Er is een tweedehands roetfilter ondergezet die 31.000km had gelopen. Is altijd afwachten of hij dan goed is. De apk keurmeester gaf aan bijna 3 op de 4 af te keurenhad je iets anders verwacht?
Yep, andere wordt verwijderd tbv het overzicht.Dubbel post ?
Polo 1.2 TDI roetmeting APK
Beste allen, Vandaag had ik even een roetmeting gedaan omdat ik graag wou weten of ik wel of niet door de APK kom. Mijn 1.2 BM kwam op 1.295.000 deeltjes uit, teveel dus. Over 2 weken heb ik de keuring. Heeft iemand een oplossing om nog onder de miljoen deeltjes te komen? Voorafgaand deze...www.mypolo.nl
Het is mij tot nu toe een raadsel; advies is niet genereren direct voor de meting, nu komen er reacties binnen van mensen die wel hebben lopen blazen en daardoor minder deeltjes zien tijdens de meting.... Mijn theorie waarom dit werkt; Uitlaatgassen zoeken de weg van de minste weerstand, indien de DPF gescheurd is zal dat de scheur dus zijn. Indien een DPF volgens advies niet geregenereerd wordt, zal die weerstand van de filter alleen maar hoger zijn.Vandaag even een roetmeting gedaan omdat ik graag wou weten of ik wel of niet door de APK kom.
Mijn 1.2 BM kwam op 1.295.000 deeltjes uit! Over 2 weken heb ik de keuring. Heeft iemand een oplossing om nog onder de miljoen deeltjes te komen? Voorafgaand deze test heb ik 30 min gereden. Ik dacht zelf wynn’s injector cleaner in lege tank gooien en vervolgens even blazen met de wagen voor de keuring.
Dat zijn de betere km standenIk ben 10 oktober langs geweest voor apk. 1,2 tdi 520 000 km. 29 000 / cm3. Ik stond er van te kijken. Ik houd dan ook nauwkeurig bij wanneer hij gaat regenereren
ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je onderhoudshistorie.Ik ben 10 oktober langs geweest voor apk. 1,2 tdi 520 000 km. 29 000 / cm3. Ik stond er van te kijken. Ik houd dan ook nauwkeurig bij wanneer hij gaat regenereren
Persoonlijk onderhouden.ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je onderhoudshistorie.
Personeel van de garage gaf als suggestie om voorafgaand de APK even de Duitse autobahn op te gaan en hem op de staart te geven. Ik ga met de volgende tankbeurt Wynn's injector cleaner er in gooien en vervolgens goed warm rijden voor de APK, hopen dat het helpt. De EGR is weggeschreven als het goed is door een van de vorige eigenaren, afgedopt weet ik niet.Het is mij tot nu toe een raadsel; advies is niet genereren direct voor de meting, nu komen er reacties binnen van mensen die wel hebben lopen blazen en daardoor minder deeltjes zien tijdens de meting.... Mijn theorie waarom dit werkt; Uitlaatgassen zoeken de weg van de minste weerstand, indien de DPF gescheurd is zal dat de scheur dus zijn. Indien een DPF volgens advies niet geregenereerd wordt, zal die weerstand van de filter alleen maar hoger zijn.
Mijn advies; gooi injector cleaner in een halve tank of minder, rijd hier zoveel mogelijk mee. Indien EGR weggeschreven is, controleer of deze dichtgezet is. Ik weet niet hoe makkelijk je garage is maar ik zou eerst zonder geforceerde regeneratie heen. Meting onvoldoende, dan de snelweg op en in de 4 een kwartier rijden oid.
Bedankt voor de tip. Ik ga proberen Neste MY HVO100 diesel te tanken + injector reiniger er door heen en vervolgens duimen.Dat is per auto verschillend, voor jouw auto weet ik dat niet uit mijn hoofd. Garages kunnen met uitlees apparatuur sowieso geforceerd regenereren. Ook een inmiddels super populaire truc is HVO diesel tanken voor tijdens de apk want dit is super schone brandstof die bijna geen uitstoot heeft
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.