Winterperikelen

Ik sluit mij helemaal bij Bas en Yvonne aan: Ik heb al jaren rubber matten in de auto.
helemaal top.
Ook als je nog al eens met baggerp*ten rond loopt, is een rubber mat ideaal.
Mijn velourmatten van de leasebak liggen op zolder.
daar wordt ie weer mee ingeleverd
 
Ik krab nooit me ruiten ik gebruik liever dat spul wat je erop spuit en alle ijs is weg als sneeuw voor de zon Big Grin

Precies, dat is ook het beste. Met krabben veroorzaak je alleen maar krassen doordat je met een hard stuk plastic over al het zand op de ruit gaan krabben. Sommigen beweren dat dit spuitspul slecht is voor je ruitenwisserrubbers, maar ik koop liever nieuwe ruitenwissers dan een nieuwe voorruit!
 
Als je in de herfst onder een boom parkeert, dan verwijder je daarna best de gevallen bladeren die tussen je voorruit en de motorruimte zijn terechtgekomen. Bladeren die daar te lang blijven liggen, gaan rotten en dat zou op termijn tot roest leiden...

Of parkeer gewoon niet onder een boom! :)
 
Hand rem verhaal is toch een beetje achterhaald en alleen nodig bij trommel remmen ? Ik krab nooit me ruiten ik gebruik liever dat spul wat je erop spuit en alle ijs is weg als sneeuw voor de zon Big Grin

Handrem niet gebruiken is inderdaad achterhaald, ik gebruik hem altijd, ook bij meerdere dagen achter elkaar niet gebruiken in de vrieskou en nooit ook maar iets gehad wat hier op leek. Ik lees ook vanalles over vastgevroren deur icm normale matten? Ik gebruik altijd de originele matten maar nog nooit last gehad van vastvriezen.
 
Alles wat jullie ontkrachten heb ik weer meegemaakt haha. Gelukkig niet bij mijn eigen auto maar die van mijn zus. Die had de vorige winter de handrem aangetrokken en ze had dr deuren niet ingevet. Nou, de deur kreeg je echt niet open. Je kan hem wel openrukken maar je hebt kans dat je je rubber dus scheurt. Uiteindelijk wel opengekregen met beleid en daarna zat de handrem ook nog een vast haha. Niet handig, al helemaal niet als je een automaat hebt. Die laat je toch gewoon lekker op zijn P staan en klaar Stick Out Tongue.

Verder gebruik ik juist dat spuitzooi niet. Bedoel je dat spul in een fles net glassex? Dat is alles behalve oke. Je hele ruit wordt vettig en smerig. Gebruik liever die spuitbus, die is veel minder vettig en is zo weg. Aanrader is ook zeker niet je auto warm laten draaien. Starten en rijden. Waar veel mensen de fout in maken is de auto warm draaien om vervolgens gewoon te rijden alsof alles warm is. Ja, je motor is warm maar je aandrijving niet? Die is nog zo koud als een ijsstok. Liever starten en wegrijden zodat alles lekker warm wordt.

Ik gebruik zo een folie op de voorruit die ik op de vorige pagina al liet zien. Gewoon eraf trekken, afkloppen en in de kofferbak gooien. Starten en rijden maar.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
Hand rem verhaal is toch een beetje achterhaald en alleen nodig bij trommel remmen ? Ik krab nooit me ruiten ik gebruik liever dat spul wat je erop spuit en alle ijs is weg als sneeuw voor de zon Big Grin

Ik heb de laatste 15 jaar nog nooit mijn handrem gebruikt. Waarom zou je dat doen? Ik rij wel automaat, altijd in P-stand, zonder handrem. Maar ook daarvoor met handbakken, gewoon in achteruit versnelling of in de eerste versnelling.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!