Wissel van H4 naar H7

Als iemand een diode hebben moet, even roepen, ik heb een winkeltje met dat spul.
Even tYpe doorgeven, dan regel ik wat. 1n4002 ofzo? Doet geloof ik 1a bij 400v

1 a is te weinig helaas > moet 10 a zijn

ik had tot dusverre deze uitgezocht > https://www.conrad.nl/nl/diotec-p-1000-g-i-f-10-a-blokkeerspanning-u-r-400-v-160076.html

Alleen ik weet niet wat die 400 volt blokkeerspanning inhoudt.... ik moet er 1 hebben die 10 a kan hebben en op 12 volt van de wagen werkt.
Mede formules waren het ermee eens dat deze goed moet zijn (bovenstaande van Conrad > type P 1000 G)
 
Volkswagen  Polo 6C Highline 
Ik was al bang voor die vraag haha! Ik verkoop het inderdaad, maar ben niet de grootste elektronica-expert die je maar vinden kan.
Uit eigen ervaring; je hebt een drempelspanning, dit is de spanning die de diode minimaal moet hebben om de stroom door te laten.
Je zou in dit geval een schottky diode kunnen toepassen ondat die vaak een lagere doorlaatspanning hebben, en sneller zijn dan een normale diode.
Blokkeerspanning is t Max aantal volt wat de diode kan hebben. Alles boven de 15v is in dit geval goed omdat delaadspanning van de dynamo ong 14,8v is.
Zal wel even kijken welke diode je kan pakken
 
Ik was al bang voor die vraag haha! Ik verkoop het inderdaad, maar ben niet de grootste elektronica-expert die je maar vinden kan.
Uit eigen ervaring; je hebt een drempelspanning, dit is de spanning die de diode minimaal moet hebben om de stroom door te laten.
Je zou in dit geval een schottky diode kunnen toepassen ondat die vaak een lagere doorlaatspanning hebben, en sneller zijn dan een normale diode.
Blokkeerspanning is t Max aantal volt wat de diode kan hebben. Alles boven de 15v is in dit geval goed omdat delaadspanning van de dynamo ong 14,8v is.
Zal wel even kijken welke diode je kan pakken

Thnx voor je heldere antwoord! Weer wat geleerd! Uit je verhaal kan opmaken dat type P 1000 G geschikt is gezien de drempel spanning 400 V is (dat is boven de 15 haha)?
 
Volkswagen  Polo 6C Highline 
Blokkeerspanning is 400v, drempelwaarde haal ik er zo niet snel uit, ook niet uit de datasheet. Op de vorige pagina stond volgens mij welke diode iichel aangeraden had, en die ook goed werkte. (Hoewel ik verwacht dat deze het ook wel zal doen)
 
Blokkeerspanning is 400v, drempelwaarde haal ik er zo niet snel uit, ook niet uit de datasheet. Op de vorige pagina stond volgens mij welke diode iichel aangeraden had, en die ook goed werkte. (Hoewel ik verwacht dat deze het ook wel zal doen)
Ik heb onderstaande gevonden > zegt jou dit iets?

  • Diode Case Style: -
  • Diode Configuration: Single
  • Forward Current If(AV): 10A
  • Forward Surge Current Ifsm Max: 80A
  • Forward Voltage VF Max: 900mV
  • No. of Pins: 2
  • Operating Temperature Max: 175°C
  • Packaging: Each
  • Repetitive Reverse Voltage Vrrm Max: 400V
 
Volkswagen  Polo 6C Highline 
Mooi. Thnx iedereen

@Nico6rtdi dit is voor een collega van me (kan morgen dus weer wijs gaan doen). Wanneer die gaat bestellen contact ik je even om eventueel bij je te bestellen.

Fijne avond.
 
