Philippe
Actief lid
Hoi Allemaal,
Ik heb bijna 8 jaar geleden een Polo 6R van 2011 gekocht en ondertussen zelf al meer dan 210k mee gereden.
Ik heb er op 1 keer preventief onderhoud van 200 euro en de normale beurten nooit hoge kosten aan gehad.
Nu is er sinds een jaar ongeveer al een ratel in de 1e versnelling en de garage geeft mij aan dat de versnellingsbak versleten is, dit kost ongeveer inc. koppeling 1600 euro om te reviseren.
Verder merk ik ook dat sinds ik de auto heb gekocht en meerdere malen heb uitgelijnd de auto altijd een lichte afwijking naar rechts heeft.
Ook is er veel gekraak bij over drempels gaan, ik heb zelf al de onderste draagarmen vervangen en ook al 3 keer de stabilisatorstang rubbers vervangen wat altijd maar 1 maand werkt en erna komt het gekraak weer terug.
Een dealer heeft in het systeem gevonden dat de auto een keer schade heeft gehad en rond de 30-40k km een nieuwe motor heeft gekregen.
ook zie ik in goed licht dat het linker spatbord is overgespoten.
Ik denk dat de stabilisatorstang hierbij niet is vervangen en licht krom is gebogen. dit is gelukkig niet zo duur om te vervangen maar ik moet er wel betere PowerFlex rubbers op zetten om het gekraak te voorkomen, of is er een andere/ voordeligere oplossing voor ?
Er is ook een probleem bij het remmen waarbij de auto lichtjes trilt bij afremmen, ik heb al 2 keer de voor schijfremmen vervangen en ook alles goed schoon gemaakt maar het trillen blijft nog altijd, dit is bij hoge en lage snelheden, ik heb dit ook met de handrem geprobeerd en daar was geen trilling te merken dus het zijn echt aan de voorkant,
ik begin telkens meer te denken dat het ook aan de schokdempers ligt
Verder is de ketting en warmtepomp nooit vervangen (de motor zal nu ongeveer 210-220k hebben gereden), de motor klinkt nog altijd heel goed dus ik weet niet hoe lang de ketti ng mee gaat.
als ik alles wil oplossen ben ik rond de 2500-3000 euro kwijt denk ik.
De auto opzich rijdt perfect en ik ben er nu ook erg aan gewent en begin er ook een beetje gehecht aan te raken, afgelopen zomer nog een roadtrip naar croatie gemaakt zonder enige problemen dus het is een moeilijke keuze.
Kan iemand mij vertellen of er makkelijkere/goedkopere manieren zijn om de problemen op te lossen, en hoe lang de distributieketting en waterpomp mee kunnen gaan bij de polo 6R 2011
Ik heb bijna 8 jaar geleden een Polo 6R van 2011 gekocht en ondertussen zelf al meer dan 210k mee gereden.
Ik heb er op 1 keer preventief onderhoud van 200 euro en de normale beurten nooit hoge kosten aan gehad.
Nu is er sinds een jaar ongeveer al een ratel in de 1e versnelling en de garage geeft mij aan dat de versnellingsbak versleten is, dit kost ongeveer inc. koppeling 1600 euro om te reviseren.
Verder merk ik ook dat sinds ik de auto heb gekocht en meerdere malen heb uitgelijnd de auto altijd een lichte afwijking naar rechts heeft.
Ook is er veel gekraak bij over drempels gaan, ik heb zelf al de onderste draagarmen vervangen en ook al 3 keer de stabilisatorstang rubbers vervangen wat altijd maar 1 maand werkt en erna komt het gekraak weer terug.
Een dealer heeft in het systeem gevonden dat de auto een keer schade heeft gehad en rond de 30-40k km een nieuwe motor heeft gekregen.
ook zie ik in goed licht dat het linker spatbord is overgespoten.
Ik denk dat de stabilisatorstang hierbij niet is vervangen en licht krom is gebogen. dit is gelukkig niet zo duur om te vervangen maar ik moet er wel betere PowerFlex rubbers op zetten om het gekraak te voorkomen, of is er een andere/ voordeligere oplossing voor ?
Er is ook een probleem bij het remmen waarbij de auto lichtjes trilt bij afremmen, ik heb al 2 keer de voor schijfremmen vervangen en ook alles goed schoon gemaakt maar het trillen blijft nog altijd, dit is bij hoge en lage snelheden, ik heb dit ook met de handrem geprobeerd en daar was geen trilling te merken dus het zijn echt aan de voorkant,
ik begin telkens meer te denken dat het ook aan de schokdempers ligt
Verder is de ketting en warmtepomp nooit vervangen (de motor zal nu ongeveer 210-220k hebben gereden), de motor klinkt nog altijd heel goed dus ik weet niet hoe lang de ketti ng mee gaat.
als ik alles wil oplossen ben ik rond de 2500-3000 euro kwijt denk ik.
De auto opzich rijdt perfect en ik ben er nu ook erg aan gewent en begin er ook een beetje gehecht aan te raken, afgelopen zomer nog een roadtrip naar croatie gemaakt zonder enige problemen dus het is een moeilijke keuze.
Kan iemand mij vertellen of er makkelijkere/goedkopere manieren zijn om de problemen op te lossen, en hoe lang de distributieketting en waterpomp mee kunnen gaan bij de polo 6R 2011
Volkswagen
Polo 6r