ABS lampje

Dag,

Ik heb het zelfde probleem sinds enkele dagen brand mijn abs lampje. Nu probeer ik bij de zekering te komen, alleen lukt dit nog niet helamaal.. iemand enig idee? Het ziet er uit zoals de foto!

Ik neem aan dat hij onder die gele strip zit, alleen hoe kom ik daar?

Ik hoor graag tips
Deze is alleen in zn geheel te vervangen.
De foto die ruud9n laat zien met 2 boutjes aan iedere zijde va de zekering zijn ze apart te vervangen.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK (VDA tuning 248PK 416NM) 
Dank voor je reactie, heb je wel enig idee hoe ik zeker kan weten dat deze stuk is? En dus vervangen moet worden?
1e is kijken
2e is meten
3e is losdraaien en kijken. (1 voor 1)
Als kantje waar t moertje zit beweegt is niet goed. eventueel voelen met een schroevendraaier ofzo als er genoeg ruimte is.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK (VDA tuning 248PK 416NM) 
Beste DeeOow, zeer bedankt voor voor deze informatie. Bij mijn VW polo 9N uit 2004 bleef het ABS lampje ook steeds branden. Toen heb ik die schroef- of bladzekeringen bekeken en er waren er 2 kapot. Deze heb ik vervangen. Op 1 zekering kon ik nog zien dat er 40 ampere in moest, maar bij de andere (meest buitenste aan de rechterzijde) kon ik het amperage niet meer zien bij de oude zekering.

Heb jij enig idee wat het amperage van die zekering (die dus ook verantwoordelijk is voor het branden van het ABS lampje), moet zijn?
Ik heb geen werkplaats handboek en kon het ook nergens vinden op internet.

bij voorbaat dank,

Jeroen
 
VW  Polo 9N  1390 cc 55kw 75pk 
  • Leuk
Waarderingen: DeeOow
Blattsicherungen
1 175A - J-Drehstromgenerator
2 110A - SB…-Sicherung … auf Sicherungshalter B ⇒ SLP Sicherungskonzept (ich nehme an „Leitung nach innen an den Potentialverteiler“)
3 50A - Steuergerät für Lenkhilfe
4 50A - Steuergerät für Glühkerzenansteuerung Q6-Glühkerzen für Motor; V101-Motor für Sekundärluftpumpe
5 40A - Kühlerlüfter; nur Fahrzeuge mit Klimaanlage/Climatronic über J293: Steuergerät für Kühlerlüfter
6 40A - Steuergerät für ABS

Sicherungen im „Kästchen“
7 25A - Steuergerät für ABS
8 30A - Kühlerlüfter
9 - -
10 5A - Bordnetzsteuergerät
11 5A - Steuergerät für Kühlerlüfter
12 - -
13 5A - Steuergerät für automatisches Getriebe
14 - -
15 - -
16 - -

polo-9n-sicherungskasten.jpg

KxJ9iBE_45k6LBDk.59.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: DeeOow en jbekkers
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!