Auto gestolen

Takelwagen wordt wel lastig als m'n auto aired out staat, diefstalvertragende maatregel zou van die versterkte raamfolie kunnen zijn.. Maar wat je zegt, als ze em willen nemen ze em mee helaas
stropjes gaan rond je spaken van je velgen he, dan de stropjes aan de brug die aan het kraantje hangt en hop staat op de laadvloer en weg er mee in paar min. en bij geen te zware wagen kan je zonder problemen de steunpoot van de takelwagen achterwege laten, scheelt ook in tijd.

zoals we al beiden zijden, als dieven iets willen.. zelfde bij woning inbraak.
gelukkig zelf nog nooit slachtoffer van diefstal of zo geweest en hopelijk blijft dat zo, maar leef wel mee met iemand die dat overkomt.
hopelijk word de wagen alsnog terug gevonden, liefst zonder schade of zo. zou super zijn.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
wat een verschrikkelijk gevoel lijkt me dat :( . Jammer genoeg nerges camera's in de wijk of video deurbellen bij buren die wat hebben opgenomen?
Nope geen camera beelden of iets dergelijks tot zover..

Heb een vervangede auto meegekregen waar ik de komende 30 dagen in mag rijden. Als dan mijn auto niet is terug gevonden krijg ik een bedrag terug en mag ik een nieuwe auto gaan kopen. Voorlopig even rondrijden in een Ford Fiesta ST-Line, geen verkeerde auto. Zitten veel leuke opties op en nog maar 1400 op de teller, lekker nieuw.

Dank voor alle reacties! En inderdaad een GPS tracker ga ik de volgende keer zeker aanschaffen als het nog niet in de nieuwe auto zit.
 

Bijlagen

  • Ford1.jpg
    Ford1.jpg
    685.3 KB · Weergaven: 57
  • Ford2.jpg
    Ford2.jpg
    77.1 KB · Weergaven: 56
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
@6CRline klopt deze heb ik https://www.gps-partner.nl/aanbevolen-gps/onntrack-200-tracker-plug-play-zonder-abonnement. Werkt perfect via de app, krijg ook melding als de auto buiten een ingestelde zone komt.

@Marc Vuylsteke Mijn Polo is geen Porsche 911 of Audi RS, die ze met alle geweld willen stelen. Er staan genoeg andere Polo's langs de weg, zonder diefstal beveiliging, maar ik ben verbaasd dat mensen wel een pak geld uitgeven aan modificaties en vervolgens niets doen om het het dievengilde moeilijker te maken. Ik geloof nog steeds dat als mijn Polo een disklok heeft, ('s nachts altijd en soms ook overdag afhankelijk waar ik sta en hoe lang ik wegblijf) ze wel doorlopen naar een andere Polo die die niet heeft. Ja het ziet er misschien niet zo mooi uit, jammer dan. De meeste gestolen (dikke) Polo's zijn binnen enkele weken weer terecht, helemaal gestript. Is je Polo niet zo bijzonder wat uitvoering betreft dan wordt die gebruikt om een kraak of diefstal mee te plegen.

Schermafbeelding 2021-08-23 om 16.58.09.png
 
Laatst bewerkt:
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: SoloPolo en 6CRline
@6CRline klopt deze heb ik https://www.gps-partner.nl/aanbevolen-gps/onntrack-200-tracker-plug-play-zonder-abonnement. Werkt perfect via de app, krijg ook melding als de auto buiten een ingestelde zone komt.

@Marc Vuylsteke Mijn Polo is geen Porsche 911 of Audi RS, die ze met alle geweld willen stelen. Er staan genoeg andere Polo's langs de weg, zonder diefstal beveiliging, maar ik ben verbaasd dat mensen wel een pak geld uitgeven aan modificaties en vervolgens niets doen om het het dievengilde moeilijker te maken. Ik geloof nog steeds dat als mijn Polo een disklok heeft, ze wel doorlopen naar een andere Polo die die niet heeft. Ja het ziet er misschien niet zo mooi uit, jammer dan.

Schermafbeelding 2021-08-23 om 16.58.09.png
ja zoals ik al aangaf, ze gaan hem mss sneller laten staan voor één zonder stuurlock . maar als ze hem voor welke reden ook dan toch willen is hij ook wel weg. al ga je zo iets idd wel met iets duurdere wagen tegenkomen of mss met een golf gti of polo gti want die zijn blijkbaar toch wel in trek overal.

en ja veel mensen geven idd meer uit aan mods dan aan beveiliging en zo. ik zou persoonlijk ook ferm balen mocht de mijne gestolen worden los van al de miserie en zo er bij. maar dan denk ik, ik heb ook een goeie verzekering, al kan dat natuurlijk op het moment van vasttelling een magere troost zijn.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
@6CRline klopt deze heb ik https://www.gps-partner.nl/aanbevolen-gps/onntrack-200-tracker-plug-play-zonder-abonnement. Werkt perfect via de app, krijg ook melding als de auto buiten een ingestelde zone komt.

