Als de eobd een foutmelding geeft dan moet er alsnog een reguliere meting uitgevoerd wordenAh dus ze doen nog een reguliere uitlaatgastest.. Kan dus van alles zijn met die auto.
Readiness niet gereed is inderdaad roettest of wel "Reguliere uitlaatgastest" maar normaliter zal je Polo hier gewoon doorheen komen mits de rest van de auto gewoon gezond is.Vandaag contact gehad met ander APK keurstation en inderdaad precies zoals dat schema zei hij. Je keurt hem niet af omdat hij rookt maar je kijkt naar EOBD readiness waardes. Mijn oude scanner kan dit schijnbaar ook weergeven.. Op mijn polo krijg ik dit (zie bijlages)
Ik meen dat INC dus staat voor niet afgerond. Zou betekenen dat ik volgende maand ook een "roet test" krijg na de deeltjesteller toch?
Wat denk je zelf?Zou incomplete betekenen -> roet test? of moet er dan echt staan fail?
Iedere garage die apk keurt kan gerust even de roetmeting uitvoering om te zien of die het haalt of nietIk ga mijn 1.2TDI verkopen, maar hij moet een nieuwe APK en denk echt niet dat die er dit jaar door heen komt… auto is van 2010, EGR is weggeschreven en later ook afgedopt toen mijn auto niet meer startte, vorig jaar was het kantje boord maar ik vrees er voor dit jaar. Zijn er garages waar je langs kan rijden om het te testen? De auto is verder goed, enkel moet er een ashoes rechts voor vervangen worden, deze heeft schijnbaar een klein lek, en ik weet niet of het apk afkeur is maar voor perfecte uitlijning zou ook de spoorstang en de stuurkogel nog vervangen moeten worden. Verder zou alles goed moeten zijn… op die roetmeting na dan, ik twijfel dus erg om hem bij rdw weg te schrijven en dan zo te verkopen maar ik weet niet wat wijsheid is.
Eventueel reiniger erin en dan een week rijdenMeting met koude motor gedaan en er is 50km mee gereden afgelopen maand, hij had 1.240.000 deeltjes. Dus te hoog maar wellicht dat losrijden werkt, dus vanaf volgende week hoop ik even wat kilometers ermee te maken en nog een keer testen.
Gooi het erin, rij m leeg. Trap m flink op zn staart, probeer te regenereren, desnoods laat je de garage hem regeneren met obd software. En probeer dan opnieuwEn wat is de ervaring met 25% verlagen? Gooi je dit goedje in een halve of bijna lege tank? Tank is momenteel namelijk helemaal vol dus dan zou ik even rondje Duitsland moeten doen (goed excuus om boodschappen te doen haha). Het zou fijn zijn als die dit jaar er weer net doorheen komt zonder gezeik haha. Verkoopt een stuk beter.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.