Auto gestolen

Slot forceren, auto openen, contact ronddraaien, obd tool erin, sleutel aanleren, motor starten, wegrijden.
Onder het motto van 'als je maar genoeg kracht zet gaat alles stuk'. Tegenwoordig is dat in 30 seconden te doen voor een ervaren dief.
Hmm, jammer dat het zo gemakkelijk gaat. Volgende keer moet ik toch maar meer voorzorgsmaatregelen treffen dan alleen mijn auto op slot doen.
Bij de volgende auto (als de polo niet meer wordt teruggevonden) een separaat stuurslot kopen.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 498pk 
Ik zal mijn ogen open houden hier in de buurt. Heb je al rondgereden in jouw buurt?
Hopelijk vinden ze hem onbeschadigd terug en anders sterkte met de afhandeling.

Ik zie dat je een carport hebt. Misschien een klaphekje of paaltje o.i.d. monteren zodat de auto 'klem' staat?
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Ik zal mijn ogen open houden hier in de buurt. Heb je al rondgereden in jouw buurt?
Hopelijk vinden ze hem onbeschadigd terug en anders sterkte met de afhandeling.

Ik zie dat je een carport hebt. Misschien een klaphekje of paaltje o.i.d. monteren zodat de auto 'klem' staat?
Yes al rondjes gereden in de buurt, en tijdens het rijden een paar mooie polo's gezien alleen niet die van mij haha.

Foto van de carport woon ik niet meer, dat is nog in ergens anders in Brabant en ben dus inmiddels verhuisd.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 498pk 
Mijn oude polo is helaas niet teruggevonden, wat ook wel te verwachten was. Maar bij iets vervelends hoort ook iets "leuks"! Iets meer dan één week geleden heb ik een nieuwe polo aangeschaft. Een zwarte Volkswagen Polo AW 115 pk R-Line interieur en exterieur. Hieronder staan wat foto's die ik heb gemaakt gisteren, door alle drukte was ik hier nog niet eerder aan toe gekomen.

Ik kijk uit naar jullie tips betreft aanpassingen aan mijn polo om hem nog mooier en sportiever te maken! Op dit moment had ik zelf in gedachte:
  • K&N luchtfilter
  • Tunen (bij o.a. VAG techniek?)
Het lijstje is vooralsnog relatief kort..
 

Bijlagen

  • VW1.jpg
    VW1.jpg
    2.3 MB · Weergaven: 95
  • VW2.jpg
    VW2.jpg
    1.9 MB · Weergaven: 82
  • VW3.jpg
    VW3.jpg
    2 MB · Weergaven: 95
  • VW4.jpg
    VW4.jpg
    1.8 MB · Weergaven: 106
Laatst bewerkt:
Tesla  Model 3 Highland  AWD 498pk 
Mijn oude polo is helaas niet teruggevonden, wat ook wel te verwachten was. Maar bij iets vervelends hoort ook iets "leuks"! Iets meer dan één week geleden heb ik een nieuwe polo aangeschaft. Een zwarte Volkswagen Polo AW 115 pk R-Line interieur en exterieur. Hieronder staan wat foto's die ik heb gemaakt gisteren, door alle drukte was ik hier nog niet eerder aan toe gekomen.

Ik kijk uit naar jullie tips betreft aanpassingen aan mijn polo om hem nog mooier en sportiever te maken! Op dit moment had ik zelf in gedachte:
  • K&N luchtfilter
  • Tunen (bij o.a. VAG techniek?)
Het lijstje is vooralsnog relatief kort..
Ik zou ook wat doen aan anti-diefstal, denk aan een stuurslot van Disklok, een gps-tracker etc. Misschien als je gek wilt doen een alarm met alarmklasse 3 ofzo.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Ik zou ook wat doen aan anti-diefstal, denk aan een stuurslot van Disklok, een gps-tracker etc. Misschien als je gek wilt doen een alarm met alarmklasse 3 ofzo.
Ja hele goede tip!

Zelf heb ik gekeken naar het inbouwen van DVS90 alarmsysteem. Het nadeel van dit systeem vind ik de tweede autorisatie die elke keer nodig is bij het openen van de auto via een aparte sleutel.

Welk GPS systeem adviseer je zelf?

Zelf had ik dit gevonden op de Volkswagen site:
 
Laatst bewerkt:
Tesla  Model 3 Highland  AWD 498pk 
dit is een lijstje van mijn aanpassingen, mss zitten er dingen tussen die jij mss ook zou willen.

heb ook een K&N inlegfilter zitten..

