Zelf ben ik afgelopen woensdag bij de kwik fit geweest voor de APK van mijn 1.2 BM (EGR uitgeschreven en afgedopt en gechipt).. bij mij kwam er op dat moment 1,000,500 uit wat natuurlijk net niks is, ze hebben bij mij een adaptief in de tank gegooid en gezegd dat ik een week later terug moest komen. (morgen)
Maar aangezien ik wel benieuwd ben waar ik aan toe ben, ben ik toch even langs de monteur van mijn kennis geweest en tot mijn verbazing kwamen er toen 4,500,000 deeltjes uit de meeting..
Hoe dit kan? Ik heb werkelijk waar geen idee.
Nou ga ik er eigenlijk al vanuit dat de meeting te hoog gaat uitpakken en aangezien mijn polo inmiddels op 210K staat ga ik natuurlijk geen 1000/1500 euro uitgeven aan een nieuwe DPF.
Nou heb ik het hele topic gelezen en lees ik heel veel verschillende verhalen. Maar om deze verhalen kort te sluiten voor mijzelf hieronder een aantal vragen:
- Wanneer ik de DPF laat uitschrijven kan ik dan nog Amsterdam, Utrecht ect. in? (Aangezien ik las dat de euronorm wel vervalt maar de emissieklasse niet.)
- Is dit een probleem in het buitenland bijvoorbeeld: Duitsland of is het een kwestie van zolang de DPF er nog onder zit dan is het goed?
- Wanneer je de DPF laat uitschrijven is het dan nog mogelijk om dit later weer terug te draaien doormiddel van een herkeuring? (Ben helaas te laat aan de APK begonnen, deze loopt op 11-11 af.. en ik zat nog te denken om hem wellicht te laten reinigen door een professioneel bedrijf)
Alvast bedankt voor reacties!