@Marc Vuylsteke Mijn Polo is geen Porsche 911 of Audi RS, die ze met alle geweld willen stelen. Er staan genoeg andere Polo's langs de weg, zonder diefstal beveiliging, maar ik ben verbaasd dat mensen wel een pak geld uitgeven aan modificaties en vervolgens niets doen om het het dievengilde moeilijker te maken. Ik geloof nog steeds dat als mijn Polo een disklok heeft, ('s nachts altijd en soms ook overdag afhankelijk waar ik sta en hoe lang ik wegblijf) ze wel doorlopen naar een andere Polo die die niet heeft. Ja het ziet er misschien niet zo mooi uit, jammer dan. De meeste gestolen (dikke) Polo's zijn binnen enkele weken weer terecht, helemaal gestript. Is je Polo niet zo bijzonder wat uitvoering betreft dan wordt die gebruikt om een kraak of diefstal mee te plegen.

Schermafbeelding 2021-08-23 om 16.58.09.png
Hoe was de inbouw? Goed te doen? Staat namelijk permanent, moet je wel eens batterijtje vervangen ofzo?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
GPS-Tracker aangesloten op de constante + en - van de accu, zit er 3 maanden in en nooit opgeladen, app gedownload, imei nr. van de tracker ingevuld in de app. Je auto wordt zichtbaar in de app, ingesteld dat ik een melding krijg als de auto 100m buiten de (Geo) zone van mijn huisadres komt. Meerdere zones kan je invoeren. Je kan ook instellen dat je sowieso een melding krijgt als de auto in beweging komt, ongeacht waar die staat. Als de auto verplaatst wordt kan je volgen waar die rijdt. Back up batterij van de tracker ben ik verder niet mee bezig geweest, denk dat hij 3 dagen historie opslaat.
 
Laatst bewerkt:
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
oei dat is zuur man

maar gps trackers stellen tegenwoordig ook niet zoveel voor helaas.. Het enige wat je kan doen is je auto goed verzekeren en geen "emotionele band" mee krijgen..
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Balen zeg. Hoe hebben ze hem gestolen, thuis ingebroken en met de autosleutel? Of uitgelezen op afstand?

Ik heb zelf de VW connected module met 4g simkaart. Werkt ook goed alleen jammer dat ze de app hebben uitgekleed.. geen notificaties meer als de deuren worden geopend of de motor wordt gestart..

Wel kun je je auto nog steeds tracken
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Balen zeg. Hoe hebben ze hem gestolen, thuis ingebroken en met de autosleutel? Of uitgelezen op afstand?

Ik heb zelf de VW connected module met 4g simkaart. Werkt ook goed alleen jammer dat ze de app hebben uitgekleed.. geen notificaties meer als de deuren worden geopend of de motor wordt gestart..

Wel kun je je auto nog steeds tracken
De ‘Mijn Volkswagen App’ komt per 19 september te vervallen
 
Volkswagen  ID3 First Max  58 kWh / 204 pk 
oei dat is zuur man

maar gps trackers stellen tegenwoordig ook niet zoveel voor helaas.. Het enige wat je kan doen is je auto goed verzekeren en geen "emotionele band" mee krijgen..
Gelukkig was ik nog verzekerd, all-risk. Ik wilde eigenlijk mijn verzekering deze maand aanpassen omdat all-risk compleet overbodig was, heb ik nu even "geluk". Anders was ik nog steeds verzekerd tegen diefstal maar had ik geen leenauto. Dan werden het mooie discussies met mijn vriendin wie de andere auto mee kon nemen.

Balen zeg. Hoe hebben ze hem gestolen, thuis ingebroken en met de autosleutel? Of uitgelezen op afstand?

Ik heb zelf de VW connected module met 4g simkaart. Werkt ook goed alleen jammer dat ze de app hebben uitgekleed.. geen notificaties meer als de deuren worden geopend of de motor wordt gestart..

Wel kun je je auto nog steeds tracken
Goede vraag! Ik heb geen idee hoe ze de auto nu hebben gestolen. Ik kan verschillende scenario's bedenken maar welke nu waar is, ik weet het niet. De auto was in de ochtend weg zonder glas op de grond of iets dergelijk. Ik heb allebei de sleutels nog.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!