brandstof

Weer wat geleerd. Was in Düsseldorf en bij de Shell daar was een liter Euro95 ineens € 0,07 duurder als een week eerder. Dat vond ik wel heel erg veel. Kom ik 's avonds langs dezelfde pomp en toen was de prijs ineens weer € 0,06 lager dan 6 uur eerder.
Wat blijkt, op een dag kan de prijs wel € 0,15 op en neer gaan. 's Ochtends is het het duurste en 's avonds. Rond 17:00 uur is het het goedkoopste maar die tijd varieert ook nog eens. M.a.w. je kan er dus geen pijl op trekken wanneer je het goedkoopste uit bent. Waardeloos systeem vind ik.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
ik heb het beetje berekend. 570km vermenigvuldigen door 45 liter kom ik op 1:12 uit. als ik mijn verbruik op mijn boordcomputer reset? zal dit waarschijnlijk meer zijn in de toekomst? dus zeg maar wat er op deze foto staat.

Ik heb zelf ook een Polo 6R 1.4, ik kom met pijn en moeite (Alle opties uit, rustig rijden, vrij veel lange stukken) uit op 1:13,5.
Ligt het aan mij of is dit wel erg onzuinig als er op papier staat dat hij 1:16,9 bij gemiddeld/gecombineerd gebruik moet rijden?

Nu moet ik wel zeggen dat ik deze test op E10 benzine heb gedaan, ik heb nu de normale Euro 95 E5 erin zitten en ga het opnieuw testen. E10 zou namelijk onzuiniger moeten zijn.
 
Volkswagen  Polo AW Comfortline Business  1.0 TSI 95 PK 
Ongeveer 750 km op 1 tank (40 L) Tanken slaat ook af op 35 liter altijd, heb namelijk die 40 liter met extreem veel moeite erin moeten proppen terwijl de tankinhoud van de Polo wel 45 liter is. Iets klopt hier niet of is dit normaal? Hoe dan ook ongeveer 750 km op 1 tank is wel netjes met 80% snelweg en 20% stad.

Ook wel leuk om te vermelden is €1,36 voor E95 :mrgreen:
 
Volkswagen  X  X 
Nu moet ik wel zeggen dat ik deze test op E10 benzine heb gedaan, ik heb nu de normale Euro 95 E5 erin zitten en ga het opnieuw testen. E10 zou namelijk onzuiniger moeten zijn.
Bij was hij onzuiniger maar hoeveel weet ik niet meer.

Tanken slaat ook af op 35 liter altijd, heb namelijk die 40 liter met extreem veel moeite erin moeten proppen terwijl de tankinhoud van de Polo wel 45 liter is. Iets klopt hier niet of is dit normaal?
Hier dezelfde 45-liter tank maar heb er al regelmatig 50 liter of zelfs iets meer in gekregen. Weliswaar wel met ontluchten.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Bij was hij onzuiniger maar hoeveel weet ik niet meer.

Hier dezelfde 45-liter tank maar heb er al regelmatig 50 liter of zelfs iets meer in gekregen. Weliswaar wel met ontluchten.
Raar. Polo slaat altijd af bij +-35 liter maar daarmee kan ik wel zonder veel moeite ongeveer 650 km op 1 tank rijden. Weet niet hoeveel anderen op 1 tank kunnen rijden met een 6C 1.2 TSI?
Zou ook kunnen dat er 10 liter reserveinhoud inzit maar lijkt me dat niet een beetje veel?
 
Volkswagen  X  X 
Ik heb ooit 45,04 liter getankt, mijn teller gaf aan dat ik nog 5 km kon rijden, vond het maar tricky.
Geen idee hoeveel er daadwerkelijk in kan, volgens mij is de tank zelf 45 liter.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
Ik heb ooit 45,04 liter getankt, mijn teller gaf aan dat ik nog 5 km kon rijden, vond het maar tricky.
Geen idee hoeveel er daadwerkelijk in kan, volgens mij is de tank zelf 45 liter.
Ik heb wel eens getankt doen de teller op 0 ging, nog 20km door heb gereden en toen netjes gevuld. Geloof dat het iets meer dan 46 liter was. Maar dan inderdaad zoals iedereen hier zegt die ontluchtingsnippel indrukken en nog 10 liter erbij doen. Als ik ergens een hekel aan heb is het wel tanken :)
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Zonder ontluchten gaat er bij mij ook maar iets van 35 liter in. Maar aangezien ik in België tank gooi ik hem ook helemaal ramvol. Rij niet voor niets heen en weer.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!