Winterperikelen

Niet alleen voor de 6R maar eigenlijk algemeen.
De winter staat weer voor de deur, zijn er nog mensen die tip & tricks hebben met betrekking tot de winter en de auto?
Ik zal aftrappen:
1. de deurrubbers insmeren met vaseline of behandelen met talkpoeder tegen het vast vriezen.
2. ruitensproeier met antivries
3. slotfontdooier
4. de handrem niet gebruiken (ivm vastvriezen)

Wellicht zijn er forumleden die nog veel meer hebben, en een gewaarschuwd mens telt voor 2 :)
 
856676_AB_00_FBEPS_1000-1.jpg


Deze heel strak om je voorruit en je hoeft sowieso niet te krabben. Gebruik het elk jaar en het werkt voor mij wel.

Of standkachel inbouwen. Stick Out Tongue.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
mijn tip: eerst auto ruiten ijsvrij maken, dan pas auto starten en gelijk gaan rijden. De auto is dan het snelste warm, spaart nog wat brandstof ook, en langdurig stationair + ijskoude olie vind de motor niet fijn!
 
Geen onderhoud voor de winter, ik verwacht dat ik bij een 4 maanden oude auto dat niet hoef te doen ;) Wel komen van de week de nieuwe winterbanden binnen, dus die ga ik er van het weekend even opleggen. Nu mag het wel denk ik :)

Verder inderdaad de tip om ESP af te zetten bij een glad wegdek. Blijkbaar raakt het hele systeem in de war als je dat niet doet. Maakt het niet minder leuk om te proberen natuurlijk :)
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Nóg 'leuker' is het als de ruitenwisser dan vastgevroren zit waardoor de zekering eruit springt.
Dan heb je niks in de gaten en ben je klaar met krabben en blijken de ruitewissers het niet meer te doen!

Verder doe ik de deurrubbers altijd licht met siliconenspray inspuiten.


Wat ook belangrijk is voor diegene die s,morgens de auto warmdraaien alvorens de sneeuw te verwijderen.
Op het moment dat je de deur dicht wil doen als de motor loopt,is je ruitenwisser met regensensor sneller als jij.
DE verse sneeuw ligt dan op je stoel.
Eigenlijk zou deze onder de 0 graden niet moeten werken.
 
Wat ook belangrijk is voor diegene die s,morgens de auto warmdraaien alvorens de sneeuw te verwijderen.
Op het moment dat je de deur dicht wil doen als de motor loopt,is je ruitenwisser met regensensor sneller als jij.
DE verse sneeuw ligt dan op je stoel.
Eigenlijk zou deze onder de 0 graden niet moeten werken.

gewoon bij einde rit de ruitenwisser op '0' zetten.?
Wordt je niet verrast door sneeuw op je stoel of door de vastgevrorenwisser/gesprongen zekering optie.
 
dat heb ik ook, maar bij de halfords heb je zo'n spons op een stok zegmaar, ideaal om de ruit aan de binnenkant mee af te doen :grin:

edit: dit dus
WindshieldWonder150-1.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!