Grappig dat de winterbanden discussie altijd wordt ingezet door mensen die geen winterbanden hebben..
Winterbanden heb je voor jezelf (en om je zomervelgen te beschermen tegen pekel), daar heeft een ander niks mee te maken.
Al net zo irritant als de zwarte pieten discussie en het komt ieder jaar weer terug...
Haha ik snap het wel, zelf heb ik vorig jaar nog op winterbanden gereden, te meer omdat mijn mede collega's dit mij zowat verplichtte. Dit jaar doe ik het niet. Winterbanden doen het beter op sneeuw/ijzel, maar zomerbanden doen het beter op een nat wegdek, dit is uit bepaalde onderzoeken gebleken. Leuk hoor, zo'n plakkerd achter me met z'n winterbanden, maar 9 van de 10x heeft de winterband in ons land gewoon een langere remweg. Voor die 3 dagen winterbanden nemen, mij niet gezien (ook al is dit gratis voor mij..)
Ik bedoel te zeggen, wees verstandig, rij normaal onder omstandigheden en hou je centen in je zak en koop een leuke 2e set zomervelgen erbij. Hoe vaak zie ik niet die zwarte stalen velgen in de vangrail....