Ik heb dat ook gehoord. En dan betaal je dus een fijnstoftoeslag, maar ja beter dan dat je met een auto zit zonder APK! Dan kan je hem altijd nog voor een mooie prijs zien te exporteren... (maanden/jaren later)Ik was vandaag toevallig in de buurt van de garage waar ik altijd de APK laat doen. Die jongen wist mij te vertellen dat ze vorige week al 6 diesel auto's hadden afgekeurd door dit gedoe wat hun aanraden: bij de RDW om laten zetten naar ehh (benaming kwijt) mag je dus nog meer per maand betalen en sommige steden niet in. Ben wel echt benieuwd of het helpt om die ene brandstof te tanken en dan keuring.
Edit: zou je ook HVO(neste my) mogen tanken in deze 1.2 TDI? Mogelijk is dat een oplossing?
Waarom blijf jij in dezelfde milieuklasse? Van welk jaar in jouw Polo?Ik zou iedereen hier adviseren om contact op te nemen met RDW. Vandaag zelf ook gedaan nadat mijn auto afgelopen maandag was afgekeurd op de roetmeting. Ik heb via de RDW mijn roetfilter afgemeld, kost eenmalig €65 euro administratie kosten, vervolgens betaal je een paar tientjes per maand extra aan fijnstof toeslag. Het enige wat nadelig kan zijn is dat je milieuklasse wellicht veranderd, ik zelf blijf op de zelfde milieuklasse met mijn Polo, dus nog geen verschil. Na dit ben ik meteen APK gaan doen, en kom er makkelijk door heen. Deze manier scheelt een hoop geld, voor als je bijvoorbeeld ten einde raad bent, en je EGR of roetfilter wilt laten vervangen.
Ik heb een VW Polo 1.6 TDI uit 2014Waarom blijf jij in dezelfde milieuklasse? Van welk jaar in jouw Polo?
Ik heb een 1.6 tdi uit 2010.
Mijn roetfilter is vorig jaar verwijderd, heb in Augustus pas apk maar het is wel fijn om te weten of ik nadat ik die aanpassing heb doorgegeven ik Amsterdam nog in kom.
Volgens mij kan dat ja. Is wel een heel gedoe. Maar ik zelf vind dat geen 'oplossing' hoop dus dat het bij mijn Polo niet nodig is.Kan je vervolgens ook weer de auto terug keuren? Zodat je eventueel wel weer aan de milieu eisen voldoet.
Wel zo fijn dat je bijvoorbeeld je eigen woonplaats weer in mag rijden.(indien ze de regels veranderen)
Als je diesel rijd betaal je al erg veel wegenbelasting en komen die "paar tientjes" er nog bij! + je mag dus schijnbaar bepaalde zones niet meer in en dat zal nog wel meer uitgebreid worden. Dus als je met 1 of 2 keer andere brandstof tanken er wel door komt kies ik liever datMaar het kost 65€en een paar tientjes per maand extra.
Ik zie advertenties voorbij komen op social media voor 350€ reinigen ect..
Dat is toch wel een afweging waard want op termijn is het wellicht goedkoper om te reinigen.
Dat is wel begrijpelijk dat je dat zegt. Ik ken veel mensen in mijn woonplaats die met auto’s werken, en dus ook APK stations in de buurt. Heb vele van de week gesproken omdat ik ook de auto niet door de roetmeting kreeg, dacht misschien heeft een van hun een advies. Echter kwamen ze allemaal met hetzelfde antwoord: “Roetfilter afmelden, en niet kloten met de EGR of Roetfilter”Maar het kost 65€en een paar tientjes per maand extra.
Ik zie advertenties voorbij komen op social media voor 350€ reinigen ect..
Dat is toch wel een afweging waard want op termijn is het wellicht goedkoper om te reinigen.
