Achteraf oem xenon: ledjes harder laten schijnen op 0 stand

oké... dus oem naderhand ingebouwd?
De BCM stuurt normaal bij OEM xenon 6V uit bij halve sterkte, 12V bij volle sterkte. Tenminste ik herinner me dat nagemeten te hebben. Dat moet ook wel want jouw LED's branden altijd op halve sterkte bij OEM xenon nagebouwd dus het kan nooit in de koplamp zelf zitten.
Als jij adapters hebt krijgen jouw led's altijd 12V zou ik dan denken maar dat klopt dus niet want ze branden niet vol.
Ik vraag me dus af waar die adapters die 6V vandaan halen, wellicht zit er een weerstand in de adapter. Wellicht kun je eens met een multimeter, met de ene kant aan massa en de andere kant een voor een de pinnetjes van de adapter, de spanning nameten.
Ik ben benieuwd wat daar uit komt dan.

De 14-pin stekker heeft 2 ingangen voor de LED's meen ik me te herrinneren.

1
2
3
4
5 GND
6 bi-xenon headlights low beam
7 GND
8 -
9 Indicator
10 LED strip night
11 bi-xenon high beams
12 LED strip night
13 -
14 Cornering lights

2 voor de led strip?... dat is vreemd ...
ik zou eerst even een multimeter pakken en één voor één 10 en 12 meten met de andere kant van de meter aan massa
en dan ook nog even meten over 10 en 12

Tijdje terug vond ik deze op een Polo forum (ik dacht tigerstyle UK maar kan het zo niet terug vinden)

bnmQZIf.jpg

Dus er kan gewoon 12V op als dit diagram klopt.

vertaling werkt ook voor geen meter
ik heb een paar dingen... daar wordt het nut van de condensator en diode betwijfeld... ik zie ook niet waarom die erin zitten.
Een zener is het sowieso niet wat ik eruit begrijp, maar goed, heeft niets met de leds te maken

aan elkaar hangen van 10(EDIT) en 12 heeft geen nut want die hangen al aan elkaar.
Ik ben echter HEEL benieuwd wat er gebeurd als je een van die twee los haalt.
Theoretisch zou het nog zo kunnen zijn dat het toch in de koplamp geregeld wordt door te decreteren op welke van deze pinnen spanning komt
Als dat zo is moet je een van die twee contacten loshalen van blauw en aan bruin hangen

De discussie is inderdaad over de additie van de condensator en diode.

De diode snap ik, dat is om seinen groot licht bij stand 0 mogelijk te maken.
De condensator is om knipperen tegen te gaan, maar die is dan verkeerd aangesloten.

Maar de basis is wel interessant, 12V op pin 10 en 12.

ik begrijp die diode overigens niet... groen en bruin (normaal en groot) zijn gescheiden dus waarom zou dat nodig moeten zijn?

stand 0 --> seinen --> spanning alleen op de groot licht pin.

bij bi-xenon klapt dan de spiegel of de lens (geen idee hoe die OEM lamp precies in elkaar zit)

bij bi-xenon bcm -> ook spanning op dimlicht pin
bij halogeen bcm -> geen panning op dimlicht pin

dus dan is er een extra spanning nodig op de dimlicht pin. kan met een diode of een relais.

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!