Ik begrijp niet waarom ik hier weinig tot niets van merk, als ik lees dat er zoveel mensen last van hebben. Bij mij is alles gewoon origineel. De meeste tijd bij gebruik van de ruitenwissers wissen deze gewoon smooth vrijwel geluidsloos over het raam heen, zowel bij lichte als hevigere regenval / hagel of sneeuw. Enkel als ik net van de carwash af kom, mijn voorruit nat is en dan de wissers gebruik, schrapen ze over het raam heen. Misschien dat het te maken heeft met de vettigheid van de ruit, deze is na het wassen natuurlijk niet echt vettig meer, en schraapt misschien daardoor over het raam. Wanneer de auto eenmaal een paar dagen onder een boom staat, er vuil op de ruit komt, word deze misschien weer vettig. Het is maar een ingeving.
Zwabberende wissers is dus meer een uitzondering voor mij, komt wel eens voor, maar niet regelmatig en vaak maar een paar wis-intervallen. Ook met een droge ruit 1x de wissers aanzetten om wat stof van de ruit te wissen glijden ze er ook gewoon smooth overheen, zonder geluid.
Ik blijf verder eigenlijk altijd van de wissers af, ook tijdens het wassen van de auto zet ik eigenlijk niet de wissers omhoog (wat de meeste wel doen, geloof ik). De wissers heb ik ook nooit afgenomen met een doek of iets dergelijks. En mijn raam was ik ook alleen tijdens de carwash (1x per maand ongeveer), en tussendoor ruitensproeivloeistof gebruiken. Wellicht dat er iets uit deze info af te leiden valt.
Zwabberende wissers is dus meer een uitzondering voor mij, komt wel eens voor, maar niet regelmatig en vaak maar een paar wis-intervallen. Ook met een droge ruit 1x de wissers aanzetten om wat stof van de ruit te wissen glijden ze er ook gewoon smooth overheen, zonder geluid.
Ik blijf verder eigenlijk altijd van de wissers af, ook tijdens het wassen van de auto zet ik eigenlijk niet de wissers omhoog (wat de meeste wel doen, geloof ik). De wissers heb ik ook nooit afgenomen met een doek of iets dergelijks. En mijn raam was ik ook alleen tijdens de carwash (1x per maand ongeveer), en tussendoor ruitensproeivloeistof gebruiken. Wellicht dat er iets uit deze info af te leiden valt.
VW
Polo AW 2020 Comfortline
1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS)