Wissel van H4 naar H7

Goedenavond,

Even een vraag voor een collega's van mij.
Hij heeft polo 6R 1.2 TSI een tijd geleden uit spanje geimporteerd. Wat resulteert in een rare samenstelling (1.2 TSI met H4).
Nu hebben we H7 koplampen gemonteerd en vervolgens op het forum gezocht naar het codeer verhaal, ik ben uitgekomen op bit 22 omzetten van 04 naar 00. Echter bij het willen omzetten geconstateerd dat de codering al op 00 stond.

Wat nu? zijn dimlicht gaat uit bij het gebruiken van grootlicht (niet bij seinen dan blijft dimlicht aan).
Iemand enig idee hoe ik dit kan wijzigen (eventueel hardwarematig).

Weet niet of het van toepassing is maar hij krijgt wel een storingslampje wanneer er een lampje stuk is (getest > stekker los)
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 110 PK 
de diode ha dik toen bij conrad besteld..
de type kreeg ik van iichel..
je sluit de diode aan tussen het dimlicht en grootlicht..

op het diode is er een streepje.. dat is de kathode en die moet op de grootlicht..
de anode op het dimlicht..

En die soldeer je in de H7 koplamp tussen de plus draad van het H7 (dim) en de plusdraad van het H1 (groot) lampje?

Dit blijft dan ook goed gaan met het seinen?
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 110 PK 
Op het Duitse Motortalk staat ook een oplossing:

Also gilt es die Ansteuerung die Serienmäßig über den Blinkerhebel geschieht auf den Lichtschalter zu verlegen.
Man Öffnet an der Linken Amaturenbrettseite die Abdeckung, durch reindrücken am Drehregler lässt sich der Lichtschalter ausbauen (ich hab ihn nur abgesteckt).

Jetzt benötigt man einen PIN den man auf Pin 7 einrasten kann (000979133E 3,09€)

alternativ geht auch ein ISO Pin (z.b. aus nem Quadlock Stecker).
Jetzt kommt der fummelige Teil! Wie ich schon gelesen habe, dass jemand hinterm Amaturenbrett gearbeitet hat, vergesst das!

Die Graue Leitung ist am Lenkstock 41 Poliger Stecker, PIN 40!

Das ist einer der beiden Großen.

Ich habe dazu das Lenkrad ganz raus und nach unten gezogen. Obere Abdeckung geöffnet der Stecker ist dann links (weiß), wenn man an der Verriegelung zieht geht er selbst raus.

Der Stecker hat noch eine Abdeck-kappe die man mit einem kleinen Schraubendreher abziehen kann.

Entweder ihr hab ein Werkzeug zum pins ausrücken, passenden Gegenpin und Steckergehäuse oder ihr durchtrennt ihn einfach (Achtung auch das Ende am Stecker mit Schrumpfschlauch isolieren!)
Wie sich erraten lässt, das Ende des grauen Kabels vom Kabelstrang mit Lichtschalter Pin 7 verbinden.

Bitte beim aufsetzen der Steckerverriegelung sehr vorsichtig sein und keine Kabel einklemmen!
Wenn man mehr Platz zum Arbeiten will, Airbag+Lenkrad+Abdeckung LSM abnehmen.
In dem Zug lassen sich auch MFA und GRA schön nachrüsten
wink.gif


Viel Erfolg und wie immer, natürlich übernehme ich KEINE Verantwortung für eure Schäden.

Falls noch Fragen offen sein sollten, nur her damit! Aber der Umbau ist wirklich einfach!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDi Bluemotion 
Op het Duitse Motortalk staat ook een oplossing:

Also gilt es die Ansteuerung die Serienmäßig über den Blinkerhebel geschieht auf den Lichtschalter zu verlegen.
Man Öffnet an der Linken Amaturenbrettseite die Abdeckung, durch reindrücken am Drehregler lässt sich der Lichtschalter ausbauen (ich hab ihn nur abgesteckt).

Jetzt benötigt man einen PIN den man auf Pin 7 einrasten kann (000979133E 3,09€)

alternativ geht auch ein ISO Pin (z.b. aus nem Quadlock Stecker).
Jetzt kommt der fummelige Teil! Wie ich schon gelesen habe, dass jemand hinterm Amaturenbrett gearbeitet hat, vergesst das!

Die Graue Leitung ist am Lenkstock 41 Poliger Stecker, PIN 40!

Das ist einer der beiden Großen.

