Ah, vandaar dat ik die nog nooit gezien heb dus!Bij een actieve, dus VCDS geforceerde regen wel ja.
Volkswagen
Polo 6R
1.2 TDI Ex-Bluemotion
Ah, vandaar dat ik die nog nooit gezien heb dus!Bij een actieve, dus VCDS geforceerde regen wel ja.
Vanmorgen weer voor de APK geweest.
Toch weer te veel roetdeeltjes.. 1,000,700 deeltjes, dus zelfs iets meer dan de eerste test maar toch wel een heel stuk minder dan 4,500,00 die gisteren gemeten werd. Hoe dit kan en waar het aan ligt, ik heb ik geen idee. Wellicht het verschil van meet apparatuur?
Is dat je eigen ervaring ?Dit is zoiets als aangehouden worden met 4 gladde banden, dikke preek levensgevaarlijk bla bla en vervolgens koop je het af met een boete en mag je vrolijk verder rijden alsof er niks aan de hand is.
Zie mijn vorige post in dit topic. Roetmeting was ruim binnen de perken.Iemand al ervaring met hoe de 1.4 TDI (>2015, Euro 6) het doet in de roetmeting?
Top. Die had ik over het hoofd gezien…Zie mijn vorige post in dit topic. Roetmeting was ruim binnen de perken.
Conclusie is simpel, je roetfilter is lek. Inmiddels is ook wel allang bekend dat alle middeltjes niet genoeg helpen bij deze motoren om onder de grens te komenZat vandaag op 2 miljoen, straks even weer kijken.
flink gereden, premium diesel etc.
Had ik niet verwacht.
Mocht het zo blijven dan gaan we hem afmelden bij de rdw.
Nee lek, er gaat teveel roet door het filter ipv dat het opgevangen wordtLek? Bedoel je verstopt of verzadigd?
Nee hoor, verstopt is verstopt en lek is lek. Als een verstopt filter meer roet doorlaat dan is het element verstopt én lek.Ja, maar dat gebeurt om dat de structuur in het filter die normaal het roet opvangt verstopt zit. Dan gaat het er langs
Ik dacht ook dat je van buitenaf lek bedoelde
Ik heb in 2011 een opel corsa cdti gehad die na 1 jaar al problemen gaf. Roetfilter bleek ook vol met scheurtjes te zitten in het ceramische filter met fijne gaten erin en gooide tijdens het regenereren de diesel bij de motortolie met hele hoge reparatiekosten ten gevolgen.Dit klopt inderdaad, helaas iets te veel mee te maken gehad afgelopen tijd
Ik weet niet of die auto's een smoorklep hebben, anders kan de motor zichzelf opblazen als de olie te dun is geworden. Levert leuke filmpjes op maar is gewoon gevaarlijkIk heb in 2011 een opel corsa cdti gehad die na 1 jaar al problemen gaf. Roetfilter bleek ook vol met scheurtjes te zitten in het ceramische filter met fijne gaten erin en gooide tijdens het regenereren de diesel bij de motortolie met hele hoge reparatiekosten ten gevolgen.
Het lag aan de EGR klep, kosten ruim 750 euro om te repareren. Na 150 km weer hetzelfde probleem. Kreeg te horen dat ze weer verder gingen zoeken, uiteraard op mijn kosten. Ben daar niet mee akkoord gegaan. Later het regenereren laten uitschakelen waaruit bleek dat het roetfilter gescheurd was en daarom wel diesel inspoot maar niet ontbranden om het roet te verwijderen.Ik weet niet of die auto's een smoorklep hebben, anders kan de motor zichzelf opblazen als de olie te dun is geworden. Levert leuke filmpjes op maar is gewoon gevaarlijk
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.