Automatische achterklep

Eureka, thx Snowdude!.

Alleen dit stukje vertalen dan weet ik genoeg!:

Die Scirocco-Puffer sind zu lang. Mit einer Vierteldrehung lassen sie sich zusammenschieben und arretieren. Mit dem Cuttermesser werden vorne ca. 2mm des Gummis sauber abgeschnitten. Wer mag, kann mit einer Feile oder Schleifpapier die Schnittkanten säubern. Insgesamt dürfen die neuen Puffer nicht kürzer werden als die alten, ungefederten. Entscheidend wird das „Spaltmaß“ bei geschlossener Heckklappe sein, also der Abstand zwischen Klappenkante und Karosserie. Also nicht zuviel auf einmal kürzen, sondern lieber in kleinen Schritten!

Als ik het zo zie is het gewoon een kwestie van de bumpers een stukkie afsnijden en Toledo 1 veren kopen. Helaas heb ik natuurlijk weer de veren van een Fabia :(
 
De Scirocco 'bumper' is te lang. Met een kwart slag worden ze in elkaar geschoven en vergerendeld. Vervolgens met een mes ongeveer 2mm van de voorkant afsnijden. Je zou de snijkanten mooi af kunnen vijlen met een nagelvijl of schuurpapier. De nieuwe bumper mag niet langer of korter zijn dan de oude..

Verder weet ik het niet zeker..
 
ungefederten.
- onafgeveerd (bumper niet ingedrukt)

Entscheidend wird das „Spaltmaß“ bei geschlossener Heckklappe sein, also der Abstand zwischen Klappenkante und Karosserie.
- Cruciaal is het ruimte tussen de achterklep en de carroserie

Also nicht zuviel auf einmal kürzen, sondern lieber in kleinen Schritten!
-Dus niet gesneden te veel in een keer maar in kleine stappen!

Zoiets moet het zijn denk ik, met behulp van google translate ;)

p.s. Als je dan zo goed bezig bent verwachten we wel weer een NL how to Big Grin
 
nou we zijn er mee bezig geweest, maar het lukt NIET :cry: :evil: :evil:

we hadden sterkere gasveren en de scirocco bumpers,
maar de klep sluit dan niet helemaal gelijk af met de achterlichten
dus blijft hij een beetje open staan, maar dan werkt hij wel!!!

dus die bumpertjes nog iets korter gemaakt
en dan krijgt hij de klep net! net! net! net! niet open gedrukt :cry:

aangezien dat dus niet lukte de vagcom maar ff aangesloten.
gordel piepje uit laten zetten.
en het verbruik in de boordcomputer om gezet naar liters, dus kan ik gelijk
zien hoeveel liter ik verbruik op 100 km.


en nog ff geprobeerd de coming home/ leaving home verlichting
aan te zetten, maar dat lukte idd niet :cry: :cry:
 
Maik zei:
Wat was je nou kwijt?

niks.

hij wou het zelf ook uitproberen bij een polo 6R
dus hij zei: jij hebt de moeite genomen om hier
naar toe te komen en het uit te laten proberen
dan hoef je voor de vagcom ook niets te betalen

normaal voor de vagcom is het 15 euro

voor de achterklep 100 euro
maar hij wou het eerst uitproberen of het ging bij een polo 6R.
 
bluepolo6r, hoe sterk waren jou gasveren als ik vragen mag? ;)
dit omdat je dacht ik zei dat er sterkere veren werden gebruikt?
of waren dit gelijkwaardige aan die toledo 1 veren? ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Gewoonjan zei:
bluepolo6r, hoe sterk waren jou gasveren als ik vragen mag? ;)
dit omdat je dacht ik zei dat er sterkere veren werden gebruikt?
of waren dit gelijkwaardige aan die toledo 1 veren? ;)

Dat weet ik niet precies,
Hij vertelde alleen dat de bumpertjes
Van een scirocco zijn, verder verteld hij
Niet waar de spullen van zijn.
Het zijn in ieder geval gasveren met nog
Eens kleine veertjes er in
 
Ik wilde even inspringen. Ik ben dus degene waar hij langs is gekomen. Ik ben nog even gaan informeren daar waar ik de info vandaan had. Daar blijkt inderdaad de achterklep net niet helemaal vlak te zitten zoals hij standaard zit. Dat probleem hebben ze ook gekend en is niet aan de passen met sterkere dempers degen die ermee rond rijden hebben dit allemaal voor lief genomen of niet eens zelf opgemerkt

Degene die ik gemonteerd heb gehad waar ook 575Nm + de rest. Waren nagenoeg de sterkste die er waren. Je moet over een dood punt heen en daar kom je niet overhee met geen enkele demper zonder de achterklep iets of wat anders te hebben staan dan standaard.

Heb nog 2 sets dempers gekocht en getest op de polo van de vriend van de buurvrouw die ik toevallig even mocht misbruiken. Je blijft ten alle tijden zitten dat de achterklep niet ver genoeg word open geduwd door de sterkste stopjes die er bij VW zijn ( sirocco). Enigste manier zou zijn dempers te laten maken met hele sterker binnenveren maar daarmee word het heel erg lastig om de klep weer dicht te krijgen omdat die aardig sterk moeten zijn.

Heb ook al andere aanpassingen proberen te doen door de balletje waar de dempers opzitten te verplaatsen maar ook dit mag niet baten helaas.


Dus degene die het willen zullen moeten kiezen of met een klep die net iets anders staat wat nu opvalt omdat men het weet en als het zo was afgeleverd was er niemand die er iets van gezegd had of niet. :roll:

Mocht ik onverhoopt toch nog tot een oplossing komen dan laat ik het zeker weten Big Grin
 
Amen

Je kunt ook niet onbeperkt sterke veren gaan gebruiken, de 'ball pins' hebben ook een breekpunt. Ik ga er zelf ook niks meer aan doen, heeft al genoeg geld gekost Stick Out Tongue .
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!