ABS lampje

ik heb toen een keer bij de Aldi een doppenset gekocht van een tientje, altijd handig,
en met een (kleine) doppenset lukt het wel, want met en steeksleutel gaat het moeilijk
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V (high line) 
Ik roep altijd een vriend te hulp, hij heeft best veel gereedschap.

Gevonden. Na wat zoekwerk kwam ik tot ontdekking dat er in de kap van de accubak nog een klep zat. (je moet het maar net weten. Ik haalde dat niet uit de berichten) Die heb ik geopend en ja hoor, daar zag ik de veroorzaker, een scheurtje.
Kapot.JPG

Heb begrepen dat ik deze plaatjes bij de automaterialenzaak kan halen maar dat ze niet goedkoop zijn, klopt dat?
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Geen enkele sloperij in de buurt heeft het. :(
Dan maar naar de dealer (€ 3,50) alleen kunnen die mij niet vertellen hoeveel ampère het moet zijn.
Toch slecht voor een dealer. :(

Ik vermoed 40A.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Haha, 360km. (heen en weer) is inderdaad een beetje té veel van het goede.

Maar het is al gelukt.

Moertjes los, zekeringetje eruit, nieuwe erin, moertjes vast.
Kind kan de was doen.
Maar toen ik de motor startte bleef het lampje branden dus ik baalde natuurlijk weer als een stekker.
Toch, toen ik naar huis reed floepte die ineens uit dus schijnbaar toch iets goeds gedaan. :)
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Dag - op reis naar mijn vakantiebestemming bij 35 graden Celsius en met de airco op max, ging gisteren ineens het ABS-lampje branden. Even opgezocht dat je daar in beginsel nog wel mee kon doorrijden. 's Avonds op dit Forum (hierboven!) gelezen dat het ABS systeem gevoelig is voor kleine verstoring van de stroom door dit systeem en dat je daarom moet beginnen met de betreffende zekering te controleren: boven op de accu in een geheim dubbele dekseltje zitten vier zekeringen. Alle vier waren ze nog heel, maar even voor de zekerheid de contacten van deze zekeringen opgeschuurd ( ze zitten er tenslotte al vanaf 2003, dus 15 jaar, onder gloeiend hete omstandigheden, in). En dat hielp dus meteen!
Ik had laatste hetzelfde met dezelfde soort zekering in mijn Robomow grasmaaier: ook geoxideerde contacten van de zekering.
Veel dank voor deze aangereikte tip ! Dat bespaart me de gang naar een VW-dealer, de bijbehorende uitlees-kosten en misschien wel heel veel dure pogingen om dit op te lossen door onderdelen te vervangen! :)
François
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Johan, Sal en Ruud9N
Dag - op reis naar mijn vakantiebestemming bij 35 graden Celsius en met de airco op max, ging gisteren ineens het ABS-lampje branden.
François
Omdat het ABS-lampje steeds vaker aanging ( en dan meestal bij een volgende start weer uitbleef) maar tenslotte hardnekkig aanbleef, toch maar in de garage laten uitlezen. Wat bleek : zekering stuk. Ik had ook de juiste zekeringen over het hoofd gezien; ik keek onder het accudeksel naar de bekende veelkleurige zekeringen onder een apart kapje, waar er 4 onder verborgen waren. De juiste plek was echter daarbuiten: op een printboard zitten daar enkele metalen stripjes met ringetjes en moertjes vastgezet,. met een vernauwing als een primitief soort smeltdraad. Daar was er een slecht van en uiteindelijk doorgebrand.
Kosten: uitlezen €50,88, zekering controleren/vervangen €20,35 en de zekering zelf €2,95.
Plus 21% BTW.
Tja, je moet maar weten waar dat dingtje zit....;-D
Maar nu gaat ie weer ok!
 
Laatst bewerkt:
Ja de accu vindt ik wel, maar na 10 minuten zoeken ben ik naar dit forum gegaan.
En ik zou nog steeds graag een foto van dat kastje willen. Van een kleine afstand aub.
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4i 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!