Ich habe dazu das Lenkrad ganz raus und nach unten gezogen. Obere Abdeckung geöffnet der Stecker ist dann links (weiß), wenn man an der Verriegelung zieht geht er selbst raus.

Der Stecker hat noch eine Abdeck-kappe die man mit einem kleinen Schraubendreher abziehen kann.

Entweder ihr hab ein Werkzeug zum pins ausrücken, passenden Gegenpin und Steckergehäuse oder ihr durchtrennt ihn einfach (Achtung auch das Ende am Stecker mit Schrumpfschlauch isolieren!)
Wie sich erraten lässt, das Ende des grauen Kabels vom Kabelstrang mit Lichtschalter Pin 7 verbinden.

Bitte beim aufsetzen der Steckerverriegelung sehr vorsichtig sein und keine Kabel einklemmen!
Wenn man mehr Platz zum Arbeiten will, Airbag+Lenkrad+Abdeckung LSM abnehmen.
In dem Zug lassen sich auch MFA und GRA schön nachrüsten
wink.gif


Viel Erfolg und wie immer, natürlich übernehme ich KEINE Verantwortung für eure Schäden.

Falls noch Fragen offen sein sollten, nur her damit! Aber der Umbau ist wirklich einfach!


Kon je niet even vertalen Stick Out Tongue ?
 
Lijkt me goed

@iichel Ik kan bij het bestellen van deze diode kiezen tussen een blokkeerspanning van 400 volt of 800 volt. Wat is een blokkeerspanning en welke moet ik bestellen?

@Wicko071 geeft jou Polo ook een storingslampje wanneer er een lampje stuk is? zo ja functioneert dit nog na het plaatsen van de diodes (staat niet constant aan).
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 110 PK 
Nou, hier is ie dan, de (snelle) vertaling:
De oorspronkelijke tekst staat op:
http://www.motor-talk.de/forum/h4-scheinwerfer-gegen-h7-scheinwerfer-tauschen-t2905539.html?page=11
Je moet de aansturing, die af afbriek via de clignoteurhandle gaat naar de lichtschakelaar brengen. Daarvoor open je aan de linkerkant van het dashboard de afdekking. Je verwijdert de lichtschakelaar door hem in te drukken. Dan heb je een pin nodig die je op pin7 kunt zetten, onderdeelnummer 000979133E, die kost 3,09 (in Duitsland). Je kunt eventueel ook een ISO pin nemen, bijvoorbeeld uit een Quadlockstekker. Nu komt het lastige deel
Ik heb al gelezen dat iemand achter het dashboard gewerkt heeft, dat kun je beter vergeten. De grijze kabel zit aan de stuurkolom in de 41 polige stekker, het is pin 40. Dat is een van de twee grote. Daarvoor heb ik het stuurwiel helemaal naar buiten en naar beneden getrokken. De bovenste afdekking geopend, de stekker zit dan links (wit), als je aan de vergrendeling trekt, gaat hij er vanzelf uit.De stekker heeft nog een afdekkapje, dat je er met een kleine schroevemdraaier van af kunt trekken. Je hebt een ontgrendelingsgereedschap nodig om de pin eruit te halen. Of een passende pin en een stekker. Of je snijdt de kabel gewoon door, let op, dan moet je het einde aan de stekker met een krimpkous isoleren. Zoals je kunt raden, moet je het uiteinde van de grijze kabel met de pin 7 van de lichtschakelaar verbinden.
Als je de stekker weer vergrendelt, pas dan op dat je er geen kabels tussen klemt. Als je meer plaats om te werken nodig hebt., dan kun je de airbag, het stuurwiel en de afdekking van de stuurkolommodule eraf halen. Als je dan toch bezig bent, kun je mooi een multifunctioneel display of cruise controle inbouwen... Veel succes, ik ben niet aansprakelijk voor de gevolgen van schade en ik ook niet voor de vertaling
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDi Bluemotion 
@iichel Ik kan bij het bestellen van deze diode kiezen tussen een blokkeerspanning van 400 volt of 800 volt. Wat is een blokkeerspanning en welke moet ik bestellen?

@Wicko071 geeft jou Polo ook een storingslampje wanneer er een lampje stuk is? zo ja functioneert dit nog na het plaatsen van de diodes (staat niet constant aan).
ja de controle lampje werkt bij mij nog..
de diode heeft volgensmij niks te maken met de controle lampje..
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!