog garantie tot mei, als ik de auto blijf rijden denk ik erover om de garantie een jaar te verlengen,het rijden met de auto met zijn iets verhoogde zit positie bevalt ons wel
 
wat vervelend allemaal, je zou toch zeggen andere banden of velgen want die veroorzaken het probleem. verder wel wat pech, je hebt toch steeds wel garantie op de reparaties? laat het weten we horen het wel neem ik aan

Hans
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Wij hebben vorige week een CrossPolo 1.4 benzine van maart 2006 gekocht. Een zwarte met 66.000 km op de teller.
Ik ben net geregistreerd en zal me binnenkort - als dat qua rechten kan - even in de 'garage' voorstellen.
Je kunt wel zien waar 'ie gekocht is...

336910_3_zps4a315b2f-1.jpg
 
Sinds 14-20-2013 rijdt er weer een "nieuwe" Polo Cross rond in NL: 2008 (schijfremmen achter, 17" VW/BBS Siena velgen) magma-orange, 1.4 benzine, handgeschakeld, RCD200, dension gateway lite, climatronic (automatische airco), stoelverwarming, ESP, verwarmde en electrisch verstelbare buitenspiegels.

In eerste instantie vooral voor mijn meisje, maar ik vind het zelf ook leuk rijden :eek:

@deMercer: ik denk dat oranje gewoon meer opvalt, want van de Cross Polo's die in NL te koop staan is het overgrote deel toch echt zwart of zilver.

Voor nu meteen ook een vraag:
- weet iemand de kleurcode van het zilver van de buitenspiegels?
(ik heb al wat rondgekeken, er is veel geschreven op heel veel forums en clubs, maar een antwoord op deze vragen heb ik nog niet gevonden)

Op het verlanglijstje:
- inbouwen cruise control (auto komt uit Duitsland, daar was cc niet standaard), zal wel een van deze worden:
GRA (Tempomat) Anlage Polo 9N ohne MFA-33339
GRA (Tempomat) Anlage Polo 9N mit MFA-34598

- stalen of evt lichtmetalen reservewiel, er zit nu zo'n plaksetje in maar daar heb ik weinig vertrouwen in. Ik denk dat een gebruikte stalen velg met redelijke band wel volstaat. Mijn ervaring met standaard meegeleverde krikjes en wielsleutels is niet zo goed, of is dat bij VW anders?

Vragen, ervaringen, tips: ik hoor het graag!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!