Active info display kleuren looks naar GTI
Discover omzetten naar kleuren en looks GTI
Looks AID (Active info display) aanpassen
Perfomance monitor (sport monitor, geactiveerd)
Voice control (geactiveerd)
think blue trainer (Verwijderd)
Dagrijverlichting instelbaar in het menu
aanpassen helling assistent (tijdsduur, gevoeligheid en hellingsgraad)
Comming/leaving home (bij openen deur)
Comming/leaving home op andere verlichtingsdelen (deze is nog niet uitgevoerd)
DRL’s uit bij optrekken handrem
Auto-Unlock doors when schifting into (P)
Claxon bij openen en sluiten
Piep/claxon aanpasbaar in menu
Alarm activeren indien geen OEM alarm
Rijschoolmodus (in MMI)
Off road menu (in MMI)
Bijtankhoeveelheid in AID
Stopwatch in AID
Olie temperatuur in AID
Remote Control With Engine On (activering lock car with engine on)
Verbruiksweergave aanpassen (werkelijk verbruik en actieradius)
Lichtsensor aanpasbaar in menu
Interieur verlichting dimbaar (fade-in, fade-out activering)
Ramen automatisch sluiten bij afsluiten auto tevens in het menu aanpasbaar
Comfort knipperlicht aanpassen (1…5x)
Achteruitrijlichten lichtsterkte op 100%
Weergave snelheid climatronic (in auto stand)
Start/stop systeem uitgeschakeld
SD kaartsloten vrijgeschakeld (mogelijkheid om andere kaarten dan die van vw en grotere te gebruiken)

en zoals je ziet heb ik ook een EL-Wire in mijn dashboard zitten, en ook een andere DSG pook en ander leder er rond.
 

Bijlagen

  • tempImageGQ3nes.png
    tempImageGQ3nes.png
    6.7 MB · Weergaven: 37
  • tempImagemDRpWg.png
    tempImagemDRpWg.png
    11.2 MB · Weergaven: 36
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
  • Geweldig
Waarderingen: Max1996
Ja hele goede tip!

Zelf heb ik gekeken naar het inbouwen van DVS90 alarmsysteem. Het nadeel van dit systeem vind ik de tweede autorisatie die elke keer nodig is bij het openen van de auto via een aparte sleutel.

Welk GPS systeem adviseer je zelf?

Zelf had ik dit gevonden op de Volkswagen site:
Geen verstand van GPS-trackers. Maar er zijn er genoeg! Helpt je in ieder geval om je auto te vinden..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
  • Leuk
Waarderingen: Max1996
Mijn oude polo is helaas niet teruggevonden, wat ook wel te verwachten was. Maar bij iets vervelends hoort ook iets "leuks"! Iets meer dan één week geleden heb ik een nieuwe polo aangeschaft. Een zwarte Volkswagen Polo AW 115 pk R-Line interieur en exterieur. Hieronder staan wat foto's die ik heb gemaakt gisteren, door alle drukte was ik hier nog niet eerder aan toe gekomen.

Ik kijk uit naar jullie tips betreft aanpassingen aan mijn polo om hem nog mooier en sportiever te maken! Op dit moment had ik zelf in gedachte:
  • K&N luchtfilter
  • Tunen (bij o.a. VAG techniek?)
Het lijstje is vooralsnog relatief kort..
tip: huissleutel blurren...
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
Mijn oude polo is helaas niet teruggevonden, wat ook wel te verwachten was. Maar bij iets vervelends hoort ook iets "leuks"! Iets meer dan één week geleden heb ik een nieuwe polo aangeschaft. Een zwarte Volkswagen Polo AW 115 pk R-Line interieur en exterieur. Hieronder staan wat foto's die ik heb gemaakt gisteren, door alle drukte was ik hier nog niet eerder aan toe gekomen.

Ik kijk uit naar jullie tips betreft aanpassingen aan mijn polo om hem nog mooier en sportiever te maken! Op dit moment had ik zelf in gedachte:
  • K&N luchtfilter
  • Tunen (bij o.a. VAG techniek?)
Het lijstje is vooralsnog relatief kort..

Mooie Polo teruggekocht ! Gaaf zo'n R-Line interieur en exterieur !
 
  • Leuk
Waarderingen: Max1996
Mooie wagen en het interieur ook! Wat een knopjes, heb je nog geen vliegbrevet nodig om te rijden? Big Grin

Ben je er financieel veel bij ingeschoten of viel het mee?
Haha ja het was even puzzelen in de instellingen maar ik denk dat ik er wel uit kom zonder vliegbrevet Stick Out Tongue.

Ik heb 150 euro minder terug gekregen dan de aanschafprijs met 20.000 kilometer extra op de teller te hebben gezet, dus dat viel mee. Echter alle aanpassingen die ik heb verricht aan de auto kreeg ik helaas niet terug. Dus het 'extra' geld dat in de auto zit is helaas niet vergoed. Risico van onze hobby, als polo liefhebbers.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 498pk 
  • Leuk
Waarderingen: SoloPolo
@Max1996 persoonlijk vind ik het voertuigvolgsysteem van VW erg kostbaar en uitgebreid.

Ik heb de Onntrack 200 in mijn Polo zitten en werkt prima, daarnaast gebruik ik een Disklok. Zo blijft het een beetje betaalbaar.

 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Max1996
Heb het persoonlijk niet zo op GPS trackers. Voor 10 EUR heb je een jammer en weg is je alarm. Ja het alarm gaat af als het signaal wegvalt waarschijnlijk maar als je hem niet meer kan vinden... Uiteraard zullen er oplossingen zijn i.c.m. startonderbrekers, maar waarom niet gewoon een Bearlock? Fysiek versnellingsbak slot waardoor auto in de P (DSG) of R (manueel) wordt vergrendeld en de auto dus nergens naartoe kan.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!