Geen idee, ik heb er geen verstand van. Enige wat ik heb is een bonnetje van de tester (SAARLOOS DPC) en een bewijs van goedkeuringJouw auto heeft dus geen uitstoot? Klopt toch niks van?
Volkswagen
Polo 6C
1.4 TDI 110pk
Geen idee, ik heb er geen verstand van. Enige wat ik heb is een bonnetje van de tester (SAARLOOS DPC) en een bewijs van goedkeuringJouw auto heeft dus geen uitstoot? Klopt toch niks van?
Een schone motor levert een meting van ergens rond de 2 miljoen deeltjes op. Dus het reinigen kan dat voor je betekenen.Goedemiddag allen, hier hetzelfde probleem. Mijn polo 1.2 TDI uit 2011 met 352000 kilometer op de teller meet >5.000.000 met de roetmeting, en komt eind van de maand dus niet door de apk. Garage heeft nu injectorcleaner in de tank gegooid dan gaan we het volgende week nog een keer proberen en gaan ze nog een soort schuim in de roetfilter spuiten. Hopen dat dit werkt. Zijn er al die ervaring hebben met die verschillende versies schonere diesel?
Dat verklaard dan al een hoop. Zou naast de motor het dpf / egr systeem dan ook anders zijn ?1.4 TDI CUS is een euro 6 motor, de 1.2 TDI CFW en 1.6 TDI CAY motoren zijn euro 5.
Enige idee hoeveel asmassa het roetfilter kan hebben ? Ik meende 80 gram voor 1.4 tdi ? Mijne zit nu op 50. Ben benieuwd wat er gebeurd als je de max bereikt.De 1.2 en 1.6 hebben 1 egr tussen het uitlaatspruitstuk en het inlaatspruitstuk. Het zgh hogedruk egr systeem.
De 1.4 heeft een 2e die vanaf de uitgang van het roetfilter(t splitsing) naar de inlaat van de turbo loopt. Het zgh lagedruk egr systeem.
Er zit ook nog een smoorklep in de uitlaat om de uitlaat gassen meer door de egr te forceren in plaats van dat het ontsnapt via de uitlaat. Ivm de t splitsing.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.