Het gedeelte wat je zegt over bepaalde gebieden klopt dus niet helemaal in alle gevallen. Ikzelf heb een Polo 6r 1.6 TDI, en mag nog steeds overal komen als voor het afmelden van de roetfilter.Als je diesel rijd betaal je al erg veel wegenbelasting en komen die "paar tientjes" er nog bij! + je mag dus schijnbaar bepaalde zones niet meer in en dat zal nog wel meer uitgebreid worden. Dus als je met 1 of 2 keer andere brandstof tanken er wel door komt kies ik liever dat
Ik wilde eigenlijk nooit een diesel auto hebben had altijd een hekel aan die 'stink dingen' maar goed wat ik betaald heb voor deze auto krijg je echt geen benzine variant voor. Toen ik alles berekende met iedere dag naar Nijmegen op en neer was dit wel oke. Maar dat is nu ook anders met thuiswerken etc. Dus dat extra nog betalen is shit. Ja naar Slovenie rijden was wel leuk met 1000km op 1 tank maar ja dat komt niet zo vaak voor :')
Dit had ik dus precies hetzelfde, wist niet wat ik kiezen moest. Toch weer contact opgenomen met mijn vaste apk station, ik vroeg aan hen of er al meerdere polo’s waren gekomen. Hij lachte meteen al een beetje en zei: “Drama met die polo’s, er zijn nu al sowieso 10 polo’s hier geweest allemaal hetzelfde probleem. Wat ik wel zie is dat de 1.6 het beter doet dan de 1.2 bijvoorbeeld, maar nog steeds niet goed genoeg. We hebben ze laten reinigen (EGR + Roetfilter), laten vervangen ook geprobeerd, diesel cleaner erin met premium diesel en hoge toeren maken op de snelweg om de warmte omhoog te krikken, niks mocht baten”.Maar het kost 65€en een paar tientjes per maand extra.
Ik zie advertenties voorbij komen op social media voor 350€ reinigen ect..
Dat is toch wel een afweging waard want op termijn is het wellicht goedkoper om te reinigen.
Ik wil hem wel weg doen hoor, koop jij een andere auto voor me? Vergelijkbaar?Om dit gezeik zou ik mijn diesel dus al gewoon weg doen
Ja klopt. Dat is Nederland ook wel een beetje, toch? Belasting betalen en alles mag weer.Ik wil hem wel weg doen hoor, koop jij een andere auto voor me? Vergelijkbaar?
@BryanH je geeft aan dat ze het roetfilter "afmelden" met andere woorden, je mag hem nu dus ook helemaal ertussenuit halen? Als je dat doet stoot die toch nog meer uit vergeleken met een nog oudere diesel? Zoals de Golf uit 2006 van mijn schoonouders.. Hoe kan de milieuklasse dan nog hetzelfde blijven? Erg vreemd.
Al moet ik wel zeggen over bijvoorbeeld die Golf uit 2006, ik heb geen idee hoe het daarmee zit. Daarom adviseer ik mensen om zelf even contact op te nemen met de RDW, zodat je precies weet hoe het in je eigen situatie zal uitpakken.Ik wil hem wel weg doen hoor, koop jij een andere auto voor me? Vergelijkbaar?
@BryanH je geeft aan dat ze het roetfilter "afmelden" met andere woorden, je mag hem nu dus ook helemaal ertussenuit halen? Als je dat doet stoot die toch nog meer uit vergeleken met een nog oudere diesel? Zoals de Golf uit 2006 van mijn schoonouders.. Hoe kan de milieuklasse dan nog hetzelfde blijven? Erg vreemd.
Gewoon een Polo... op benzine... weg gezeik. Mits je veel rijdt, dan snap ik dat je een diesel rijdt.Ik wil hem wel weg doen hoor, koop jij een andere auto voor me? Vergelijkbaar?
@BryanH je geeft aan dat ze het roetfilter "afmelden" met andere woorden, je mag hem nu dus ook helemaal ertussenuit halen? Als je dat doet stoot die toch nog meer uit vergeleken met een nog oudere diesel? Zoals de Golf uit 2006 van mijn schoonouders.. Hoe kan de milieuklasse dan nog hetzelfde blijven? Erg vreemd.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.