Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Forzanijmegen zei:In Oostenrijk is licht aan verpicht overdag !!!
Polootje zei:Forzanijmegen zei:In Oostenrijk is licht aan verpicht overdag !!!
Om daar ff op in te springen: van mij mogen ze het hier ook gaan verplichten! (ik rij zelf altijd met verlichting aan)
Daar ben ik het niet mee eens... Sterker nog, ik ben van mening dat DRL juist de veiligheid verhoogd overdag:jayray zei:Indd wat ik eerder ook al zei, snap ik het hele drl verhaal niet. Gewoon standaard dimlicht voeren is veel beter ( zie vorige pagina).
SilencerNL zei:Daar ben ik het niet mee eens... Sterker nog, ik ben van mening dat DRL juist de veiligheid verhoogd overdag:jayray zei:Indd wat ik eerder ook al zei, snap ik het hele drl verhaal niet. Gewoon standaard dimlicht voeren is veel beter ( zie vorige pagina).
Van voren ben je even goed zichtbaar of het nou DRL is, of dimlicht, dus daar zit geen verschil. Van achteren is een ander verhaal. Met DRL staan namelijk je achterlichten uit. Als je dan remt, springen er ineens 3 felle lichten aan en dat valt erg goed op, ook in volle zonlicht! Als je echter dimlicht aan hebt, staan je achterlichten ook aan. Je remactie valt dan veel minder op, omdat alleen je 3e remlicht van uit naar aan sprint. Je andere 2 remlichten worden alleen iets feller.
Daarom voor mij overdag: DRL > dimlicht
HakanC zei:Mee eens met SilenceNL + Milieu:
Dimlichten+Achterlichten+kentekenverlichting zorgt voor meer verbruik en uitstoot dan enkel DRL. Je koplamp lampen gaan langer mee. Je vergeet ze nooit omdat ze vanzelf aan en uitgaan. Ze geven net genoeg licht om overdag gezien te worden en niet meer dan dat.
SilencerNL zei:Vreemd, want als het echt slecht weer is (lees: sterk verminderd zicht) zie ik iedereen met dimlicht rijden, en als er iemand dan toch zijn verlichting is vergeten, sein ik even. Daar veranderd het wel of geen hebben van DRL toch niks aan? Sterker nog, met DRL is die persoon die zijn verlichting is vergeten aan te zetten juist beter zichtbaar van voren! Het is natuurlijk gek om te denken dat die persoon zijn verlichting niet zou vergeten zonder DRL :?
Ik snap ook wel dat het 3e remlicht daarvoor bedoeld is, maar je bent het toch met me eens dat het gewoon nog duidelijker is als er 3 lampen van uit naar fel gaan, dan alleen de derde remlicht?
Nogmaals, bij verminderd zicht of schemer, dient iedereen gewoon zijn normale verlichting aan te zetten, daar verandert vergeetachtigheid of het wel of niet hebben van DRL natuurlijk niks mee.
Dat is wat anders Of je DRL hebt of niet heeft daar geen invloed op..jayray zei:En met automatische verlichting kun je het niet vergeten.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.