Volkswagen  Polo 6C Highline 
Goedenavond,

Even een vraag voor een collega's van mij.
Hij heeft polo 6R 1.2 TSI een tijd geleden uit spanje geimporteerd. Wat resulteert in een rare samenstelling (1.2 TSI met H4).
Nu hebben we H7 koplampen gemonteerd en vervolgens op het forum gezocht naar het codeer verhaal, ik ben uitgekomen op bit 22 omzetten van 04 naar 00. Echter bij het willen omzetten geconstateerd dat de codering al op 00 stond.

Wat nu? zijn dimlicht gaat uit bij het gebruiken van grootlicht (niet bij seinen dan blijft dimlicht aan).
Iemand enig idee hoe ik dit kan wijzigen (eventueel hardwarematig).

Weet niet of het van toepassing is maar hij krijgt wel een storingslampje wanneer er een lampje stuk is (getest > stekker los)
Ik heb hetzelfde gehad en bij de firma Bosch in Enschede hebben ze een relais geplaatst en vanuit de zekeringkast hebben ze draden getrokken naar het relais, nu is het goed. Ik had dan een gewone 1.2 51Kw met H4 units. Heb inmiddels H7/H7 units van de polo 6c facelift.
 
volkswagen  polo 6r 
Ik heb hetzelfde gehad en bij de firma Bosch in Enschede hebben ze een relais geplaatst en vanuit de zekeringkast hebben ze draden getrokken naar het relais, nu is het goed. Ik had dan een gewone 1.2 51Kw met H4 units. Heb inmiddels H7/H7 units van de polo 6c facelift.

Klinkt wat omslachtig maar ik zeg altijd 'zoals het werkt en blijft werken > TOP'
 
Volkswagen  Polo 6C Highline 
Mooi. Thnx iedereen

@Nico6rtdi dit is voor een collega van me (kan morgen dus weer wijs gaan doen). Wanneer die gaat bestellen contact ik je even om eventueel bij je te bestellen.

Fijne avond.
Klinkt wat omslachtig maar ik zeg altijd 'zoals het werkt en blijft werken > TOP'
Kan misschien zijn maar de firma bosch is gespecialiseerd in dit soort aanpassingen en de diode is mij ten strengste afgeraden ivm warmte van de diode, zoals het nu is zou het ook origineel kunnen zijn want het is aangesloten met behulp van het originele bedradingsschema van de polo 6r.
 
volkswagen  polo 6r 
Kan misschien zijn maar de firma bosch is gespecialiseerd in dit soort aanpassingen en de diode is mij ten strengste afgeraden ivm warmte van de diode, zoals het nu is zou het ook origineel kunnen zijn want het is aangesloten met behulp van het originele bedradingsschema van de polo 6r.
De didode is je ten strengste afgeraden ivm warmte??

De diode is afgeschermd met dik plastic en is nog geen cm lang.. Dus ik snap niet vanwaar de warmte moet komen..
Wel de type waarover we het hier hebben..

Bij een firma gaat het om poen, vind ik..
Dat bouwen van relais kost meer tijd dan het plaatsen van een diode..
Diode is echt vijf min werk..

Bii mij zit het al half jaartje in en werkt nog steeds prima..
 
De didode is je ten strengste afgeraden ivm warmte??

De diode is afgeschermd met dik plastic en is nog geen cm lang.. Dus ik snap niet vanwaar de warmte moet komen..
Wel de type waarover we het hier hebben..

Bij een firma gaat het om poen, vind ik..
Dat bouwen van relais kost meer tijd dan het plaatsen van een diode..
Diode is echt vijf min werk..

Bii mij zit het al half jaartje in en werkt nog steeds prima..
Ik weet wel wat een diode is, maar is mij afgeraden om dat het in de unit wordt aangesloten en ze wilden de originele draden in tact laten zonder daar in te gaan solderen, en bij langdurig groot licht gebruiken wordt hij warm. Maar maakt ook niets uit ik heb het nu zo op een manier die het dichtst bij het origineel komt, en een ander doet het op zijn manier.
 
volkswagen  polo 6r 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!